Електромобілям BMW нададуть бензинових емоцій

by / Четверг, 29 Август 2024 / Published in Автоновости

Сьогодні більшість автомобілів можна пристосувати до різних умов за допомогою різних режимів руху, але нова патентна заявка від BMW свідчить про те, що наступна хвиля електромобілів може стати ще більш кастомізованою. BMW розробляє систему, яка дозволить водіям створювати свій ідеальний досвід від керування, налаштовуючи певні елементи трансмісії, криві прискорення та карту віртуальної дросельної заслінки.

Водій – програміст
Хоча режими водіння, які зараз можна знайти в багатьох автомобілях, можуть змінювати ці самі параметри, обсяг регульованості, як правило, визначається програмуванням кожного режиму. Наприклад, спортивний режим посилює реакцію дросельної заслінки у певний спосіб, визначений автовиробником, тоді як комфортний режим зменшує її, але без будь-якого регулювання між двома попередньо встановленими значеннями.

Запропонована BMW система, однак, перетворює водія на програміста, в певному сенсі, дозволяючи щохвилинно регулювати кожен елемент, незалежно від будь-якого попередньо встановленого режиму руху. Такий рівень персоналізації можливий лише з електродвигунами, де, як пояснює BMW у патентній заявці, «…надходження потужності … може … встановлюватися набагато точніше і, зокрема, може змінюватися набагато гнучкіше, ніж у випадку з двигунами внутрішнього згоряння».

Індивідуальні налаштування двигуна обертаються навколо двох регульованих графіків: кривої швидкості та кривої прискорення. Перша дозволяє зіставити положення “дросельної заслінки” зі швидкістю. Наприклад, водій може встановити, що при 30-відсотковому натисканні педалі “газу” автомобіль буде рухатися зі швидкістю 65 км/год. Крива прискорення, з іншого боку, прив’язує натискання на педаль акселератора до крутного моменту. У цьому випадку водій може встановити 50% відкриття “дросельної заслінки” для отримання 50% прискорення, визначаючи наскільки чутливою є педаль газу та регулюючи, наскільки агресивно автомобіль реагує на натискання на педаль.

Патент передбачає, що BMW запропонує попередньо встановлені графіки з лінійними або експоненціальними кривими, а також можливість налаштовувати криві шляхом перетягування різних точок вгору і вниз. Дві криві будуть комбінуватися для створення широкого спектру унікальної поведінки, причому задані параметри віддачі контролюватимуть як загальну швидкість, так і те, наскільки агресивно автомобіль прискорюється.

Вправа для підвищення зацікавленості
BMW, схоже, розглядає цю систему як спосіб зробити потужні електромобілі привабливішими. У патенті пояснюється, що графіки, які можна налаштувати, «можуть мати емоційний характер і захоплювати водія», описуючи систему як «веселу інтерактивну опцію», і що «технічно просунуті користувачі транспортних засобів особливо отримають від цього задоволення».

Система запропонує альтернативу тому, як зараз їздять багато електромобілів, де крутний момент і потужність передаються лінійно і миттєво. Система дозволить поступово нарощувати швидкість і прискорення, а регульовані криві можуть навіть дозволити водіям налаштувати свої автомобілі так, щоб вони імітували криві прискорення потужних бензинових автомобілів.

Невідомо, чи планує BMW впроваджувати цю систему і коли, але вона може з’явитися на чотиримоторному прототипі підрозділу M або на 1000-сильному i5 M, який, за чутками, з’явиться наприкінці цього десятиліття.

TOP