Головне – люди: Як дилерські автохолдинги вирішують кадровий дефіцит
Кадри були важливі завжди і дилерські центри інвестували великі кошти в підготовку спеціалістів. Але з початком війни почався дефіцит спеціалістів, через те, що частина людей пішла воювати, частина поїхала за кордон, а частина стала ВПО. Особливо гостро проблема персоналу повстала саме у 2024 році, коли запрацював новий закон про мобілізацію, з’явилися патрулі від ТЦК та ще й активізувалося вороже ІПСО. Тепер мало знайти потрібного спеціаліста, його ще потрібно мотивувати щоденно їздити на роботу. І кадрова проблема стала однією з головних для керівників дилерських центрів.
Який зараз рівень дефіциту кадрів на автомобільному ринку. Які спеціальності найзатребуваніші
Наприклад, генеральний директор холдингу GM GROUP Андрій Тарасюк розповів AUTO-Consulting, що в них постійно є від 20 до 30 вакансій. Потребують і технічних спеціалістів і менеджерів.
У лютому авторинок України повернувся до зростання
Станом на лютий 21 вакансія була і в Групі AWT, причому в прес-службі зазначають, що ця кількість збільшилася на 30% за останній рік. Бракує дилерським центрам слюсарів з ремонту колісних транспортних засобів (автомеханіків, автоелектриків, рихтувальників, автомалярів). Це спричинено попитом на таких спеціалістів у лавах ЗСУ.
Те ж відмічають значне зростання вакантних посад і в групі Winner. Але HR-відділам ще потрібно й додатково скомплектувати колективи нових дилерських центрів, які будуть відкриватися в цьому році. Як повідомив AUTO-Consulting Дмитро Бугославський, Директор з роздрібного бізнесу, член Правління групи компаній Winner, кількість вакансій в ритейл-групі Winner Automotive зараз дуже велика. Головна потреба – автомеханіки.
Директор дилерської мережі Автотрейдінг Атолл Груп Галина Шипулова повідомила AUTO-Consulting, що зараз кожен автоцентр потребує доукомплектування штату 3-6 фахівцями сервісу. Ця цифра практично не змінюється протягом останніх 3 років.
“Ми адаптуємося, надаючи гнучкі умови роботи, хорошу мотивацію, а також інвестуємо в розвиток своїх спеціалістів, створюючи для них можливості кар’єрного зростання та навчання.” – підкреслила Галина Шипулова.
В пошуках майже 40 спеціалістів перебуває і HR-відділ «НІКО Авто Холдинг». Як повідомив нам директор холдингу Ярослав Вовк: «зараз нам потрібні механіки, майстри-приймальники, адміністратори, бухгалтери.»
Які плани на 2025 рік мають найпотужніші дилерські автохолдинги України
Перший віце-президент «Міжнародного Автомобільного Холдингу «Соллі Плюс» Олег Пучков додає, що враховуючи географічне розташування більшості салонів холдингу на сході, кадрова проблема в них стає одною з головних. «У порівнянні з попередніми роками, наразі на ринку спостерігається найбільша кадрова проблема, оскільки багато людей виїхало зі сходу України, або взагалі перебувають за кордоном, а також чимало співробітників було мобілізовано. Тому нам зараз потрібні спеціалісти як з сервісу, так і взагалі з продажу автомобілів.»
Є значний дефіцит працівників і в мережі «Укравто Груп». І звичайний пошук вже не дає потрібного результату. Це змусило компанію йти до навчальних закладів і там шукати майбутніх працівників. Компанія регулярно відвідає з презентаціями себе різноманітні ВНЗ, та запрошує до себе на екскурсії студентів, а також вихованців технічних коледжів. Цілком очевидно, що «Укравто Груп» намагається залучити молодь до 25 років, щоб отримати «непризовних» працівників хоча б на декілька років.
Ця тактика має свої переваги, але й може призвести до відповідного рівня сервісу. Проте компанії потрібно знайти найбільшу на ринку кількість працівників, щоб забезпечити функціонування великої мережі центрів.
Значно краща ситуація з персоналом в мережі ALMAZ GROUP. Тут наразі відкрито 15 вакансій. Найпоширеніша потреба — автомеханік. Як повідомили AUTO-Consulting в прес-службі : Плинність кадрів у нас вкрай низька, бо головний пріоритет ALMAZ GROUP — якраз Люди. Ми поважаємо нашу команду та докладаємо зусиль, щоб зберегти. До речі, наш слоган про це: Цінність у кожній грані.
Цікавий слоган ми почули і від генерального директора УАГ «АВТОКРАФТ» Олександра Подручного. «На кінець 2024 року кількість співробітників УАГ «АВТОКРАФТ» склала 234 особи. За нашим бізнес-планом у 2025 році компанія збільшить команду до 300 працівників. Ми між собою вже придумали навіть назву – «300 спартанців АВТОКРАФТ».
Зараз УАГ «АВТОКРАФТ» працює у чотирьох містах України, загальна кількість по всій групі компаній, у зв’язку з розширенням складає 18 вакансій. Такі позиції, як автомеханіки, слюсари-електрики, маляри, майстри установки додаткового обладнання, майстри цехів та менеджери з продажу.
