Чому Jeep – це не тільки автомобіль, а культурний феномен
Цікаво, що у слова «джип» є своя загадкова історія. Незважаючи на всілякі теорії та вигадки, походження назви бренду Jeep багато років вважалося невідомим. Однак завдяки ретельним дослідженням дещо все ж вдалось з’ясувати. У результаті з’явилося кілька версій, кожна з яких має право на існування.
Я – легенда / Jeep в Україні пропонує 3 легенди
Jeep: 80-річна історія підкорення бездоріжжя
Повернення легенди: Історія появи Jeep, Willys та Overland
Звідки пішла назва Jeep?
Основна версія йде від літер GP, де літера «G» означала автомобіль, що був розроблений за держконтрактом, а літера «P» – 80 дюймову колісну базу. Назва «GP», в сенсі General Purpose («загальне призначення»), практично не зустрічається в армійській номенклатурі Другої світової війни. Ну хіба що в деяких маловідомих документах. За другою версією слово «jeep» уже існувало у військовому побуті. Воно означало необстріляного рекрута, новобранця. Цим же словом називали нову військову техніку, яку ще не встигли випробувати в бойових умовах. Також був Юджин-Джип, напарник “морячка Папайя” з коміксів 1936 року, який володів надприродними здібностями.
Також є версія, яка ґрунтується на задокументованому факті, що стався в лютому 1941 року. Коли легендарний Willys MB під’їхав до сходів американського Капітолію, хтось із натовпу запитав Ірвінга «Реда» Хаусмана, водія-випробувача фірми Willys: «Що це за штука?». «Це джип» – відповів той, імовірно маючи на увазі армійський сенс цього слова. Його відповідь почув оглядач відомої газети і наступного дня розійшовся країною. Незважаючи на те, що до цього багато хто в армії називав подібні автомобілі «peeps», відтоді їх почали іменувати виключно «jeep».
Ще один до кінця невідомий факт стосується вітання між власниками джипів, яке так і називається – Jeep Wave:
Вітати “свого” на дорозі – теж елемент філософії та субкультури справжніх «джиперів»
Що таке Jeep Wave?
Є кілька теорій виникнення цього вітального жесту. Перша: так вітались водії Willys MB під час другої світової війни, минаючи патрульний пост. Друга: так вітались ветерани другої світової війни, які оцінили машину під час бойових дій та використовували Jeep в мирному житті. Цим жестом вони вітали бойових колег, яких було чимало серед власників джипів, віддаючи данину поваги один одному. І третя теорія: жест виник в ‘70-х, коли вже стала набирати популярності течія фанатів позашляхового екстремального відпочинку, і цим жестом вітались однодумці.
Хто першим має вітатись? На це у джиперів теж є своє правило, навіть два. Вважається, що першим підняти руку з керма у вітальному жесті повинен власник новішої, молодшої моделі, віддаючи шану старшому. Пізніше це правило доповнили так, щоб першим вітався власник стандартного Джипа, в знак поваги до модифікованої моделі.
Кілька років тому у Джиперів з’явилась нова цікава традиція, ще й зовсім несвідомо. В 2020 році жінка на ім’я Еллісон Парламент з маленького містечка в канадській провінції Онтаріо несвідомо започаткувала рух доброти, коли після сварки з кимось на парковці поклала гумову качку на Jeep, що стояв поруч. З тих пір цей жест увійшов в культуру водіїв, як привід з кимось познайомитись чи підняти настрій. Звісно, багато власників Jeep колекціонують гумових качечок, як приємний спогад про знайомство з однодумцями.
Що таке Jeep Easter Eggs?
Напередодні Великодня в західних країнах часто розважаються пошуком схованих в квартирі писанок або пасхальних яєць, звідси термін “пасхалка”, що символізує прихований секрет. В медійному просторі це поняття вперше з’явилось у комп’ютерній грі “Starship 1” ще в 1977 році, в якій були приховані додаткові рівні та привітання від розробника уважним гравцям.
Пасхалки від Jeep – це приховані елементи дизайну чи просто кумедні декоративні елементи з символічним зображенням істот або візуальним відсилками до історичної спадщини бренду. Для власників вони символізують данину поваги славетній історії Jeep та особливість обраної моделі.
