Де в Україні вигідніше заряджати електромобіль?

by / Понедельник, 26 Август 2024 / Published in Автоновости

Пункти підзарядки розміщуються на АЗС, парковках, біля кафе чи ТРЦ. Перед вибором треба знати тип роз’єму зарядного кабелю та вибрати найближчу станцію по відгукам в зручному для вас додатку. Серед найбільш поширених – PlagShare, GO TO-U, EcoFactor, Infinite Charge, Toka Network, Yasno E-mobility. Перші три додатка – це агрегатори зарядних станцій різних мереж. Останні три орієнтовані на мережі конкретних зарядних станцій – AutoEnterprice, Toka та Yasno відповідно.

Мережа зарядних станцій Yasno E-mobility має зручний додаток, але станцій не дуже багато, хоча вони є у великих містах та й пропонують роз’єми не усіх типів – CHAdeMO, CCS 2 і Type 2. Докладно про стандарти AUTO-Consulting розповідав у матеріалі з двох частин:

Яких типів зарядних станцій потребує наявний парк електромобілів в Україні. Куди ринок буде рухатись далі? Частина 1
Чи можливий перехід до єдиного порту зарядки електромобілів. Думки операторів ринку. Частина 2

В принципі, для більшості популярних електромобілів цього вистачить.

Ринок надання послуг з підзарядки електромобілів досить бурхливо розвивається, хоча вже є кілька потужних гравців, які борються за кожного клієнта. Сучасний тренд не лишився без уваги основних конкурентів електромобільності – традиційні АЗС. Заправна мережа WOG пропонує безкоштовну, хоча й повільну зарядку. На OKKO теж відкрились свої станції у партнерстві з компанією Тока. Зарядних станцій стає все більше, мережі б’ються за кожного клієнта за допомогою реклами, акцій та знижок. Тому електромобілісту варто мати під рукою в смартфоні декілька застосунків. Звісно, якщо він хоче трохи зекономити. Хоча зараз ціни вирівнялись і між наведеними AUTO-Consulting в таблиці нижче додатками/операторами фактично встановився паритет, звісно, в залежності від конкретного місця встановленої станції.

Наприклад, в мережі зарядних станцій Yasno зарядка через швидкі порти CHAdeMO та CCS коштує 13 грн/кВт*год, а через порт змінного струму Type 2 – 9 грн/кВт*год. Зарядні станції Yasno E-mobility розташовані у великих містах, досить надійні та швидкі і здатні зарядити будь-який серійний електромобіль безпосередньо або через адаптер, завдяки роз’ємам CHAdeMO, CCS 2 та АС Type 2. Зокрема у Києві та Київській області встановлено 27 станцій. Наприклад, зручно підзарядити електроавтомобіль можна під час шопінгу у торгових центрах столиці: River Mall, ЦУМ, Piramida, Променада центр, Домосфера тощо.

У Китаї розробили батарею для електромобілів, яка заряджається за 10 хвилин
В Україні помітили електрокари, які будуть мати запас ходу більше 1 тис. км

В коментарі AUTO-Consulting Дмитро Ніконов, генеральний директор АвтоЭнтерпрайз, підтвердив, що ціни формують власники ділянок, де встановлюється зарядне обладнання, яке вони виробляють. AutoEnterprice була створена Дмитром в Харкові ще в 2015 році, з тих пір встановила тисячі зарядних станцій по всій Україні та вийшла на світовий рівень. Мережа зарядних станцій від національного виробника відмічені в застосунку Infinite Charge, через який можна знайти навіть вільні розетки на 220В. Тут же вказана ціна на паркування під час зарядки, якщо вона є, та вартість простою. За простій, коли електромобіль вже зарядився і просто займає місце, можуть знімати від 0,09 до 0,50 гривень за хвилину. І цей фактор теж треба враховувати.

Зручний та просунутий застосунок – це GO TO-U, який намагається покрити абсолютно всі зарядні станції, навіть ті, що знаходяться в приватній власності, і до них немає доступу. До речі, це теж український стартап, який свого часу для власних потреб створили засновники українського Tesla клубу. Зараз штаб-квартира компанії знаходиться в Каліфорнії, а головним конкурентом GO TO-U є аналогічний PlugShare, який теж намагається охопити зарядні станції по всьому світу. На відміну від інших, його можна назвати соціальним, адже тут є можливість залишати коментарі. Про той випадок, коли в додаток потрапила приватна зарядна станція, до якої немає доступу, розчаровані користувачі тут же написали в корисному коментарі до цієї точки. У застосунках відмічені і безкоштовні станції, але на них не завжди можна розраховувати і ось чому.

Скажімо, в тому ж Києві існує багато місць для безкоштовної підзарядки, але всі вони часто мають спільну низку складнощів:
— Велика черга;
— Довгий час очікування;
— Роз’єм не завжди підходить;
— Можуть поцупити кабель;
— Доведеться сплатити паркування.

Як електромобільність заходить на ринок комерційного транспорту. Які електричні фургони вже є на українському ринку
В Україні готують нові законодавчі правила для їзди на електросамокатах

Для прикладу, ось кілька популярні безкоштовних місць в столиці:
● Підземний паркінг ТРЦ Gulliver, є плата за паркування;
● Бізнес-центр «101 Tower», потрібно сплатити за паркування;
● Підземний паркінг готелю Hilton, потрібно сплатити за паркування (є тариф за годину або добу);
● Бізнес-центр IQ, потрібно сплатити за паркування, найнижчий тариф вночі.

Деякі мережеві зарядні станції потребують передоплати. У кожної компанії власні тарифи, наприклад, мережа «ТОКА» для користування просить внести передоплату від 1000 до 3000 грн. На WOG можна заряджатися безкоштовно, але повільно. Як показує практика володіння електромобілем, про що вам скаже кожен його власник, знання найоптимальнішого маршруту з достатньою кількістю якісних зарядних станцій, приходить лише з досвідом подорожей. Якщо в машину з ДВЗ вам можуть залити неякісне пальне, то неякісної електроенергії не буває, але замість вказаних, наприклад, 50 кВт на швидкісній зарядці може бути менше потужності. Або з рахунку спишуть інший тариф, чи додадуть оплату за паркування. Задля економії варто слідкувати за статусом зарядки, адже за простій теж візьмуть додаткові кошти.

Тому, відповідь на питання в назві статті проста: найдешевше заряджатись у себе вдома за загальним тарифом 2,64 грн/кВт*год, або за ночним тарифом, і вийде ще дешевше. Правда, для цього доведеться встановити й власну (недешеву) зарядну станцію, бо побутова може не впоратись з підвищеним навантаженням. І не кожен сучасний електромобіль вже можна зарядити від звичайної електромережі, або цей процес займе довгі години. Але це вже інша історія, про яку ми поговоримо іншим разом.

Як починався сегмент електричних вантажівок в Україні. Хто був першим?

TOP