Де знайти додаткові гроші в автобізнесі? Автомобільні оператори запропонували альтернативу 15% військового збору

by / Понедельник, 09 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

Нагадаємо, що за консолідованою оцінкою автомобільних імпортерів та дилерів, урядова ініціатива запровадження 15% військового збору при першій реєстрації нових та імпортованих вживаних авто, призведе лише до значного падіння авторинку. Різняться лише оцінки цього падіння від 30 до 70%.

Шок та занепад. Оператори авторинку спрогнозували наслідки 15% військового збору на авто

Але крім значного зниження обсягів продажів авто, цей закон матиме і цілу низку довгострокових негативних наслідків, про які його автори могли і не подумати. Автомобільні компанії, натомість, чітко прогнозують, що 15% військового збору призведе до деградації авторинку і навіть до закриття дилерських центрів в певних регіонах. Крім того, відбудеться скорочення і повне припинення інвестицій, скорочення персоналу, падіння рівня сервісу і припинення програм підтримки і безкоштовного обслуговування та ремонту техніки комунальних служб, ЗСУ, поліції та т.п. Але керівник відділу Audi компанії «Порше Україна» Дарія Штименко попереджає, що заводи-виробники, можуть взагалі втратити інтерес до українського ринку через високі податки, що робить його менш привабливим. Значна стагнація автомобільного ринку призведе до скорочення кількості гравців на ринку, що, як наслідок, призведе до зниження конкуренції та уповільнення інновацій у секторі.

Крім того, всі наші спікери вбачають різкий крен покупців до ринку вживаних авто, який в решті призведе до занепаду ринку продажів нових легкових автомобілів і ризик припинення діяльності офіційних дилерів взагалі. Тобто, Україна відкотиться на рівень початку 90-х років, але тоді попереду були великі і радужні перспективи, а зараз їх вже не буде, — попереджають автомобільні компанії. Сумно, що це не прогнозують автори законопроекту.

Песимістичні керівники автомобільних компаній і стосовно планів наповнити через 15% військового збору бюджет. Якщо при первісному множенні це виглядає, як додатковий прибуток, то автори законопроекту не врахували рівень падіння ринку, скорочення надходжень від ПДВ, акцизу та мита. Директор дилерської мережі «Автотрейдінг Атолл Груп» Галина Шипулова на цифрах доводить, що збільшення надходжень не буде. Наприклад, з нового легкового автомобіля середнього класу, вартістю 1 000 000 грн, на сьогоднішній день надходження складають майже 270 тис. грн. В тому числі 167 тис. грн ПДВ, 69 тис. грн акциз та мито, та 33 тис. грн внесок до пенсійного фонду при реєстрації. Після введення податку 15% загальна податків та зборів сума підвищиться до 420 тис. грн. Однак при зниженні ринку навіть в 2 рази сумарні надходження впадуть на 8%, у 3 рази – вже на 50%. Таким чином, виникає реальна небезпека суттєвого зниження загальних надходжень до бюджету і подальший негативний вплив на економіку країни. Аналогічні падіння надходжень демонструють і розрахунки і у інших наших спікерів. Більше того, не враховані наслідки від падіння обсягів супутніх послуг та товарів. Консолідований підсумок – через новий податок у 15% збільшення надходжень до бюджету не відбудеться.

Але, ми ж пам’ятаємо, що Уряду потрібно десь знайти 500 млрд. гривень додаткових надходжень – саме через це вирішили запровадити 15% військового збору на авто. У автомобільних операторів є альтернативні пропозиції, як знайти необхідні кошти і не знищити автомобільний ринок. Наші спікери розповіли AUTO-Consulting, де вони бачать додаткові джерела податків.