Погодьтеся, є щось захоплююче в тому, щоб поглянути на перемикач передач і побачити топографічну карту або в дзеркалі заднього огляду побачити снігову людину, яка перелазить через пластиковий молдинг.
Перша в історії пасхалка Jeep з’явилася в 1997 році, коли дизайнер Майкл Санторо (Michael Santoro) намагався залишити свій слід в оновленому Wrangler. Дизайн решітки радіатора з сімома прорізами сприяв притоку повітря в салон автомобіля, але також дав поштовх до створення прихованих сюрпризів. Потім компанія вбудувала маленьку фірмову решітку радіатора в лампочки фар Grand Cherokee 2011 року випуску. З тих пір кожен Jeep має унікальні пасхалки.
Сьогодні представники Jeep та команди дизайнерів не відстають, знаходячи нові та креативні способи здивувати власників дивовижними візуальними подарунками, прихованими в несподіваних місцях. Тепер ви можете знайти пасхалки всередині Jeep Wrangler, Cherokee, Grand Cherokee, Grand Wagoneer, Compass та Renegade. Завдяки креативності дизайнерів компанії, прихильники Jeep насолоджуються відкриттями щоразу, коли купують новий позашляховик.
Ось кілька прикладів відомих пасхалок:
● Jeep завжди пишався своєю історією, саме тому ви можете знайти вінтажний Jeep Willy, який їде на задньому склі або вибитий на колесах.
● Відома своїм бездоріжжям пустеля Моаб у штаті Юта має власну міні-топографічну карту викарбувану в пластику біля перемикача передач.
● Джипи мають схоже на гекона зчеплення з дорогою, що символізує його модель під двірниками лобового скла.
● Чи знали ви, що ділите свій Jeep з тиранозавром? Подивіться на килимки, щоб побачити їх!
● Всі моделі Jeep мають невелику решітку радіатора з сімома прорізами, викарбувану на фірмових лампах у фарах.
● На місці для відпочинку лівої ноги з боку водія нанесено азбуку Морзе: «Пісок, сніг, річки, каміння».
● Панель даху та задні ліхтарі Renegade мають дизайн у вигляді літери «X», що відсилає до каністр з бензином, які встановлювалися на старих моделях Jeep.
● Піктограму решітки радіатора можна знайти по всьому автомобілю. Перевірте будь-яку сторону корпусу дзеркала заднього виду або стереодинаміки.
● У Jeep Renegade на місці червоної лінії обертів тахометру помаранчева пляма від пейнтболу. Ймовірно, це одне з найулюбленіших хобі команди дизайнерів на вихідних.
● Оглянувшись назад, можна побачити сумнозвісну снігову людину, що пробирається через рельєфний пластик на задньому лобовому склі.
І це ще далеко не всі приховані сюрпризи, які чекають на власників Jeep! Згодом, практику таких пасхалок стали використовувати і інші виробники. Наприклад, у сучасній Opel Astra можна знайти «акулу». Але першим у такій увазі до власників був саме Jeep.
Що таке Camp Jeep?
Якщо коротко – це місце, де вам докладно розкажуть про всі переваги володіння автомобілем Jeep. Причому, не формальною мовою менеджера-продавця, а мовою турботливого власника, який цінує свій автомобіль не за красиві фари, хоча у класичних Джипів вони дуже схожі на очі грайливого песика, якого не можна не полюбити з першого погляду.
На одному з таких фестивалів кореспонденту AUTO-Consulting пощастило побувати чотири роки тому, який влаштували в Доломітових Альпах, що на півночі Італії. Тоді Camp Jeep зібрав найбільшу кількість прихильників бренду: 780 автомобілів Jeep та понад 1500 осіб з Європи, Африки та навіть Японії. Це поєднання різних мов і культур, які об’єднує спільна пристрасть до пригод у стилі Jeep.
