Bosch дослідила очікування користувачів від автомобілів майбутнього
Метою проєкту було вивчення очікувань людей від автоматизованих транспортних засобів — як щодо оснащення салону, так і щодо кермування. Їхні побажання вимагають повної перебудови інтер’єру автомобіля, і це ставить перед виробниками та постачальниками нові виклики.
«Отримані дані вплинуть на розробку транспортних засобів наступних поколінь. У майбутньому це може призвести до створення абсолютно нового простору, де користувачам буде зручно працювати та приємно проводити час», — говорить Міхаель Шульц, очільник проєкту в компанії Bosch.
Наприклад, автоматизовані автомобілі та комерційні транспортні засоби можуть бути перетворені на офіси, кінотеатри або навіть спальні. Багато постачальників послуг розглядають транспортні засоби як ще невикористаний, а отже, важливий сегмент ринку.
Робота в межах проєкту RUMBA була профінансована грантом у розмірі близько 11 мільйонів євро від Федерального міністерства економіки та захисту клімату Німеччини. Протягом 3,5 років команда з представників автовиробників, постачальників авторинку та наукових установ досліджувала, чого користувачі очікують від майбутніх транспортних засобів, які зможуть долати значні відстані в автоматичному режимі. Дослідники з’ясували, як водії легкових і комерційних автомобілів воліли б проводити час, якби їм не доводилося сидіти за кермом.
«Нам стало зрозуміло, що автоматизація водіння створює нові можливості для використання інтер’єру, — пояснює пан Шульц. — Наприклад, замість звичайного керма, транспортні засоби можуть запропонувати користувачам альтернативні елементи керування. Технологія Steer-by-wire має здатність відкрити безпрецедентні можливості для дизайну інтер’єру з безліччю інноваційних функцій».
Відпочинок і сон під час подорожі
Експерти, залучені до проєкту RUMBA (абревіатура з німецьких слів, що означає «Реалізація позитивного користувацького досвіду за допомогою зручного дизайну інтер’єру для автоматизованих функцій водіння») зіткнулися з низкою складних запитів від користувачів. Наприклад, вони витратили багато часу на дослідження, як швидко людина може відновити контроль над автомобілем після сну і які фактори на це впливають. Серед іншого, вони з’ясували, що якщо водії перебували у розслабленому сидячому положенні, то одним з визначальних факторів є відстань водія від дисплея та елементів керування. Дослідження показали, що для великої кількості учасників було достатньо періоду до 60 секунд. Проте також було виявлено дефіцит продуктивності водіння і погіршення самопочуття після повернення до керування. Було зроблено висновок, що система повинна будити користувача заздалегідь, щоб у нього було достатньо часу прокинутися, зорієнтуватися і відреагувати. Це також вимагає від технології здатності розпізнавати стан водія та оцінювати, чи він спить, і чи готовий сісти за кермо.
Обережність професійного водія
Крім того, проєкт досліджував характеристики керованості, які повинні забезпечити автоматизовані транспортні засоби для створення комфорту та гарантування безпеки водіїв і пасажирів. Наприклад, стрімке прискорення під час рушання з місця або різке гальмування може викликати нудоту, а відтак знизити увагу чи викликати дискомфорт. Беручи це до уваги, експерти уважно спостерігали за тим, як м’яко і обережно професійні водії керують автомобілями. Вони також дослідили, які додаткові заходи є ефективними для запобігання закачуванню.
Простір для нового
Під час проєкту експерти також проаналізували, які кольори, матеріали, конструкції, освітлення, елементи управління будуть доречними в дизайні салонів автомобілів, беручи до уваги ситуацію під час тієї чи іншої подорожі. Проте деякі побажання користувачів і надалі будуть обмежені вимогами безпеки та технічними умовами. З міркувань безпеки та через обмежений простір такі запити, як сидіння, що можна повертати під час руху, залишатимуться проблемою навіть у великих транспортних засобах. В цілому експерти дійшли висновку, що автомобілі майбутнього відкриють безпрецедентні можливості не лише для автовиробників і постачальників авторинку, але й для провайдерів послуг, які до цього часу були мало пов’язані з транспортними засобами. «Наш проєкт відкрив двері для широкого спектра інновацій. Ми переконані, що отримані нами дані допоможуть сформувати те, як люди сприйматимуть індивідуальну мобільність у майбутньому», — підсумовує Міхаель Шульц.
Більше інформації про проєкт RUMBA і його результати можна знайти за посиланням.
Поиск
Подобные статьи
Останні приміщення колишнього Львівського мотозаводу намагаються продати
Нагадаємо, що на вул. Городоцькій у 1946 році з...Які цікаві автомобільні новинки очікуються в світі у найближчі роки
Наближаючись до середини ‘20-х років, одна річ ...Світові результати продажів BMW свідчать про те, що велика решітка радіатора працює
Не зважаючи на мемні решітки радіатора BMW та к...В Україні продовжуються поставки спеціалізованих пікапів Peugeot Landtrek
Проєкт виконано за сприяння партнера Завода Тех...Моделі DAF отримали цілу низку престижних нагород
Важливі нагороди визнання першокласної ефективн...