Через посилення вимог до краш-тестів кнопки в салонах можуть повернутись

by / Пятница, 13 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

Отже, починаючи з січня 2026 року, кожен новий автомобіль, що продається в Європейському Союзі, повинен мати фізичну кнопку або перемикач для ввімкнення поворотників, аварійної сигналізації, звукового сигналу, склоочисника та функції eCall.

Нагадаємо, що eCall – це європейська система автоматичного сповіщення про дорожні пригоди на автотранспорті, та є проектом «eSafety» – ініціативи Європейської комісії. Система спрацьовує під час ДТП, надсилаючи в місцевий центр екстреної служби 112 пакет інформації, так званий eCall, що містить у собі мінімальний набір даних: дата і час активації, географічні координати, курс, дані про транспортний засіб і провайдера зв’язку, eCall-Qualifier – дані про тип виклику (автоматичний або ручний). Одночасно автоматично встановлюється телефонний зв’язок із автомобілем. Також можлива передача додаткової інформації з бортового комп’ютера машини.

На відміну від кампанії з електрифікації, яка накладає значні штрафи на компанії, що не дотримуються дедалі суворіших правил, за відсутність кнопок не передбачено фінансових санкцій. Однак автомобілі, які не мають вищезгаданого обладнання, не зможуть претендувати на п’ятизірковий рейтинг безпеки.

«Надмірне використання сенсорних екранів є загальногалузевою проблемою, оскільки майже всі автовиробники переносять основні елементи керування на центральні сенсорні екрани, змушуючи водіїв відволікати погляд від дороги та підвищуючи ризик аварій через відволікання, – пояснив Метью Ейвері, директор зі стратегічного розвитку Європейської програми оцінки нових автомобілів (NCAP), у нещодавньому інтерв’ю британській газеті «The Times».

Автовиробники ще не відреагували на нові норми, але ця політика не повинна спричинити значних хвилювань у галузі. Нові автомобілі все більше покладаються на сенсорні екрани; наприклад, новий ID.7 Volkswagen має вентиляційні отвори, керовані сенсорним екраном. І навіть більш дешеві та старіші моделі, таких як Citroën C3, відмовилися від фізичних кнопок системи клімат-контролю на користь меню на сенсорному екрані. Особливо багато змін доведеться внести Tesla, адже в її Model 3 навіть склоочисники активуються з екрану.

Як працює інноваційний дах Renault?

TOP