Броньована Toyota LC300 по-українськи: REFORM серійно виробляє броньовані позашляховики
Навіть у мирний час попит на броньовані версії люксових авто був завжди. Чого вже говорити про ситуацію, коли в країні тривають військові дії. У цьому випадку сфера застосування броньованих авто збільшується в рази. І крім забезпечення високого рівня захисту, такі авто мають ще одну особливість — непримітність.
Саме за таким принципом «прихованого бронювання» і побудований цей автомобіль. І тут все правильно, саме «побудований». Так як потрапивши на виробничі потужності компанії РЕФОРМ, звичний позашляховик Toyota Land Cruiser 300 було повністю розібрано, модернізовано, зібрано і перетворено на REFORM TLC-300.
Не привертаючи уваги
Ще тільки сідаючи в машину, розумієш, що маєш справу з серйозним броньовиком. Двері дуже важкі. Не випадково вони обладнані потужнішими петлями, підтримувати їх допомагають газові амортизатори, а кут відкривання контролюють нейлонові обмежувачі. І все одно, потрібно докласти суттєвих зусиль, щоб відчинити й зачинити двері. Утім, займатися цим будуть люди міцні та треновані.
Компанія REFORM забезпечує повний замкнутий виробничий цикл — від проєктування бронекапсул до забезпечення післяпродажної гарантії.
Незвично важко витягується і ремінь безпеки, а під час маневрування лівий лікоть водія часом чіпляється за перероблену дверну карту. Не дивно. Адже всі дверні прорізи обладнані спеціальними рамами, які забезпечують протиосколковий захист.
Зовні про це нагадують хіба що форма дверних панелей і потужні, нічим не прикриті гвинти. Але навіть ті елементи, які зазнали переробки (стійки кузова та дверні карти) обтягнуті алькантарою та шкірою, щоб відповідати аналогічному оздобленню інших елементів у салоні — стелі, сидінь, керма, важеля АКП та передньої панелі. Завдяки цьому інтер’єр броньованого позашляховика виглядає максимально гармонійним і практично не відрізняється від штатного.
Адже броньований позашляховик має всі опції та функції стандартної «трьохсотки». Передні крісла оснащені електроприводами, підігрівом і вентиляцією. На другому ряду індивідуальне управління клімат-контролем і підігрів дивана. У броньовику присутній повний набір опцій і систем безпеки та комфорту, притаманні стандартному Land Cruiser 300.
Ну, хіба що від проекційного дисплея довелося відмовитися у зв’язку із заміною лобового скла. Зате деякі опції тут набувають вагомішого значення. Так, скло є складовою бронекапсули і має дуже велику товщину та вагу. Відповідно, функція електричного підігріву здорово допомагає прогріти його в зимову пору, а посилені склопідйомники опустити і підняти бічне скло.
Відчиняються вони, до речі, лише на пару сантиметрів, щоб у салоні зі сторони не вдалося просунути навіть руку, а водій може керувати тільки своїм склом, а не всіма. До цього досить швидко звикаєш. Та й потреби відчиняти бокові вікна немає, адже для переговорів із зовнішнім світом автомобіль оснащено системою «водій-вулиця».
У такому авто питання безпеки завжди пріоритетніше за питання комфорту, а певні особливості цього авто зумовлені його завданнями. До речі, страх, що товсте броньоване скло створюватиме спотворювальний ефект виявився марним. За час тест-драйву він був помітний лише кілька разів у момент повороту і розвороту.
Центральна консоль броньованої «трьохсотки» буквально усипана перемикачами, що відповідають за позашляховий потенціал. А він у Land Cruiser традиційно дуже серйозний. Машина більш ніж впевнено почувається в піску і на пересіченій місцевості.
