50 років Volkswagen Polo: вже продано понад 20 млн. авто

by / Воскресенье, 22 Июнь 2025 / Published in Автоновости

VW Polo символізує доступну мобільність початкового рівня. Коли перші нові Polo з’явилися у дилерських центрах, вони були частиною нового сімейства моделей Volkswagen, яке захопило вулиці на початку 1970-х років. Навесні 1975 року цей незграбний маленький автомобіль прийшов після Passat (1973) та Golf (1974) тоді ще молодого покоління моделей з водяним охолодженням, які змінили легендарного VW Beetle. Протягом шести поколінь моделей стало зрозуміло, що загальна концепція, що складається з справедливого співвідношення ціни та якості, високої корисної цінності, новаторських технологій для класу малих автомобілів та, звичайно ж, привабливого дизайну, досі популярна та зробила модель бестселером. Крім того, Polo успішно формує сегмент компактних автомобілів протягом десятиліть. Визнання національних та міжнародних галузевих ЗМІ включає такі нагороди, як «Автомобіль року 2010», «Світовий автомобіль року 2010» та «Світовий міський автомобіль 2018».

Трендсеттер і серійний переможець. Те, що починалося як простий дводверний автомобіль у 1975 році, було вдосконалено та розширено в багатьох аспектах протягом п’яти десятиліть: загалом у шести поколіннях, як хетчбек Polo, як купе, як спортивний G40 або GTI , як барвистий Harlequin, як універсал, як седан з назвою Derby, як CrossPolo з вражаючим позашляховим виглядом, як ефективний Polo BlueMotion і, звичайно ж, як надзвичайно динамічний Polo R WRC, який був увінчаний чотирма титулами чемпіона світу з ралі з 2013 по 2016 рік.

З нагоди ювілею Volkswagen запускає спеціальну версію VW Polo Edition 50

Демократизація інновацій. Кожне покоління Polo пропонувало більше простору та комфорту, ефективніші двигуни та інноваційні функції безпеки. Були впроваджені нові функції, такі як фронтальні та бічні подушки безпеки, гідропідсилювач керма, натягувачі ременів безпеки та ABS, які забезпечили успіх Polo. Наступним важливим кроком була модульна платформа MQB (модульна поперечна матрична платформа), яка встановила нові стандарти з точки зору підключення, безпеки та динаміки водіння, а також зробила модель ще більш цифровою та інноваційною. Сьогодні цей малолітражний автомобіль також може похвалитися допоміжними та комфортними системами, які раніше були доступні лише у вищих класах автомобілів. Модель продовжує користуватися великою популярністю у всьому світі та буде оновлюватися у 2025 році. Прекрасним прикладом цього є Polo GTI , яким тепер можна керувати ще динамічніше – завдяки електронній системі контролю стійкості (ESC), яку можна деактивувати, високопродуктивним шинам та новим налаштуванням підвіски та рульового керування.

Глобальне виробництво та світовий успіх. Серійне виробництво Polo I розпочалося в березні 1975 року в штаб-квартирі Volkswagen у Вольфсбурзі, і до 1981 року там було виготовлено 1,1 мільйона одиниць. Зі зростанням значення моделі виробництво поширилося на інші країни світу, включаючи Іспанію, Аргентину, Південну Африку, Словенію, Китай, Бразилію та Індію. З більш ніж 20 мільйонами випущених одиниць Polo є одним з найуспішніших невеликих компактних автомобілів у світі.

Огляд поколінь Polo:

Polo I – Перший Polo, представлений у Женеві в березні 1975 року, був просто обладнаною дводверною моделлю порівняно з Audi 50 , на якій технічно базувався новий Volkswagen і яку паралельно пропонувала Audi. Polo, спочатку доступний з двигуном потужністю 29 кВт (40 к.с.), вражав видатним співвідношенням ціни та якості та високою корисною цінністю. Маючи довжину 3,50 метра, він пропонував місце для чотирьох осіб плюс багаж. Оригінальна версія Polo випускалася до 1978 року, оновлена ​​версія – до 1981 року. Було випущено понад 1,1 мільйона автомобілів, включаючи версію Derby з кузовом нотчбек та просторим вантажним відділенням, що випускалася з 1977 по 1981 рік.

