Бюджетний дизель: за скільки зараз можна купити новий автомобіль з дизельним двигуном

by / Пятница, 27 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

Популярність дизельних автомобілів у Європі почала скорочуватись у 2015 році, після того, як німецьке видання Der Spiegel опублікувало статтю про дослідження, проведене Єврокомісією. Дослідження показало, що дизельні автомобілі викидають у повітря набагато більше шкідливих речовин, ніж вважалося раніше. Зокрема, вони викидають набагато більше оксидів азоту (NOx), які можуть викликати проблеми зі здоров’ям, такі як астма, рак і серцево-судинні захворювання.

За які гроші зараз можна купити найдешевші авто з повним приводом
Як далі буде розвиватися офіційний ринок електромобілів в Україні. Думки головних операторів

У відповідь на це дослідження Єврокомісія запровадила нові правила щодо викидів NOx для дизельних автомобілів. Ці правила згодом призвели до появи так званного «дизельгейту».

У 2017 році компанія Volkswagen визнала, що її дизельні автомобілі були оснащені програмним забезпеченням, яке обманювало тести на викиди Nox (щоб відповідати тим самим правилам ЄК)). Це призвело до ще більшого падіння популярності дизельних автомобілів у Європі та світі загалом. Саме тоді у нас з’явились дизельні універсали Golf Sportwagen (Variant) з американського ринку, які можна було по гарній ціні купити у офіційних дилерів – це саме ті дизельні машини, від яких відмовились в США, Канаді, Мексиці тощо, і виробник був змушений реалізовувати їх на інших ринках.

Вже потім імпортер визнав, що вся партія з 2800 машин була сертифікована з порушеннями, але на певний час Volkswagen був в лідерах продажів, та й клієнти були задоволені вигідним придбанням.

Згідно з даними Європейської асоціації виробників автомобілів (ACEA), у 2015 році дизельні автомобілі становили 53,1% від усіх нових автомобілів, проданих у Європі. У 2023 році ця частка знизилася до 28,7% та продовжує скорочуватись.

Звісно, дизельні двигуни зараз ще більш екологічні ніж вісім років тому, особливо якщо за ними слідкувати та заправляти якісним паливом. Про них вже не скажеш, що вони “коптять”, особливо ті, які відповідають свіжим редакціям екологічного стандарту Євро-6. Дизельні двигуни ще не один рік будуть слугувати основним рушієм в сфері перевезень, хоча вперше в історії й було визнано найкращою вантажівкою року електричну Volvo FH Electric – це визнання незворотності електрифікації в транспорті.

Наразі кількість суто легкових автомобілів, які пропонують дизельні двигуни, та ще й коштують до $20 тисяч (нагадаємо, що сумно відомий VW Golf Sportwagen 2.0TDI з “роботом” DSG коштував у 2019 році лише $18 тисяч) можна перелічити на пальцях однієї руки. До того ж, дві з них фактично одна – це французські близнюки Citroen C-Elysee та Peugeot 301. Обидва мають однаковий двигун 1.6 HDi (92 к.с., 230 Нм), який дозволяє розігнатися до 180 км/год та витрачає лише 5 л/100 км навіть по місту. Щоправда він пропонується лише з 5-ступінчастою “механікою”, а C-Elysee (від 632 800 грн або $16 875) ще й обмежений єдиною комплектацією Live, хоча й дешевший за 301-й (від 656 100 грн або $17 500) на 23 300 грн, що нерідко схиляє господарського клієнта на свій бік.

Французи давні прихильники двигунів на “важкому паливі” та навчились їх робити краще за інших, принаймні в бюджетному сегменті, що важливо для тих, хто прагне економії. Саме тому популярність кросовера Renault Duster настільки безкомпромісна, адже з усіма ведучими колесами він може бути по справжньому крутим позашляховиком, а з дизельним двигуном демонструє чудову економічність. Щоправда зі старту дизельний Duster 1.5 Dci (110 к.с., 260 Нм) значно дорожчий за бензиновий Duster 1.6 (115 к.с., 156 Нм) – аж на 81 700 грн – та коштує від 753 600 грн ($20 100).

Але у нього інша коробка передач (6-ступінчаста замість 5-ти). З місця до 100 км/год такий Duster розганяється за однакові 11,9 сек, а ось витрата палива кардинально відрізняється: 4,6 л/100 км у комбінованому циклі дизеля, тоді як бензиновому треба біля восьми літрів. Приємно, що дизельний Duster можна замовити з повним приводом (від 839 400 грн) та з “автоматом” (від 835 300 грн), а ось поєднати 1.5 Dci + 4WD + 6AT ≠ нажаль не вийде.

