Що не так з Tesla Cybertruck?
Проблеми з Tesla Cybertruck почались ще на презентації раннього концепту, коли дизайнер проекту Франц фон Хольцгаузен розгатив “броньоване” скло сталевим м’ячем. Потім були переноси серійного виробництва, зміна дизайну, підвищення цін та відтермінування поставок.
Тим не менш, презентація вже серійного електричного пікапу пройшла вдало, перші клієнти отримали свої “кібер вантажівки”, а провідні блогери підняли хвилю хайпу та заробили на ньому чимало підписників.
Після першого захоплення, яке завжди буває від придбання довгоочікуваного гаджета, приходить похмілля буденної експлуатації. Та перші розчарування.
Tesla Cybertruck нарешті пішов в серію
Tesla, з запізненням на 2 роки, почала виробництво пікапу Cybertruck
Буря в форумах
Схоже, що панелі з нержавіючої сталі Tesla Cybertruck насправді не такі вже й «менш» вразливі до плям, як нержавіючі кухонні прилади, на яких легко з’являються плями від жиру та води. Деякі власники Tesla Cybertruck повідомляють про стійкі помаранчеві плями на зовнішній стороні своїх електромобілів, які можуть бути ранніми ознаками іржі та корозії.
Незважаючи на нещодавній випуск цих електромобілів Tesla – і невеликий час, який вони провели в дорозі – на панелях кузова вже з’являються дефекти, що змушує власників обговорювати причини появи ранніх ознак іржі на форумах.
Один з учасників форуму Клубу власників Tesla Cybertruck розповідає, що почав помічати невеликі помаранчеві плями, які з’явилися на його вантажівці після того, як він проїхав під дощем всього два рази.
«Консультант задокументував корозію і сказав, що мені зателефонують наступного місяця, коли прибудуть інструменти і вони зможуть виконати обслуговування/ремонт», – написав користувач. «Мій Cybertruck проїхав 610 кілометрів, і більшу частину з 11 днів він провів на стоянці перед моїм будинком».
У відповідь на ці повідомлення розгорілися дебати, дехто стверджував, що зміна кольору може бути викликана вуглецевим пилом, тирсою або іншими забруднювачами.
Конструкція Cybertruck з нержавіючої сталі виявилася головним болем не лише для заводу Ілона Маска та Tesla, але й для перших користувачів. Власники кажуть, що електромобілі насправді не стійкі до плям, і навіть інструкція Tesla Cybertruck підтверджує, що сталеві панелі чутливі до таких агресивних речовин, як жир, олія, деревна смола, мертві комахи тощо, які слід швидко змивати, щоб запобігти корозії.
Деякі власники Cybertruck кажуть, що їхні колеги роблять з мухи слона, а один з них сказав, що не варто «…їздити на ньому під дощем або мочити його». Інші висловили обурення тим, що варіанти захисту сталевих панелей Tesla коштують тисячі доларів. Ціна Cybertruck після його випуску вже була значно вищою за початкову, тому викладати більше грошей за обгортання Tesla навряд чи всім сподобається. Інші виступають за те, щоб на їхніх пікапах з’явилися помаранчеві плями, кажучи, що так їхня вантажівка виглядатиме ще брутальніше. Наче викласти за пікап сто тисяч доларів – недостатньо брутально.
Чому Tesla Cybertruck очікує неминучий ринковий провал
Пережити апокаліпсис та заіржавіти
Tesla Cybertruck, м’яко кажучи, викликає неоднозначну реакцію, хоча фанати марки, здебільшого, сприймають його з ентузіазмом. Хоча перший досвід експлуатації вже викликав у багатьох дискомфорт: через значно нижчий за заявлений запас ходу, та надзвичайно довгий час зарядки. А тут виникла ще одна руда проблема – неочікувано швидка іржа.