Polo II – У вересні 1981 року Volkswagen представив друге покоління Polo з повністю переробленим кузовом, довжина якого зросла до 3,66 метра. Ця модель Polo з квадратним кузовом була невеликим дводверним універсалом з великим простором. Лише через рік з’явилося купе з кузовом фастбек та потужнішими бензиновими двигунами. Polo Coupé GT40 було випущено обмеженою серією в 1987 році, найпотужніший на той час варіант з потужністю 85 кВт (115 к.с.). Як економічний варіант, найменший дизельний двигун потужністю 33 кВт (45 к.с.) також дебютував у Polo в 1987 році. Polo II випускався загалом 13 років, було продано понад 2,7 мільйона одиниць.

Polo III – третє повністю оновлене покоління вийшло в 1994 році: з новим кузовом, шасі та двигунами. Ця модель також вперше була доступна як п’ятидверна. Збільшені зовнішні розміри забезпечили покращений простір, а також були представлені сучасні системи безпеки, такі як подушки безпеки, натягувачі ременів безпеки та ABS. У 1995 році була запущена одна з найцікавіших моделей Polo: Polo Harlequin, чотири кольори якої можна було комбінувати в модульній конструкції. З 1997 року Polo був доступний як універсал. Обмежена спеціальна серія дебютувала в 1998 році: Polo GTI потужністю 92 кВт (125 к.с.), яка тепер також вперше мала три чарівні літери. Всього було випущено 3,5 мільйона моделей Polo III.

Polo IV – Polo четвертого покоління, представлений у 2001 році, мав новий дизайн з чотирма великими фарами з прозорого скла та був на 15 сантиметрів довшим і на 5 сантиметрів ширшим за свого попередника. Тепер його об’єм багажного відділення становив 1030 літрів зі складеними задніми сидіннями. Нові двигуни, включаючи трициліндрові двигуни та потужні двигуни з турбонаддувом у Polo GTI , забезпечували більшу потужність. Функції безпеки, такі як фронтальні та бічні подушки безпеки, гідропідсилювач керма та ABS, були стандартною комплектацією. У 2006 році з’явився Polo GTI (тепер потужністю 110 кВт/150 к.с.), а також CrossPolo у потужному позашляховому стилі та Polo BlueMotion (з викидами CO2 лише 99 г/км). Загалом 4,1 мільйона моделей четвертого покоління покинули ворота заводу.

Polo V – Polo п’ятого покоління, світова прем’єра якого відбулася у березні 2009 року, був довшим за свого попередника, маючи довжину майже чотири метри. Дизайн характеризувався чіткими лініями. Модельний ряд доповнили п’ять нових двигунів, зокрема Polo BlueMotion, представлений у грудні 2009 року, який витрачав у середньому лише 3,3 літра дизельного палива на 100 кілометрів. Спортивний Polo GTI знову був частиною модельного ряду, а спеціальна модель Polo R WRC Street з двигуном TSI потужністю 162 кВт (220 к.с.) вперше була доступна для замовлення. Найшвидший на сьогодні серійний Polo вивів на дороги відчуття автоспорту, характерне для Чемпіонату світу з ралі (WRC). Volkswagen продав загалом 6,3 мільйона автомобілів Polo V між 2009 і 2017 роками.

Polo VI – Polo шостого покоління, представлене у 2017 році, вперше базувалося на модульній поперечній матричній платформі (MQB), що надавало йому численні додаткові функції від автомобілів вищих класів. Серед них були автоматичне екстрене гальмування (Front Assist) з системою міського екстреного гальмування та системою моніторингу пішоходів, система зміни смуги руху з системою контролю сліпих зон та адаптивний круїз-контроль (ACC). Завдяки модульній концепції Polo збільшився в довжину на 81 міліметр і тепер пропонував об’єм багажного відділення 351 літр. У 2021 році Polo було комплексно оновлено з удосконаленим дизайном кузова та новими додатковими функціями, такими як матричні світлодіодні фари IQ.LIGHT та допоміжні системи, такі як IQ.DRIVE Travel Assist. Кабіна була оцифрована та пропонувала дисплеї з діагоналлю екрана до 25 сантиметрів, а також численні цифрові функції, такі як бездротова зарядка та App-Connect. Новий Polo GTI з’явився влітку 2021 року з потужним дволітровим бензиновим двигуном з турбонаддувом потужністю 152 кВт (207 к.с.). У 2023 році дебютувала лімітована спеціальна модель Polo GTI Edition 25 Polo GTI . На сьогоднішній день Volkswagen випустив понад 2,5 мільйона одиниць Polo VI.

Як Volkswagen відзначає 50-річчя VW Polo

TOP