Які авто з кузовом універсал пропонують офіційні дилери на українському ринку
Які автомобільні новинки приїдуть в Україну до кінця 2023 року

Практичний Renault Express (від 785 000 грн або $20 900) взагалі пропонується виключно з турбодизелем 1.5 Dci (95 к.с., 220 Нм), щоправда ще дорестайлінговим, який відповідає Євро-5 та дещо дефорсований, в порівнянні з дизелем на Дастері. Експрес взагалі знахідка для дрібного бізнесмена чи дачника, адже навіть в п’ятимісному варіанті об’єм багажника складає 800 л, а якщо задній диван прибрати взагалі вийде три кубометри корисного простору!

Якщо ж вам треба суто двомісний фургон для справи, можна придивитись до Ford Courier Transit (від 926 014 грн) або Opel Combo Cargo (від 740 600 грн). Звісно, останній варіант привабливіший не лише ціною та більш потужним двигуном 1.5 BlueHDi (100 к.с., 250 Нм) проти 1.5 TDCI (75 к.с., 190 Нм), але й корисним простором кузова (3,3 м³ у Opel Combo Cargo проти 2,3 м³ у Ford Courier Transit). А за доплату в 103 400 грн можно замовити Combo Cargo з подовженим на 350 мм кузовом та збільшеним до 4,4 м³ об’ємом.

Але найкращим вибором з точки зору ціни та практичності, на думку AUTO-Consulting, є Citroen Berlingo. Він доступний лише з дизельним двигуном, але пропонує досить широкий вибір комплектацій. Початковий Berlingo 1.5 BlueHDi (100 к.с., 250 Нм) в комплектації Live Pack за 814 700 грн ($21 750) має 6-ступінчасту коробку передач та непоганий базовий набір опцій. За додаткові 48 100 грн можна взяти Berlingo “лімузин” з подовженою на 190 мм колісною базою (до 2975 мм) та загалом на 360 мм довшим кузовом (до 4753 мм). За замовчуванням такий мінівен має просто значно більший багажник, який зріс з 983 до 1538 л, але за доплату в 44 400 грн його можна обладнати третім рядом сидінь з двома індивідуальними легкоз’ємними кріслами. А для тих, хто не шукає найдешевший варіант, є топ-версія Feel, для якої доступний більш потужний турбодизель 1.5 BlueHDi (130 к.с., 300 Нм), що агрегатується з 8-ступінчастим “автоматом”. Щоправда така версія вже буде коштувати біля $30 тисяч. Витрата пального, залежно від комплектації, у Berlingo складає 4,2-4,4 л/100 в змішаному циклі – і це цілком реальні цифри.

Зараз непоганий час придбати оновлений Peugeot 2008 (від 881 300 грн). Кросовер з дизельним двигуном “в базі” коштує 962 000 грн, що на 59 100 грн дешевше, ніж ще два тижні тому. Хоч комплектація Active відносно проста, але все необхідне тут в наявності. А головне – це сучасний 8-ступінчастий “автомат”, який забезпечує гарну динаміку, та чудову економічність. В змішаному циклі Peugeot 2008 потребує лише 4 літри на 100 кілометрів.

Трохи за мільйон вилізли хетчбек Citroen C4 та кросовер Opel Grandland з дизельними двигунами, причому однаковими, адже обоє відносяться до концерну Stellantis. Це те саме високопродуктивне поєднання 1.5 BlueHDi (130 к.с., 300 Нм) з 8-ступінчастим “автоматом”, як у топових Citroen Berlingo та Peugeot 2008. Причому, на кросовер Opel Grandland (саме з дизельним двигуном!), діє акційна знижка в 40 тисяч грн на всі комплектації, його початкова версія наразі доступна за 1 007 900 грн ($26 900).

Opel Grandland 1.5 BlueHDi відповідає екологічним нормам Євро-6.3 та витрачає лише 4,2 л/100 км в змішаному циклі проти 7 л/100 км у свого бензинового побратима, хоча той на 2 секунди швидший в прискоренні до 100 км/год (9,5 проти 11,5 с).

Стосовно дизельного хетчбека Citroen C4 1.5 BlueHDi, треба зазначити що ціна в 1 002 900 грн стосується машини минулого року виробництва, які ще в наявності у дилерів. Свіжі машини дорожчі на 4400 — 16 800 грн, в залежності від дати виробництва та комплектації. Citroen завжди приваблював своїми інноваційними технологіями та екстравагантним дизайном (хоча багатьох й частенько відлякували), але стосовно дизельних технологій у них завжди все було гаразд. І їздити по місту в красивому інтер’єрі не переймаючись перемиканням передач з витратою дорогого нины палива в 4 л/100 км – цілком реально!

Тому обирайте більш підходящий собі дизельний варіант та торгуйтеся, адже різдвяні та новорічні свята – найкращий для цього час! А про знижки які діяли в чорну п’ятницю та будуть актуальні до кінця року AUTO-Consulting вже писав.

Які цікаві новинки автомобілів з`являться наступного року?

TOP