Держава закупила перші 117 шкільних автобусів. Це може врятувати галузь

by / Среда, 18 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

Про це повідомила вице-прем’єр Юлія Свириденко.

Нові автобуси отримають 8 областей: Дніпропетровська — 28 автобусів, Запорізька та Миколаївська – по 25, Харківська – 21, Хмельницька та Сумська – по 7, Черкаська – 3 та Одеська – 1. Закупівлі тривають. План на цей рік — щонайменше 500 автобусів. І цей обсяг знову фактично рятує цілу галузь.

Минулого року завдяки цій програмі вдалося не лише оновити автопарк шкіл в громадах, але сприяти економічному розвитку в регіонах. Підприємства в Чернігові, Черкасах, Запоріжжі, Луцьку, а також інших містах, де працюють субпідрядники, мали стабільні замовлення. Це дозволило зберегти робочі місця, створити нові, а бюджету отримати нові надходження. Приблизно 10 тисяч працівників заводів і суміжних підприємств в Україні мали роботу й ресурс для розвитку. Адже за інформацію Федерація роботодавців України, для виробництва одного вітчизняного автобуса додатково залучається 212 українських компаній.

Я в цьому пересвідчилась і сама, коли взимку ми відвідували підприємство «Черкаський автобус». Завдяки програмі торік виготовили майже 300 автобусів й давали роботу майже пів тисячі працівників. Розповідали, що мають ресурс, аби виготовляти навіть більше. При тому не лише автобуси для шкіл, але й міжміські. Тож коли державні замовники віддають у закупівлях іноземному — це щонайменше аморально. — повідомила Юлія Свириденко.
Цьогоріч області придбали автобуси через електронний каталог Prozorro Market, який адмініструють Професійні закупівлі. Витратили на них майже 400 млн грн.

За словами Юлії Свириденко, загалом цього року на закупівлю шкільних автобусів ми заклали у бюджеті 1 млрд грн. Це частина наших зусиль в межах політики «Зроблено в Україні», ініційованої Президентом Володимир Зеленський. Вона включає ще десятки програм стимулювання виробників: від доступних кредитів до компенсацій за техніку українського виробництва.
То ж перспективи у виробників автобусів є, фактично їх рятує держава вже другий рік поспіль, але від цього виграють всі. Держава отримує доступні по ціні автобуси, автовиробники — замовлення, люди — робочі місця, а держава — податки. Так і має бути.

Є і діаметрально протилежний приклад. Як хочуть витратити 2,2 млрд грн у Києві

TOP