Банки триматимуть «старі» ставки за автокредитами до березня
Про це заявив Сергій Кіпоренко, керівник напрямку автокредитування ГЛОБУС БАНКУ.
За словами експерта, корекція облікової ставки є важливим і вкрай необхідним кроком НБУ для подолання інфляції. Водночас залучені під кредитні програми кошти стануть “дорожчими”, що об’єктивно вплине на розмір ставок за більшістю кредитних програм, в тому числі за програмами автокредитування.
ПриватБанк в 2024 році видав більше 3000 кредитів на авто
Разом з тим Сергій Кіпоренко припускає, що збільшення ставок за автокредитами не зачепить накопичений відкладений попит, що виник через тимчасову зупинку реєстрів.
“Є партнерська стратегія банків і автодилерів, які зацікавлені в створенні заохочувальних умов для потенційних позичальників: це може бути як знижена ставка, так і додаткові переваги з технічного обслуговування авто на фірмових СТО, гнучкі умови за програмами trade-in, вартість страхування КАСКО та можливість включення в тіло кредиту страхового платежу за договором страхування на перший рік кредитування тощо. Тобто нові ставки не торкнуться вагомої частини потенційних позичальників”, — наголосив експерт.
Банкір детально розповів про підсумки 2024 року в сегменті автокредитування. Він виділив такі основні особливості року, що минув:
1) Порівняно з 2023 роком у 2024 році частка придбаних нових авто в кредит зросла в середньому на 3 в.п. — до 13% від загальної кількості продажів нових автомобілів. Водночас у 2024 році загальна кількість придбаних нових автомобілів склала 79,3 тис. шт., а кількість проданих вживаних авто — понад 1,1 млн шт.
2) Середньомісячна кількість придбаних нових легкових авто склала 6,6 тис. шт., середньомісячна кількість нових легкових авто, придбаних в кредит — 880 шт. При цьому протягом минулого року попит був розподілений нерівномірно: сплески і спади продажів змінювалися почергово. Головні причини такої “строкатості” криються насамперед у збільшенні вартості транспортних засобів через зростання курсів валют та змін в оподаткуванні.
3) Найбільший попит спостерігався на автомобілі з бензиново-дизельними двигунами — близько 50-55% придбаних авто в кредит. Частка гібридних авто склала близько 25%, а кредитування придбання електрокарів склало близько 20%. За спостереженнями фахівця, існує повільна, але незворотна тенденція до збільшення кількості кредитування саме гібридних автомобілів та електрокарів. За минулий рік їх частка в загальній структурі автокредитів зросла в середньому до 20%.
4) Найбільш популярними автобрендами, які клієнти купували за допомогою кредитування, стали: в ціновому діапазоні $16-45 тис. — TOYOTA, RENAULT, VOLKSWAGEN, SKODA, BMW, в сегменті недорогих авто в ціновому діапазоні $10-18 тис. — RENAULT, BYD, CITROEN, CHERY, GEELY, FIAT, JAC та GREAT WALL, преміальні автомобілі вартістю від $80-100 тис. і вище — BMW, LEXUS, MERCEDES-BENZ, AUDI, LAND ROVER.
5) Найбільш популярні умови кредитування: понад 60% кредитів оформлено за ставкою 0,01% терміном на 1-2 роки з початковим внеском від 40% до 60%.
Сергій Кіпоренко прогнозує, що у 2025 році умови за автокредитами не будуть статичними, і вже у другому півріччі цілком можливо, що кредитні ставки повернуться на рівень 2024 року.
“За економічними прогнозами у другому півріччі інфляція в країні може знизитися до 7%, що стане гарною підставою до зниження облікової ставки. Відтак ставки за автокредитами також можуть зазнати змін, що потенційно збільшить кількість виданих автокредитів”, — розповів він.
Фахівець вважає, що у 2025 році не варто очікувати суттєвого зростання кількості придбаних авто в кредит. На його погляд, залежно від економічних та воєнних обставин зростання обсягів автокредитування порівняно з 2024 роком можливе в межах 10-15%. Проте найголовнішим очікуванням на ринку стане поступове збільшення частки придбання гібридних та електрокарів та поступове покращення додаткових умов за спільними кредитними програмами банків та автодилерів.
“Війна — це головна загата від активного розвитку економіки й зокрема й кредитування. Стан економічної та геополітичної невизначеності, залежність від зовнішньої фінансової допомоги, а також щоденні збитки, які завдає ворог, можуть суттєво вплинути як на плани потенційних позичальників-покупців, так і на чинні умови за кредитами. Проте цілком можливо, що у 2025 році автокредитування активно розвиватиметься, а в країні будуть створені умови, завдяки яким ставки на кредити значно покращаться”, — підсумував Сергій Кіпоренко.
Кредитування стане дорожчим. Нацбанк підвищив облікову ставку
Поиск
Подобные статьи
Zeekr анонсував електрокар з розгоном до 100 кмгод менше 3 с
При цьому установка двомоторного ліфтбека вже в...Фургони PEUGEOT BOXER набирають популярність і як інклюзивний транспорт
За допомогою електрогідропідйомника DHOLLANDIA,...Комунальники продовжують обирати техніку Hidromak на шасі Ford Trucks
Ключові особливості: — Потужний двигун 33...Honda та Nissan планують злиття. Вартість нової компанії може сягнути $50 млрд.
Корпорації 23 грудня підписали меморандум про в...В Україні почались продажі вантажопасажирських фургонів JAC Sunray
Ключові характеристики JAC Sunray: — Кіль...