На Camp Jeep 2019 приняли участие 750 автомобилей Jeep и более 1500 человек
Окрім чудових гірських краєвидів нас тоді вразили здібності джипів долати як хитромудрі штучні перешкоди, так і майже непрохідні після дощу лісові стежки-серпантини. Але з ними без особливих проблем впорались як діди CJ, так і найновіші моделі. Більше проблем було з малодосвідченими в позашляхових справах водіями.
Взагалі фестиваль Camp Jeep проводиться з 1995 року. Він став традиційною подією для власників і шанувальників автомобілів Jeep, і щороку приваблює безліч учасників з усього світу. За час свого існування фестиваль Camp Jeep став популярним заходом, де люди можуть зустрітися, обмінятися досвідом і випробувати можливості автомобілів Jeep, та власні, у різних умовах.
На фоні чудового пейзажу зазвичай проводяться різноманітні заходи, включно з позашляховими екскурсіями, випробуваннями на бездоріжжі, демонстраціями нових моделей Jeep, змаганнями та розважальними програмами. Учасники мають змогу протестувати можливості своїх автомобілів Jeep, отримати поради від експертів та обмінятися досвідом з іншими власниками. Тут же повно цікавих активностей і для малечі, адже такі фестивалі об’єднуюють цілі покоління джиперів.
Фестиваль Camp Jeep проводиться в різних країнах і регіонах, і кожен захід може мати свої особливості та програму. Це чудова нагода для шанувальників марки Jeep зустрітися, поділитися своєю пристрастю до позашляховиків і насолодитися унікальним досвідом, пов’язаним із маркою Jeep. Все що для участі в такому заході потрібно – будь-який автомобіль легендарної марки Jeep.
Купівля Jeep – це набагато більше, ніж просто придбання автомобіля. Це квиток у новий світ, знайомства з новими друзями та пригодами. Шкода, що подібні заходи майже ніхто не влаштовує з конкурентів. На пам’ять приходить лише клубний рух власників Mini та мотоциклістів на Harley-Davidson. Свого часу непогані клубні події щороку влаштовували шанувальники Subaru, а зібрання власників Range Rover носять здебільшого випадковий характер, та й відбуваються здебільшого на станціях техобслуговування. У свою чергу, компанія Jeep та власники цих автомобілів, дбають про спадщину та підтримують дух бренду.
70 років екстремальних пригод!
Цього літа клуб екстремальних пригод на бездоріжжі Jeep Jamboree відсвяткував 70 років. Починаючи з 1953 року, Rubicon Trail або Стежка Рубікону, відома як одна з найскладніших позашляхових трас у світі, є символом стилю життя для спільноти позашляховиків Jeep 4х4.
На ювілейну подію прибули 450 ентузіастів Jeep на 125 автомобілях Wrangler та Gladiator, щоб відсвяткувати сімдесятиріччя маршруту Стежки Рубікону спеціальним заходом, переживши позашляхову пригоду своєї мрії і довівши, що їхні автомобілі Jeep можуть зробити неможливе для багатьох конкурентів: подолати цю трасу й повернутися додому неушкодженними.
«Спільнота бренду Jeep цього року відзначила своє 80 річчя, а неофіційно власники почали збиратись ще раніше, шукаючи цікаві маршрути для себе та своїх машин. І 70 з цих років Стежка Рубікону була визнана спільнотою як одна з найскладніших позашляхових стежок у світі, що в поєднанні з її красою зробило Rubicon Trail частиною списку бажань кожного покупця позашляховика Jeep 4×4», – сказав Джим Моррісон, старший віце-президент і глава бренду Jeep.
Підкорення цієї стежки стало наочним доказом того, що автомобілі Jeep можуть буквально поїхати куди завгодно.
Легендарний вже маршрут Rubicon Trail розташований на півночі Каліфорнії, біля озера Тахо в горах Сьєрра-Невада. Цей всесвітньо відомий майданчик для позашляховиків простягається приблизно на 35 кілометрів найскладнішим бездоріжжям на планеті – місцевістю, для подолання якої спроектовані та побудовані повнопривідні автомобілі Jeep Trail Rated 4×4.
Маршрут Jeep Jamboree охоплює 28 кілометрів найскладнішої місцевості. Перепади висот на маршруті коливаються від приблизно 1 646 метрів до понад 2 134 метрів. Сьогодні ця траса широко визнана як головний маршрут для позашляховиків у Сполучених Штатах.
