Чи зростає ринок електрокарів в Україні? Підсумки 2024 року
Дійсно, за 2 останні роки парк електрокарів в Україні виріс втричі. Якщо на початку 2023 року парк електрокарів становив 45,7 тис. автомобілів, то станом на початок 2025 року – 135,6 тис. одиниць. Але при загальному парку автомобілів в Україні біля 10 млн. шт. це становить трохи більше 1%.
У грудні український авторинок пригальмував, але за підсумками року вийшло зростання
Український авторинок за 11 місяців вже перевищив минулорічні обсяги
У свою чергу, приріст парку відбувається, в більшості, за рахунок поставок вживаних електромобілів з-за кордону. Наприклад, за 2024 рік парк електрокарів збільшився на 52,27 тис. шт. Серед них новими були завезені лише 11,6 тис. електромобілів. Це 22,2% від загальної кількості завезених електрокарів.
Доля нових електрокарів в поставках на український авторинок зменшується третій рік поспіль. Тобто, сьогодні доля нових/вживаних електрокарів становить 22%/78%, в минулому році цей розподіл був 30%/70%, в 2022 році – 35%/65%.
На які типи двигунів перейшли українці за час війни. Електро в ТОПі
Тобто на ринок в більшості попадають вживані електромобілі з ринку США (так звані «битки»), з Європи та Китаю. Це підтверджує статистика продажів саме нових електромобілів на українському ринку. За 2024 рік в Україні було продано 11,6 тис. нових електромобілів, за 2023 рік – 11,05 тис. шт. Динаміка становить +5% у порівнянні з 2023 роком. То чи можна це назвати бумом електрокарів?
У свою чергу, кількості проданих вживаних електромобілів в Україні в 2024 році становило 40,7 тис. шт. Це +52,7% у порівнянні з 2023 роком (26,6 тис. шт.). От це вже і справді можна назвати бумомом.
Український ринок електрокарів втрачає позиції на фоні європейських країн
Електромобільність набирає популярність і в мото- сегменті в Україні
Серед лідерів в сегменті нових електрокарів тон задають китайські моделі відомих брендів. Зокрема, лідер 2024 року – Volkswagen ID.4 займає 16% ринку нових електрокарів, але демонструє -52% у порівнянні з 2023 роком (цікаво, що в 2023 р. модель займала 35% ринку). Далі моделі йдуть таким чином:
— BYD Song – 12,4% ринку +412% у порівнянні з 2023 р.
— HONDA M-NV – 12,2% ринку +39% у порівнянні з 2023 р.
— ZEEKR 001 – 7,4% ринку +590% у порівнянні з 2023 р.
— NISSAN Ariya – 7,3% ринку +526% у порівнянні з 2023 р.
Загалом, перша п’ятірка моделей займає 55% ринку нових електрокарів. В той час, як офіційні дистриб’ютори зі своїми пропозиціями ледве займають 10% ринку нових електромобілів.
В Україні в серпні продана рекордна кількість нових електрокарів
В Україну збільшився імпорт легкових автомобілів
В сегменті вживаних електромобілів дійсно спостерігається більш ніж 50% зростання. Лідери тут – вже традиційний NISSAN Leaf з 13,7% долею вживаного ринку та +8% зростання у порівнянні з 2023 роком.
В Україні визначили найбільш популярні кольори автомобілів в цьому сезоні
Також в лідерах моделі TESLA, до речі кожний третій звезений в Україну вживаний електрокар – це саме TESLA (в більшості з американського ринка). Далі моделі йдуть таким чином:
— TESLA Model 3 – 11,5% ринку +48% у порівнянні з 2023 р.
— TESLA Model Y – 10,5% ринку +138% у порівнянні з 2023 р.
— VOLKSWAGEN e-Golf – 6,2% ринку -24% у порівнянні з 2023 р.
— HYUNDAI Kona EV – 5,8% ринку +248% у порівнянні з 2023 р.
Таким чином, можемо спостерігати, що український ринок електрокарів зростає завдяки саме поставкам вживаних автівок, в більшості віком 2-6 років. А темп зростання – знижується. Ще одним підтвердженням зупинки динамічного зростання продажів електрокарів є їх доля серед всіх проданих нових автомобілів. В 2024 році їх доля склала 16,28%, тоді як ще рік тому їх доля була 17% ринку. Останні місяці взагалі демонструють долю електрокарів 11-13% на новому авторинку.
Отже, останнім часом спостерігаємо вже не «динамічне зростання», а навпаки, охолодження попиту на «електрички». А от на ринку вживаних електрокарів поки зростання є і відчутне. То ж, чи можна казати, що бум продажів електромобілів в Україні закінчився? І так, і ні. Бо ще весь 2025 рік будуть тривати пільги на електромобілі, тому зміни ще можливі, особливо у другій половині року.
Як головні автомобільні оператори пережили третій рік війни. Статистика по дистрибьюторах
Поиск
Подобные статьи
Україна може втратити найпотужнішого виробника автобусів та тролейбусів
Потужний український виробник автобусів реформу...Вигода до 50 000 грн* діє на автомобілі Mitsubishi в транзиті
Автомобілі Mitsubishi славляться своєю витривал...Українська компанія збільшить виробництво бронеавтомобілів в 2 рази
За його словами, на початку року був складний п...Енергетики Київщини отримали два брендовані міжміські автобуси TEMSA
Автобуси відповідають наступним технічним вимог...Караван зерновозів потрапив під обстріл в Одесі
На щастя, ніхто з водіїв не постраждав. А незаб...