Банки триматимуть «старі» ставки за автокредитами до березня
Про це заявив Сергій Кіпоренко, керівник напрямку автокредитування ГЛОБУС БАНКУ.
За словами експерта, корекція облікової ставки є важливим і вкрай необхідним кроком НБУ для подолання інфляції. Водночас залучені під кредитні програми кошти стануть “дорожчими”, що об’єктивно вплине на розмір ставок за більшістю кредитних програм, в тому числі за програмами автокредитування.
ПриватБанк в 2024 році видав більше 3000 кредитів на авто
Разом з тим Сергій Кіпоренко припускає, що збільшення ставок за автокредитами не зачепить накопичений відкладений попит, що виник через тимчасову зупинку реєстрів.
“Є партнерська стратегія банків і автодилерів, які зацікавлені в створенні заохочувальних умов для потенційних позичальників: це може бути як знижена ставка, так і додаткові переваги з технічного обслуговування авто на фірмових СТО, гнучкі умови за програмами trade-in, вартість страхування КАСКО та можливість включення в тіло кредиту страхового платежу за договором страхування на перший рік кредитування тощо. Тобто нові ставки не торкнуться вагомої частини потенційних позичальників”, — наголосив експерт.
Банкір детально розповів про підсумки 2024 року в сегменті автокредитування. Він виділив такі основні особливості року, що минув:
1) Порівняно з 2023 роком у 2024 році частка придбаних нових авто в кредит зросла в середньому на 3 в.п. — до 13% від загальної кількості продажів нових автомобілів. Водночас у 2024 році загальна кількість придбаних нових автомобілів склала 79,3 тис. шт., а кількість проданих вживаних авто — понад 1,1 млн шт.
2) Середньомісячна кількість придбаних нових легкових авто склала 6,6 тис. шт., середньомісячна кількість нових легкових авто, придбаних в кредит — 880 шт. При цьому протягом минулого року попит був розподілений нерівномірно: сплески і спади продажів змінювалися почергово. Головні причини такої “строкатості” криються насамперед у збільшенні вартості транспортних засобів через зростання курсів валют та змін в оподаткуванні.
3) Найбільший попит спостерігався на автомобілі з бензиново-дизельними двигунами — близько 50-55% придбаних авто в кредит. Частка гібридних авто склала близько 25%, а кредитування придбання електрокарів склало близько 20%. За спостереженнями фахівця, існує повільна, але незворотна тенденція до збільшення кількості кредитування саме гібридних автомобілів та електрокарів. За минулий рік їх частка в загальній структурі автокредитів зросла в середньому до 20%.
4) Найбільш популярними автобрендами, які клієнти купували за допомогою кредитування, стали: в ціновому діапазоні $16-45 тис. — TOYOTA, RENAULT, VOLKSWAGEN, SKODA, BMW, в сегменті недорогих авто в ціновому діапазоні $10-18 тис. — RENAULT, BYD, CITROEN, CHERY, GEELY, FIAT, JAC та GREAT WALL, преміальні автомобілі вартістю від $80-100 тис. і вище — BMW, LEXUS, MERCEDES-BENZ, AUDI, LAND ROVER.
5) Найбільш популярні умови кредитування: понад 60% кредитів оформлено за ставкою 0,01% терміном на 1-2 роки з початковим внеском від 40% до 60%.
Сергій Кіпоренко прогнозує, що у 2025 році умови за автокредитами не будуть статичними, і вже у другому півріччі цілком можливо, що кредитні ставки повернуться на рівень 2024 року.
“За економічними прогнозами у другому півріччі інфляція в країні може знизитися до 7%, що стане гарною підставою до зниження облікової ставки. Відтак ставки за автокредитами також можуть зазнати змін, що потенційно збільшить кількість виданих автокредитів”, — розповів він.
Фахівець вважає, що у 2025 році не варто очікувати суттєвого зростання кількості придбаних авто в кредит. На його погляд, залежно від економічних та воєнних обставин зростання обсягів автокредитування порівняно з 2024 роком можливе в межах 10-15%. Проте найголовнішим очікуванням на ринку стане поступове збільшення частки придбання гібридних та електрокарів та поступове покращення додаткових умов за спільними кредитними програмами банків та автодилерів.
“Війна — це головна загата від активного розвитку економіки й зокрема й кредитування. Стан економічної та геополітичної невизначеності, залежність від зовнішньої фінансової допомоги, а також щоденні збитки, які завдає ворог, можуть суттєво вплинути як на плани потенційних позичальників-покупців, так і на чинні умови за кредитами. Проте цілком можливо, що у 2025 році автокредитування активно розвиватиметься, а в країні будуть створені умови, завдяки яким ставки на кредити значно покращаться”, — підсумував Сергій Кіпоренко.
Кредитування стане дорожчим. Нацбанк підвищив облікову ставку
Поиск
Подобные статьи
Volkswagen впроваджує нову стратегію найменування моделей
Томас Шефер, генеральний директор бренду Volksw...На виставці IAA MOBILITY 2025 у Мюнхені буде представлений і український стартап
Раніше ми вже розповідали про їх легкий вантажн...У серпні відбувся корінний злам на українському авторинку
Що було драйвером повернення до зростання автор...В Україні почали забудовувати автопаливозаправники на шасі ще одного бренду
Виготовили 4 нові односекційні автоцистерни міс...В Україні офіційно дебютував електричний пікап JAC T9 EV
Виставка «Електроспектива» – це уніка...