Несучий кузов пікапу, який ще називають екзоскелетом, супер-міцний завдяки нержавіючій сталі, на якій немає навіть прозорого шару фарби чи лаку. Металеві пластини, з яких складається кузов, настільки міцні, що їх неможливо зігнути в м’які кромки, звідси й химерна кутаста форма вантажівки. Така конструкція робить його міцним, практично куленепробивним та стійким до іржі.
Але DeLorean, та будь-який суднобудівник не дадуть збрехати: нержавіюча сталь – далеко не чудо-матеріал. Вона має серйозні проблеми з корозією.
Ось тут і з’являється пост дописувача MotorBiscuit, який знайшов розділ в інструкції з експлуатації Cybertruck, в якому детально описано, як користувач повинен доглядати за голим металевим кузовом пікапу. Там сказано наступне:
«Щоб запобігти пошкодженню зовнішнього вигляду, негайно видаляйте корозійні речовини (такі як мастило, масло, пташиний послід, деревна смола, мертві комахи, смоляні плями, дорожня сіль, промислові опади і т.д.). Не чекайте, поки Cybertruck буде повністю вимитий. Якщо необхідно, використовуйте денатурований спирт для видалення плям смоли і стійких жирних плям, а потім негайно вимийте ділянку водою з м’яким, не миючим милом, щоб видалити спирт».
Більше того, Тесла зробили блискуче застереження в інструкції: «Це нормально, що зовнішня поверхня з нержавіючої сталі з часом старіє, що призводить до незначних змін у відбивних властивостях і кольорі металу».
Уявіть собі, що ви витрачаєте суму, еквівалентну пристойній дачі під Києвом на пікап, який має пережити зомбі-апокаліпсис, але щоб він не вкрився бурими плямами, за його кузовом треба доглядати ледь не з лупою, прибираючи спиртовим розчином кожний пташиний послід. Одразу після цього рекомендується промити чистою водою або милом з відрегульованим рівнем рН. Таке очищення необхідно проводити після кожної тривалої поїздки. Це ж скільки треба буде витрачати щомісяця лише на догляд кремезної 5,7-метрової вантажівки!?!
А якщо цього не робити, то сіль, біологічні речовини та дьоготь можуть швидко роз’їдати “нержавійку”, створюючи поглиблення і порожнини або навіть витончуючи і послаблюючи метал. Деякі фітинги з нержавіючої сталі на човнах, які регулярно перебувають у морській воді, можуть бути повністю з’їдені сіллю за рік або два!
Назад в минуле?
Власникам DeLorean біль користувачам Tesla Cybertruck зрозуміла як нікому. Їхні автомобілі з фільму «Назад у майбутнє» також мають голі кузовні панелі з нержавіючої сталі. Знову ж таки, початкова ідея полягала в тому, щоб зробити автомобіль довговічнішим за рахунок стійкості до іржі. Але, як видно за погано доглянутими DeLorean, нержавіюча сталь може бути стійкою до іржі, але не стійкою до корозії, і їхні кузовні панелі розвалюються на шматки.
Але DeLorean і Cybertruck насправді не можна порівнювати. У DeLorean використовується нержавіюча сталь серії 304, яка є більш стійкою до корозії, ніж нержавіюча сталь серії 301, що використовується в Cybertruck. Крім того, кузовні панелі DeLorean не несуть навантаження і не є частиною рами автомобіля, тому їх можна легко замінити (якщо ви зможете знайти їм заміну в наш час). На противагу цьому, Cybertruck має каркас із напруженого екзоскелету. Іншими словами, його зовнішні кузовні панелі зварені разом і складають раму автомобіля, тому їх не можна замінити при пошкодженні. Вони також мають набагато більше шансів бути пошкодженими, ніж у DeLorean, або через грубу силу, або через корозійні матеріали, оскільки експлуатують пікапи набагато жорсткіше, ніж класичні колекційні спорткари.
