Яким був найперший мотоцикл на території України
Підстави так стверджувати дає той факт, що Hildebrand & Wolfmüller — це взагалі перші у світі мотоцикли, які вироблялися серійно, тому нічого раніше просто не існувало, крім експериментальних зразків. А одеський екземпляр до того ж мав #14, тобто був з першої партії перших у світі серійних мотоциклів.
Цікаво, що Hildebrand & Wolfmüller у січні 1894 року лише отримали патент, який вперше мав назву mottorad (мотоцикл). Такі мотоцикли фірма Hildebrand & Wolfmüller (Мюнхен) виробляла до 1897 року, а потім збанкрутувала із-за численних судових позовів від обурених покупців. Загалом було вироблено, за різними данними, від 900 до 2000 таких мотоциклів. І один з таких потрапив і до Одеси.
Актор Семен Фарада на тому самому Hildebrand & Wolfmüller з Одеси. До 1981 року мотоцикл ще був у цьому місті і був відомий у колі колекціонерів
Hildebrand & Wolfmüller мав досить дивну конструкцію із 2- циліндровим 4-тактним двигуном об‘ємом 1500 см3. Попри досить великий рабочий об’єм двигуна, він видавав лише 2,5 к.с. і розвивав 240 обхвилину.
Цікаво, що двигун Hildebrand & Wolfmüller фактично не мав карбюратора, а утворення бензо-повітряної суміші відбувалося у бензобаку, шляхом колотання.
Не мав Hildebrand & Wolfmüller і свічок запалювання і взагалі електричної системи. Замість свічок були калільні трубки, які нагрівалися пристрієм, на кшталт паяльної лампи.
Hildebrand & Wolfmüller не мав ані коробки передач, ані зчеплення. Тобто він мав прямий привід, і кожного разу, коли треба було пригальмувати, щоб пропустити пішохода, потрібно було заглушити двигун, а потім знову його запускати.
Тяги до заднього колеса — це і є шатуни КШМ, бо функцію маховика виконувало заднє колесо. Тому за принципом привіду мотоцикл трохи був схожий на паротяг. Мав він і водяне охолодження двигуна, причому бак розміщався у задньому крилі.
Попри таку архаїчну конструкцію, Hildebrand & Wolfmüller розвивав швидкість 45 кмгод і дарував незабуваємі відчуття — бо це був перший подібний транспорт у світі, який можна було придбати. Так і зробив тоді одеський майстер-скрипаль Петро Овчар. Але згодом мотоцикл зламався і він довгий час пролежав на горищі, поки не потрапив до колекціонера з Одеси.
Hildebrand & Wolfmüller ще в Одесі. Фото Б. Грачікова
Згодом цей екземпляр опиниться у Європі і потрапить до одного з музеїв. Але саме цей мотоцикл і був найпершим на території України у 1895 році. Далі почали з’являтися і інші мотоцикли. Більш детально про появу перших мотоциклів, і хто були перші байкери, — дивіться у цьому відео.
Поиск
Подобные статьи
Бельгія передає Україні 80 бронеавтомобілів IVECO Lynx та 150 вантажівок Volvo
Iveco LMV (Light MultiRole Vehicle) / Lynx — по...У чому головні переваги нового тягача DAF XG+ над попередніми верcіями XF
DAF XF завжди був любимцем далекобійників, завд...Львів отримав вже сьомий трамвай виробництва Electron
За процедурою новий трамвай має пройти обкатку,...Узбекістан закупить 800 автобусів Yutong
Таким чином, Узбекистан отримає великий парк ел...Український виробник автовишек анонсував на цей рік оновлену гаму моделей
Автовишки «Техкомплекту» відіграли ва...