Яким був найперший мотоцикл на території України
Підстави так стверджувати дає той факт, що Hildebrand & Wolfmüller — це взагалі перші у світі мотоцикли, які вироблялися серійно, тому нічого раніше просто не існувало, крім експериментальних зразків. А одеський екземпляр до того ж мав #14, тобто був з першої партії перших у світі серійних мотоциклів.
Цікаво, що Hildebrand & Wolfmüller у січні 1894 року лише отримали патент, який вперше мав назву mottorad (мотоцикл). Такі мотоцикли фірма Hildebrand & Wolfmüller (Мюнхен) виробляла до 1897 року, а потім збанкрутувала із-за численних судових позовів від обурених покупців. Загалом було вироблено, за різними данними, від 900 до 2000 таких мотоциклів. І один з таких потрапив і до Одеси.
Актор Семен Фарада на тому самому Hildebrand & Wolfmüller з Одеси. До 1981 року мотоцикл ще був у цьому місті і був відомий у колі колекціонерів
Hildebrand & Wolfmüller мав досить дивну конструкцію із 2- циліндровим 4-тактним двигуном об‘ємом 1500 см3. Попри досить великий рабочий об’єм двигуна, він видавав лише 2,5 к.с. і розвивав 240 обхвилину.
Цікаво, що двигун Hildebrand & Wolfmüller фактично не мав карбюратора, а утворення бензо-повітряної суміші відбувалося у бензобаку, шляхом колотання.
Не мав Hildebrand & Wolfmüller і свічок запалювання і взагалі електричної системи. Замість свічок були калільні трубки, які нагрівалися пристрієм, на кшталт паяльної лампи.
Hildebrand & Wolfmüller не мав ані коробки передач, ані зчеплення. Тобто він мав прямий привід, і кожного разу, коли треба було пригальмувати, щоб пропустити пішохода, потрібно було заглушити двигун, а потім знову його запускати.
Тяги до заднього колеса — це і є шатуни КШМ, бо функцію маховика виконувало заднє колесо. Тому за принципом привіду мотоцикл трохи був схожий на паротяг. Мав він і водяне охолодження двигуна, причому бак розміщався у задньому крилі.
Попри таку архаїчну конструкцію, Hildebrand & Wolfmüller розвивав швидкість 45 кмгод і дарував незабуваємі відчуття — бо це був перший подібний транспорт у світі, який можна було придбати. Так і зробив тоді одеський майстер-скрипаль Петро Овчар. Але згодом мотоцикл зламався і він довгий час пролежав на горищі, поки не потрапив до колекціонера з Одеси.
Hildebrand & Wolfmüller ще в Одесі. Фото Б. Грачікова
Згодом цей екземпляр опиниться у Європі і потрапить до одного з музеїв. Але саме цей мотоцикл і був найпершим на території України у 1895 році. Далі почали з’являтися і інші мотоцикли. Більш детально про появу перших мотоциклів, і хто були перші байкери, — дивіться у цьому відео.
Поиск
Подобные статьи
Злиття Honda і Nissan опинилося під загрозою зриву
Початковий план, оголошений у грудні, передбача...В Україні представили зменшену версію МДКЗ на шасі JAC
Маневреність та потужність — JAC N120 – к...Міноборони Японії передало Україні ще 6 автівок
«Міністерство оборони Японії надає Україні дода...З вулиць Києва евакуюють більше 1000 покинутих автомобілів
За його словами, неприбрані авто шкодять громад...Український авторинок почав рік з невеликого падіння
Ще AUTO-Consulting зафіксував у січні незвично ...