Всі профільні асоціації виступили проти нового урядового закону та запропонували альтернативні рішення
Закон про підвищення податків на авто повинні прийняти до 1 вересня. Стало відомо чому без цього не обійтись

Наприклад, бренд-директор Volvo в Україні, Артем Ткаченко пропонує підвищення ставки ПДВ з 20% до 22-23% (або введення диференційованої ставки на різні групи), що є дієвим варіантом, який дійсно може забезпечити наповнення бюджету.

Директор «НІКО Авто Холдинг» Ярослав Вовк бачить, що прийнятним для авторинку варіантом може бути збір до 5%, але на всі операції з реєстрації автомобілів. Генеральний директор холдингу GM Group Андрій Тарасюк теж вважає, що 5% військового збору дасть можливість існувати дилерам, підтримувати всіх соціальні проекти та виплачувати заробітну плату працівникам.

А комерційний директор «Стеллантіс Україна» Олексій Невадовський додає, що держава повинна обрати правильно суб’єкт оподаткування, якщо це збір який повинен лягти на доходи громадян, то це повинно коригуватися відсотком військового збору з доходів. Якщо це навантаження повинно лягти на бізнес, то навантаження повинно рівномірно йти на бізнес, враховуючи організаційно правову форму та систему оподаткування, а не вводитись окремо під галузь або товар. Помилка у такому питанні може коштувати дуже дорого для держави та громадян.

Додаткового військового збору на операції першої реєстрації автомобіля не повинно бути, українське суспільство вже перейшло до розуміння, що автомобіль — це не розкіш, а інструмент в роботі та засіб мобільності, не потрібно примушувати повертатись в минуле, — вважають у «Стеллантіс Україна».

Аналітики дали свої висновки по новому податковому законопроєкту про 15-% військовий збір
То що ж буде з 15% військовим збором при купівлі авто? З’явилися альтернативні пропозиції

Директор дилерської мережі «Автотрейдінг Атолл Груп» Галина Шипулова пропонує врахувати стратегічні інтереси держави у цьому питанні:

Ми повністю розуміємо необхідність збільшення надходжень для фінансування захисту нашої країни. При цьому важливо встановити різницю в податку між новими та вживаними авто, оскільки вхідна вартість на вживані авто завжди значно нижча, а їх кількість більша в декілька разів.

Тож зважаючи на економічні реалії та необхідність забезпечення конкурентних умов для ринку нових автомобілів, ми вважаємо за доцільне переглянути запропоновану законопроектом 11416 ставку військового збору при першій реєстрації легкового автомобіля, збільшивши ставку для вживаного автомобіля, і відповідно зменшивши – для нового ввезеного автомобіля.

Крім того, варто не забувати, що саме розвиток власного виробництва є однією з важливих передумов економічної безпеки. Тож для стимулювання виробництва в Україні легкових автомобілів як з двигунами внутрішнього згорання, так і електромобілів, варто не оподатковувати їх першу реєстрацію військовим збором взагалі.

Такий підхід забезпечить баланс між потребами держави у додаткових фінансових ресурсах та підтримкою розвитку автомобільного ринку, зберігаючи його конкурентоспроможність, збереження робочих місць та стимулюючи оновлення автопарку в Україні, — вважає директор дилерської мережі «Автотрейдінг Атолл Груп» Галина Шипулова.

Отже, як бачимо, автомобільний бізнес розуміє необхідність підняття податків саме зараз і навіть сам пропонує дієві напрямки. Питання лише в тому, чи дослухаються в Уряді та Верховній Раді до цих пропозицій? Маємо надію, що реалістичний і всебічний прогноз наслідків запровадження 15% для авторинку протверезить авторів законопроекту №11416. Якщо хтось ще не бачив – ось ці оцінки та прогнози.

AUTO-Consulting продовжить спостерігати за долею цих ініціатив. Щоб бути в курсі подій підписуйтесь на наші соціальні канали.
AUTO-Consulting в TelegramAUTO-Consulting в Facebook

Як Уряд збирається обкласти драконівськими податками ринок автомобілів. На які авто вони будуть діяти?

TOP