Автоімпортери спробували переконати владу не запроваджувати 15% військового збору. Що з того вийшло?

by / Четверг, 19 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

Нагадаємо, що на минулому тижні урядовий законопроєкт №11416 активно обговорювався і оцінку йому надавали, як профільні бізнес-асоціації, так і спецпредставниця США з питань економічного відновлення України Пенні Пріцкер. Яка, нажаль, вже завершила свою каденцію на цій посаді, але встигла проголосити головний меседж:

«У вас є доходи, яких ви не отримуєте і які ви мали б отримати сьогодні. Зосередьмося спочатку на цьому», – сказала Пріцкер.

Чому влада хоче підняти податки до 1 вересня 2024 року. Головна причина

Цей вислів українські чиновники зрозуміли по-різному. Наприклад, Голова Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев після цього повідомив: Верховна Рада має ухвалити рішення про підвищення податків, але параметри запропонованої урядом податкової моделі можуть переглянути. Розроблений урядом законопроєкт не є оптимальним з точки зору фіскального навантаження, адміністрування, відповідності acquis ЄС та можливих дисбалансів для економіки.

На зустрічі з імпортерами пан Гетманцев підтримав напрямок роботи по детенізації авторинку та пошук компромісних рішень. Більше того, він навіть сказав:
що не є правильним обкладати новими податками той бізнес, який і так є сумлінним платником, в той час, як існують інші, які продовжать перебувати поза опадаткуванням.

Голова ВААІД Олег Назаренко у відповідь сказав, що офіційні імпортери вдячні п. Гетманцеву за розуміння і конструктивну позицію по захисту законослухняного білого автобізнесу.
Дійсно, імпортери продемонстрували які обсяги зараз має легальний автобізнес, а більша частина ринку взагалі не опадатковується. Це і так створює не рівні умови на ринку вживаних авто між «перекупами» і офіційними салонами. А з введенням 15% військового збору тіньова частка ринку жодним чином не постраждає, а от імпортерам доведеться скорочувати обсяги, закривати салони і припиняти програми підтримки армії, які автобізнес веде зараз.

За оцінками автоімпортерів, у разі запровадження 15% військового збору, ринок нових авто очикує падіння на 50%, а загальний обсяг податків від імпорту авто навіть скоротиться і бюджет не отримає ніякого збільшення. Навпаки, буде скорочуватись кількість офіційних дилерських центрів.

Автоімпортери вже попередили владу, що вони зменшили обсяги замовлень авто на 2025 рік через законопроєкт №11416, і держава вже отримає менше мита, акцизу та ПДВ через це. Але вже зараз обговорюється навіть питання про припинення автоімпорту окремими брендами через непередбачувальну ситуацію в Україні і різку зміну податкового тиску. Натомість, сегмент безподаткових оборуток, на якому в 2023 році оперувало майже 770 тис. авто, влада чомусь не помічає. Ці авто перепродуються без жодних податків, то чому не звернути увагу на це явище.

Однак, за словами участників зустрічі, ці аргументи не були сприйняті заступницею міністра фінансів Світланою Воробей. Вона продовжує наполягати на запровадженні 15% військового збору при першій реєстрації авто, як на швидкому інструменті збільшення надходжень до бюджету. Тому підсумки зустрічі не були обнадійливими.

Автоімпортери продовжать серію зустрічей з керівниками міністерств та депутатами і послідовно продовжать доводити до них свої аргументи.
AUTO-Consulting продовжить спостерігати за розвитком ситуації навколо законопроєкту №11416. Щоб бути в курсі подій підписуйтесь на наші канали.
AUTO-Consulting в TelegramAUTO-Consulting в Facebook

Які наслідки чекають авторинок, після запровадження 15% військового збору на авто

TOP