Ось тільки в цьому амплуа бездоріжжя явно не стихія цього автомобіля. І немає жодних сумнівів, що основний час броньований позашляховик проводитиме на асфальті. А тут йому здорово асистують всі стандартні для моделі електронні помічники. Наприклад, такі, як система попередження про виїзд зі смуги, яка щоразу підказує, коли авто наїжджає на лінію розмітки без увімкненого покажчика повороту. Система камер забезпечує круговий огляд навколо авто та функцію «прозорого капота», що допомагає маневрувати в умовах обмеженого простору та на бездоріжжі. Та й решта вартових на варті!
Важкою ходою
Дизельний V6 3.3 Twin Turbo з потужним гулом прискорює 5-тонну махину, хоч і не з такою спритністю як звичайний Ленд Крузер 300. У цьому швидше заслуга не 299 кінських сил, а 700 Нм крутного моменту. 10-ступінчастий «автомат» акуратно жонглює передачами під час розгону і уповільнення. І загалом характеристик стандартного силового агрегату достатньо для впевненої їзди.
Тугі педалі немов просять міцної важкої ноги, а ось зусилля на кермі стандартно невеликі. І керувати цією махиною не складніше, ніж звичайний Toyota Land Cruiser 300. А от зупиняти цього «мастодонта» допомагають посилені гальма. Штатні зі збільшеною масою позашляховика так само ефективно не впоралися б. Або робили б це не довго. Саме тому, до переліку стандартних доопрацювань при бронюванні автомобіля входять заміна гальмівної системи і підвіски на посилені.
Величезна вага наділяє позашляховик особливою плавністю ходу. Броньована Тойота немов розгладжує дорогу під колесами. Вони тут, теж не прості. Диски спеціальні посилені, шини — теж. А завдяки технології RunFlat вони дають змогу продовжувати рух у разі проколу і прострілу.
Вражає, що кожне колесо здатне витримувати навантаження близько 2 тонн! Приблизно стільки ж до ваги позашляховика і додає бронекапсула. Вона виготовлена зі спеціальної високолегованої балістичної сталі і забезпечує захист автомобіля на 360 градусів. Причому, захищає не тільки салон, а й багажник. Тож, щойно електричний привід піднімає стандартну кришку багажника, під нею відчиняється задня стінка капсули з системою евакуації.
Саме вона відповідає за життя людей у салоні, забезпечуючи автомобілю броньований захист класу ПЗСА-4 з додатковим захистом В6/В7. У результаті ця «трьохсотка» витримує обстріли з автомата Калашнікова калібру 5,45 і 7,62, снайперської гвинтівки СВД, натовської зброї калібру 5,56 і 308. А також підрив двох ручних гранат на даху, двох ручних гранат під днищем, протипіхотної міни ДМ-21 під днищем, підрив на відстані 2 метри від авто на висоті 1 метра над землею вибухівки в еквіваленті 10 кг тротилу.
Крім цього броньовано паливний бак, моторний відсік та основні критичні вузли та агрегати – акумулятор, блоки запобіжників та керування двигуном. Адже якщо на простріленому радіаторі ще можна виїхати із зони ураження, то при пошкодженні електроніки, що управляє силовим агрегатом, – ні.
А REFORM TLC-300 повинен зуміти це зробити …
Як в Україні серійно виготовляють броньовані авто. Досвід REFORMа
Поиск
Подобные статьи
Депутати готують зміни в законодавстві, щоб запобігти шахрайским схемам при публічних закупівлях
Якщо коротко, продукції китайських та турецьких...Представлена нова електровантажівка Daewoo Gixen
Вантажівки Daewoo Trucks популярні на ринках, в...Депутати пропонують відтермінувати екологічні норми Евро-6
Судячи з тексту законопроєкту, народні депутати...Бельгія поставить Україні десятки всюдихідних машин швидкої допомоги BV-206 до кінця року
Тепер вони готові до відправлення в Україну, де...В Україні оголошено комплектації та ціни на новий кросовер Opel Mokka
Новий кросовер Opel Mokka: більш виразний та ор...