Через бездіяльність чиновників українські перевізники можуть потрапити в повну залежність від польського сервісу
Нові вимоги
Нагадаємо, що до кінця 2024 року країни ЄС повністю преходить на використання СМАRТ-тахографів ( 1C за класифікацією приладів). Це означає, що, так званий Mobility packige зобовязує замінити всі існуючі 1B тахографи для міжнародних превезень. І це потрібно зробити до 1.01.2025 р. В Україні, за словами власника транспортної компанії В’ячеслава Максимова 99,9% вантажівок мають цифровий тахограф першої генерації, а смарт-тахо є на кілька сотень авто в Україні. Поки українські перевізники, які виконують перевезення у країнах ЄС, можуть і далі використовувати цифрові тахографи старого покоління, але їх виробництво вже припинено і всі авто, які зараз імпортують в Україну (нові та більшість вживаних) вже матимуть тількі смарт-тахографи.
А от тепер саме цікаве: бо встановити і відкалібрувати СМАРТ-тахограф в Україні взагалі не можливо. Як повідомив керівник ПП «СВІТАХО» Володимир Горбатюк: Технічно ми готові це робити, але відповідальні за напрямок українські чиновники з Мінінфраструктури не отримали відповідних дозволів від ЄС. І складається таке враження, що ніхто не поспішає взагалі їх отримувати.
Бездіяльність?
В Україні існує вся необхідна інфраструктура для переходу на нове покоління смарт-тахографів, є кваліфіковані тахосервіси, розвинена мережа, навчений персонал – все. Але Міністерство інфраструктури і його вповноваженні підрозділи вже 3-й рік не спроможні виготовити (отримати відповідні ключі , дозволи і т.п.).
Все впирається в елементарне: ЧІП-карти для сервісу, контрольні для інспектірів, тахо-карти для водіїв нового зразка, які є відповідальністю саме Міністерства інфраструктури.
Причому ця проблема не нова, їй вже більше 3 років. Про перехід на СМАРТ-тахографи було відомо заздалегідь, бізнес до цього готувався, але відповідальні чиновники свою роботу так і не виконали. Як наслідок, наразі в Україні повністю відсутня інфраструктура обслуговування і користування смарт-тахографами і це може обернутися великою катастрофою.
,br>
Наслідки
Українські перевізники потрапляють в повну залежність від тахо-сервісів інших країн, бо тепер тільки там можна буде обладнати і обслуговувати смарт-тахо на українських вантажівках. І справа навіть не в коштах, хоча за один такий пристрій доведеться викласти по 1500 евро і їздити за багато кілометрів. Бо смарт-тахограф, або його відсутність – це теж можливість блокувати перевезення. А як блокують кордон польські перевізники – ми вже бачимо. Черги на кордоні, черги на тахо-сервісах – це все можливості впливати на українських перевізників. І все це в наслідок бездіяльності окремих чиновників Мінінфраструктури, які не виконали свою частину роботи, щоб забезпечити перехід країни на нові смарт-системи.
За словами Володимира Горбатюка, окремі чиновники Мінінфраструктури вже не перший рік відповідають на звернення приблизно так: «питання вирішується, ведуться перемовини, консультації з ЄС». А в неформальний спосіб відкрито радять їхати перевізникам у Польщу і встановлювати і калібрувати смарт-тахографи там. Це державницький підхід? – обурюються керівник ПП «СВІТАХО».
Пан Володимир запевнив AUTO-Consulting, що український бізнес в змозі за 3 місяці перейти на нові системи і надавати послуги українським перевізникам, але для цього потрібні відповідні дії з боку Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України.
Поиск
Подобные статьи
Mitsubishi планує «електризувати» весь модельний ряд до 2035 року
Йдеться не лише про акумуляторні електромобілі,...В Туреччині стартують продажі національного електрокара TOGG
Постачання перших електромобілів почнеться з кі...Депутати хочуть ще спростити ввезення автомобілів в Україну
У законопроєкті №9058 передбачено внесення змін...Ford скоротить ще 1 тис. співробітників у Європі
Зараз на заводі в іспанському Альмусафесі працю...Український бронеавтомобіль «Новатор» витримав хвилю осколків від «Граду»
«Українська Бронетехніка» виклада фот...