Ми завжди у пошуку талановитих та працьовитих співробітників, які бажають розвиватися разом з нами. Також, ми активно розвиваємо власний відділ маркетинга та реклами, до якого ми розглядаємо таких спеціалістів, як маркетологів, smm-менеджерів та моделей.
У 2024 році УАГ «АВТОКРАФТ» активно розвивала направлення продажу автомобілів з пробігу, тому станом на сьогодення ми в пошуку менеджерів з продажу авто з пробігу та талановитого і активного керівника даного напрямку.
Порівнюючи вакансії 2023 та 2024 року ми можемо з гордістю сказати, що кількість вакансій по УАГ «АВТОКРАФТ» змінюється тільки при розширенні самої компанії. Плинність кадрів в компанії в середньому складає близько 4-5%.» — підкреслює генеральний директор Олександр Подручний
Щоб зрозуміти вплив дефіциту кадрів на діяльність компанії генеральний директор ГК «AUTOGROUP» Вадим Курносенко наводить такі цифри:
Чи планують офіційні дилери розширювати кількість автосалонів з продажу вживаних автомобілів
«В групі компаній «AUTOGROUP» працює 450 осіб, і протягом року ми спостерігаємо постійну нестачу кадрів на рівні близько 10%. В основному це профільні спеціалісти, такі як електрики, слюсарі, спеціалісти з сервісного обслуговування, тощо. У порівнянні з 2023 роком, враховуючи розширення компанії за кількістю автосалонів і брендів, безумовно, збільшилася чисельність компанії, і нестача кадрів стала більш відчутною».
CEO компанії VIDI Олександр Джуринський додає, що за останні роки навіть відбулася зміна вимог до вакансій, наприклад щодо віку, щодо професійних навичок, іноді досвіду роботи. Крім того, в VIDI бачать головним стимулом залучити найкращих спеціалістів – підвищення заробітної платні.
«Ми надаємо виключно офіційну заробітну плату і її рівень в компанії – один з найкращих у автомобільному бізнесі – 58 533 грн (до сплати податків) за підсумками 2024 року серед 1306 співробітників групи компаній VIDI.» — наводить цифри Олександр Джуринський.
Але й це не завжди спрацьовує. «Станом на лютий 2025 р у нас 57 відкритих вакансій. У порівнянні з 2023 роком їх кількість суттєво не змінилася.
Є певний дефіцит кадрів на посадах сервісного обслуговування. Також, є певні проблеми з пошуком якісних ІТ фахівців та маркетологів, бо більшість з них не готові працювати в офісі та віддають перевагу віддаленому формату.
Які професії будуть актуальні в автомобільному бізнесі після війни
Найбільше бракує фахівців з сервісного обслуговування: автослюсарів, консультантів-приймальників, консультантів з продажу запчастин, адміністраторів сервісу тощо.
Багато відкритих вакансій – це напрямок продажів: фахівці з корпоративного продажу, продавці-консультанти авто з пробігом. Багато вакансії адміністративного напрямку: маркетологи, ІТ фахівці, економісти.» — пояснює керівник VIDI.
* за данними автохолдингів та оцінками AUTO-Consulting
«На даний момент 73 особи зі складу працівників VIDI у лавах ЗСУ, включаючи двох членів Наглядової ради. Їм та їх родинам VIDI передає кошти та допомагає з придбанням амуніції й побутових речей. Усі запити від наших колег задовольняються невідкладно, у позачерговому порядку.» — наголошує CEO компанії VIDI Олександр Джуринський .
Отже, як бачимо кадровий дефіцит торкнувся вже всіх операторів авторинку, але його гостроту відчувають поки що по-різному. Деякі компанії вже адаптувалися і нестача кадрів у них мінімальна, крім того відбулося і коригування умов до персоналу. Поки що дилерські авто холдинги не бачать великої загрози самому функціонуванню бізнесу через нестачу кадрів. А деякі вже проводять превентивні заходи. То ж AUTO-Consulting продовжить спостерігати далі за розвитком ситуації.
Щоб не пропустити важливі новини і події на авторинку – долучайтеся до наших каналів:
AUTO-Consulting в TelegramAUTO-Consulting в Facebook
Як пережили третій рік війни дилерські авто холдинги. Показники за 2024 рік
Як дилерські авто холдинги вже працюють на ринку вживаних авто
Поиск
Подобные статьи
Zeekr анонсував електрокар з розгоном до 100 кмгод менше 3 с
При цьому установка двомоторного ліфтбека вже в...Фургони PEUGEOT BOXER набирають популярність і як інклюзивний транспорт
За допомогою електрогідропідйомника DHOLLANDIA,...Комунальники продовжують обирати техніку Hidromak на шасі Ford Trucks
Ключові особливості: — Потужний двигун 33...Honda та Nissan планують злиття. Вартість нової компанії може сягнути $50 млрд.
Корпорації 23 грудня підписали меморандум про в...В Україні почались продажі вантажопасажирських фургонів JAC Sunray
Ключові характеристики JAC Sunray: — Кіль...