«У 1953 році, коли Марк Сміт організував перший Jeep Jamboree з 55 автомобілями Willys та проїхав через гори Сьєрра-Невада стежкою Рубікону, народився відпочинок на бездоріжжі», – говорить Пірс Умлауф, президент і головний виконавчий директор Jeep Jamboree. «Наступного року Willys Motors – тодішній виробник автомобілів Jeep – долучився до цієї пригоди, і відтоді Jeep Jamboree став традиційним позашляховим заходом, який продовжує розвиватися».
Інженери Jeep вже давно використовують Rubicon Trail для випробувань усіх позашляховиків, включаючи Jeep Wrangler. Культова модель Wrangler Rubicon, натхненна ентузіастами, які мріяли про нього і часто намагалися побудувати свій власний, стала доступною для замовлення прямо з заводу та ще й з фірмовою гарантією. Він був оснащений нечуваними на той час опціями, які не були доступні жодному серійному позашляховику Jeep, включаючи мости Dana 44, передні та задні локери, від’єднуваний качальний брус, рейлінги, збільшені 31-дюймові шини для бездоріжжя та колісні диски, щоб підняти позашляхові можливості на новий рівень.
Jeep Wrangler Rubicon лишається позашлюховую топовою моделлю бренду та мрією багатьох джиперів по всьому світу. Цьогоріч вона офіційно стала доступною й українським шанувальникам позашляхових пригод в семи фірмових дилерських центрах в найбільших містах країни за ціною від 2 828 900 грн.
Звісно, Jeep Jamboree не єдиний фестиваль, який організовується за підтримки компанії Jeep але мабуть найвідоміший. Та й свою географію він постійно розширює: щорічно Jeep Jamboree проводить понад 40 заходів і продовжує розширюватися, цього року запустивши дві поїздки до Ісландії. Окрім того, можна приєднатися до пробігу по Амазонці або взяти участь у Jeep Safari.
Навіщо модифікувати Jeep?
Унікальні фірмові аксесуари Mopar – це теж частина культури та філософії марки. На тому ж таки Camp Jeep 2019, де нам пощастило відчути справжній дух позашляхових пригод, представили Jeep Wrаngler в комплектации 1941 Edition, спеціально підготовлений компанією Mopar. У «мопарівському» асортименті аксесуарів для Jeep понад 500 (!) найменувань. З їхньою допомогою можна перетворити свій «Джип» на справжнього монстра. Таким і був Jeep Wrangler 1941 Edition Mopar, зі збільшеним на 5 см дорожнім просвітом, шноркелем та багатьма іншими модифікаціями.
До речі, якщо хтось не в курсі, компанія Mopar не просто виготовляє аксесуари для джипів – через 5 років Mopar святкуватиме сторічний ювілей!
В кінці 1920-х років компанія Chrysler Group включала в себе чотири автомобільних бренди: Chrysler, Plymouth, DeSoto і Dodge. Для скорочення витрат на виробництво уніфікованих вузлів та деталей для різних марок автомобілів в 1929 році підрозділ з їх виробництва було виділено в окремий бренд під абревіатурою «Mopar».
А з ‘50-х років Mopar займається проектуванням і будівництвом гоночних автомобілів, у тому числі для гоночної серії NASCAR, а також займається тюнінгом стандартних двигунів Chrysler.
Сьогодні Mopar (скорочення від англ. motor parts) — підрозділ компанії Chrysler Group LLC з виробництва автозапчастин та обслуговування автомобілів концерну Chrysler (Chrysler, Jeep, Dodge, Ram, Fiat та Street and Racing Technology). Тобто, тюнінгові деталі SRT для автомобілів Dodge та Viper теж виготовляє Mopar.
В принципі, багато на що здатні і стандартні моделі Jeep, які неодноразово доводили видатними результатами та навіть світовими рекордами. Кілька свіжих прикладів нижче.