Сталеві нюанси
Кузов Cybertruck притягує магніти, що говорить про нержавіючу сталь далеко не найвищого гатунку. Дослідницьким шляхом блогери з інженерною освітою визначили, що “нержавійка” електричного пікапу відносить до серї 300 (аустенітна), яка розвиває магнетизм при холодній обробці. Нержавіюча сталь 301 має вищий вміст вуглецю, що дозволяє їй краще піддаватися холодній прокатці, яка збільшує поверхневу твердість, а також підвищує міцність на розрив. Недолік цієї серії полягає в тому, що вищий вміст вуглецю робить її більш сприятливою до іржі, що й відбувається в даному випадку.
Tesla могла б вирішити цю проблему, використавши дуже стійку до корозії нержавіючу сталь, наприклад, серії 316. Але це зменшило б міцність кузова, що зробило б конструкцію екзоскелета нежиттєздатною. Можна було б також використати прозоре покриття, яке захистило б метал від атмосферних впливів. Але це те саме, що пофарбувати його, чого вони чомусь не схотіли зробити. Насправді, одна з реакцій на пост MotorBiscuit була такою: «Срань господня. Вони насправді не пофарбували його. Значить це доведеться робити власникам». Мабуть визнавши свою помилку, Tesla нещодавно почала пропонувати три нові кольори для Cybertruck – сірий, золотавий та синій. Але його не фарбують, а пропонують плівку, причому недешеву: “кольоровий” пікап обійдеться на $6000-6500 дорожче “бази”!
В ідеалі, поверхня з нержавіючої сталі повинна бути пофарбована кількома шарами прозорої (безбарвної) звичайної автомобільної фарби. Та чому б її ще не вкрити товстим прозорим шаром автомобільного лаку? Кінцевим результатом буде кузов з нержавіючої сталі без іржі, покритий стандартним захисним покриттям, яке зберігає зовнішній вигляд нержавіючої сталі, не викликаючи руйнівної корозії протягом усього терміну експлуатації автомобіля!
Відповідь та висновок
– Нержавіюча сталь Cybertrucks насправді не іржавіє, – стверджує Уес Моррілл, провідний інженер Cybertruck і директор з надійності, випробувань та аналізу в Tesla.За його словами, Cybertrucks насправді не іржавіють, просто панелі кузова з нержавіючої сталі притягують поверхневе забруднення.
– Нержавіюча сталь хімічно активна, і вільне залізо, яке потрапляє на неї, буде іржавіти, – каже Моррілл. – Але це лише поверхневе забруднення, яке можна легко очистити.
Чи стане ця проблема масовою та чи перейменують свій Cybertruck власники на CyberRUST (від англ. rust – іржа), ми дізнаємось через деякий час, та побачимо, як швидко кородуватиме нержавіюча сталь Cybertruck. Може пройти ще кілька років, 4 або 5, перш ніж ми почуємо про Cybertruck, який розвалюється на частини через корозію.
Хто б міг подумати, що нержавіюча сталь може бути не такою вже й гарною ідеєю для електричного пікапа? Вся автомобільна промисловість, ось хто. Адже не секрет, що відкрита всім незгодам нержавіюча сталь буде іржавіти. Але мабуть цьому не вчать в Массачусетському технологічному інституті або Стенфордській інженерній школі.
Ілон Маск: Tesla «вирила собі могилу» з Cybertruck
Поиск
Подобные статьи
Електричний гіперкар Rimac Nevera оновив 23 рекорди. Скільки тепер займає розгін до 400 кмгод?
Всі заїзди виконував стандартний гіперкар Never...Електричний Lotus Emeya зможе розігнатися до 100 кмгод за 2,7 с
Свою третю електричну модель Lotus належить до ...USAID передала на Сумщину 4 автомобілі для ремонту енергомереж
Ці автомобілі виконані на базі Iveco Daily та п...Opet пропонує антифризи для комерційної техніки
Вантажні автомобілі, спеціальна та аграрна техн...ЄІБ надав понад 60 млн євро на відновлення доріг та оновлення міського транспорту в Україні
З наданого фінансування 43,48 млн євро призначе...