Рекорди серійних джипів
Jeep – це машина, яка готова до рекордів завжди, навіть в серійному вигляді. Підкорення незвичайних перешкод на звичайних, серійних позашляховиках? Для власника Jeep встановити кілька рекордів не так вже й складно. Ось декілька яскравих прикладів:
1) У 2012 році Grand Cherokee SRT8 встановив рекорд у категорії позашляховиків на трасі Nürburgring Nordschleife у Німеччині. Він проїхав коло за 8 хвилин і 49,3 секунди, ставши найшвидшим позашляховиком на цій трасі.
2) У 2013 році Wrangler Unlimited встановив рекорд у категорії позашляховиків на висоті. Він досяг висоти 6 646 метрів на горі Ояма в Японії.
3) У 2014 році Grand Cherokee встановив рекорд у категорії позашляховиків на трасі Атакама в Чилі. Він проїхав 1 000 кілометрів пустелею за 11 годин і 16 хвилин.
4) У 2015 році Cherokee встановив рекорд у категорії позашляховиків на трасі Мангістау в Казахстані. Він проїхав 2 000 кілометрів бездоріжжям за 17 годин і 35 хвилин.
5) У 2015 році Renegade встановив рекорд у категорії позашляховиків на трасі Tawi-Tawi у Філіппінах. Він проїхав 1 000 кілометрів по бездоріжжю за 24 години і 2 хвилини.
6) У 2018 році Grand Cherokee Trackhawk встановив рекорд у категорії позашляховиків на трасі Laguna Seca в Каліфорнії. Він проїхав коло за 1 хвилину і 57,8 секунди, ставши найшвидшим позашляховиком на цій трасі.
7) У 2018 році Grand Cherokee Trackhawk став найшвидшим серійним позашляховиком на трасі. Він встановив рекорд часу в категорії позашляховиків на трасі Virginia International Raceway, проїхавши коло за 2 хвилини і 4,32 секунди.
8) У 2019 році Jeep Wrangler встановив рекорд у категорії позашляховиків на трасі Rubicon Trail у Каліфорнії. Він став першим серійним позашляховиком, який проїхав цю складну трасу без будь-яких модифікацій.
9) У 2020 році Jeep Gladiator встановив рекорд у категорії пікапів на трасі Бонневілль у штаті Юта, США. Він досяг швидкості 186 миль на годину (299 км/год), ставши найшвидшим серійним пікапом.
10) У 2021 році Wrangler Rubicon 392 встановив рекорд у категорії позашляховиків на трасі Mojave Road у Каліфорнії. Він проїхав 130 миль (209 км) бездоріжжям за 4 години і 22 хвилини.
Отже, філософія Jeep полягає у свободі, пригодах і можливості досліджувати світ навколо себе. Автомобілі Jeep відомі своєю міцністю, надійністю і здатністю справлятися з найскладнішими умовами. Вони створені для того, щоб долати бездоріжжя, мандрувати горами, пустелями та джунглями, і пропонують власникам можливість підкорювати нові горизонти. Jeep — це не просто автомобіль, це символ свободи і пригод. Він пропонує комфорт і зручність у міському середовищі, але також готовий до бездоріжжя та екстремальних умов. Jeep пропонує не тільки транспортний засіб, а й спосіб життя, сповнений пригод та можливостей.
Я – легенда / Jeep в Україні пропонує 3 легенди
Jeep: 80-річна історія підкорення бездоріжжя
Повернення легенди: Історія появи Jeep, Willys та Overland
Поиск
Подобные статьи
Zeekr анонсував електрокар з розгоном до 100 кмгод менше 3 с
При цьому установка двомоторного ліфтбека вже в...Lamborghini Urus розпродали до 2026 року
Urus приніс справжній успіх для Lamborghini з м...У Казахстані почнуть збирати Skoda Kodiaq
Новий кросовер розширить модельний ряд Skoda мі...Новий PEUGEOT E-5008 здобув «Золоте кермо 2024» в категорії великих сімейних автомобілів
Крістіан Дітш (Christian Dietsch), керуючий дир...Чи можливо в Україні придбати автомобіль онлайн під ключ? Кейс українського автохолдингу
А як бути у випадку з автомобілем? Це не якісь ...