Головні тренди ринку вантажівок, які демонстрували у Ганновері

by / Суббота, 05 Октябрь 2024 / Published in Автоновости

Насправді, китайці «окупували» майже третину ганноверської виставки, бо крім самих вантажівок, були ще й присутні у павільйонах з комплектуючими, IT-рішеннями і трейлерами. Чудернацькі і футуристичні концепти, якими поважні компанії з КНР намагалися вразити вибагливу німецьку публіку все ж поки виглядали ще смішно, бо не відповідали на головне питання прискіпливих власників транспортних компаній: Скільки це здатне заробити коштів?

В Ганновері стартувала масштабна виставка комерційного транспорту IAA 2024

Але потужні китайські делегації продовжували атакувати стенди європейських виробників. Все фотографується, вимірюється, записується і буде відтворено вже в наступному покоління китайських автівок. Китайці відчули, що європейський тренд на електрифікацію вантажівок дає їм шанс конкурувати, якого вони не мали в епоху ДВС і норм Євро-6. Тому атака триватиме.

Європейські виробники це відчувають, тому й представили у Ганновері електричні вантажівки, здатні вже проїхати 600 км на одному заряді, без значної втрати у вантажопідйомності.

Scania представила серійні електровантажівки та рекордсмена з економічності

А як можлива альтернатива електровантажівкам пропонуються тягачі, які працюють на водні. У Ганновері H2-вантажівки були майже на кожному стенді. Вони компактніші, легші за електро техніку і цілком придатні для щоденного використання. Поки їх розповсюдження впирається у відсутню інфраструктуру водневих заправок, але це, звісно, тимчасово. Бо якщо завдатися ціллю, то мережу водневих заправок можна побудувати чи дообладнати такими резервуарами існуючі АЗС.

Чим MAN здивував на виставці IAA Transportation 2024 у Ганновері

Отже, водень цього року у Ганновері був у мейнстрімі. Причому не тільки на стендах лідерів галузі, а навіть у компаній другого ешелону. Але вже почали звучати скептичні оцінки, бо вартість водневої інфраструктури виявилася зависокою, переваги – не очевидні і зовсім не факт, що ринок піде цим шляхом. Але ми, в AUTO-Consulting, повинні вам розповісти, що шлях такий існує і, наприклад, MAN вже анонсує, що у 2025 році випустить 200 серійних тягачів hTGX з водневим двигуном.

А от міські 12-15-тонні вантажівки, а також комунальнаі будівельна (міська) техніка та міські автобуси будуть точно електричними. Цей тренд вже цілком сформований. Більше того, MAN Truck & Bus, Volvo Trucks та DAF вже представили повністю електрифікований модельний ряд у всіх сегментах. В кроці від цього вже IVECO, на стенді якої теж цього року дебютували електричні прем’єри. І лише Scania та Mercedes-Benz ще мають в запасі ринкові ніші, в яких ще можна додати електрифікації.

Головні новинки Volvo Trucks на виставці IAA Transportation 2024 у Ганновері

Але відчувається, що у лідерів все ж виник певний скепсис до електровантажівок, бо цього року вони демонстрували і вантажівки зі звичайними ДВС, які значно додали в ефективності. І якщо у 2022-му, наприклад, стенд Volvo містив лише електричні вантажівки, то цього разу тут можна було побачити й дизельний флагман FH16 780, а також експерименти з водневим транспортом.

Прагматично поділив власну експозицію навпів DAF: червоне – то ДВС, а біле – то електроверсії та водневі.

Scania теж поки робить ставку на вантажівки з ДВС, тим паче, що нова силова ДВС лінія Super виявилася дуже економічною і ефективною. Але електричні версії тягачів та міських вантажівок у шведів теж вже є.

Тепер нова надефективна силова лінія ДВС D30 D30 PowerLion є й у MAN Truck & Bus. Німці навіть не приховують, що двигун D3066 (D30) стане одним із найкращих у класі і був розроблений на платформі агрегатів Traton Group (тобто партнерів зі Scania). І саме таку ефективність чекали перевізники.

DAF завершив перехід на модельний ряд New Generation та підтверджує лідерство в електричному сегменті

DAF у 2024 році завершив оновлення всіх моделей у всіх сегментах, у відповідності до нового покоління New Generation, і тепер пропонує вантажівки з витратами пального до 9% нижче, ніж декілька років тому.

Ford Trucks теж привіз до Ганновера нову лінійку F-Line, яка прийшла на зміну важливому поколінню Cargo. Але оновився і флагман F-Max, який отримав нове покоління двигуна EcoTorq Gen2 і тепер має 510 к. с., і 2600 Нм крутного моменту. Разом з тим у нього вдалося на 11% зменшить і витрату пального.

Головні прем`єри Ford Trucks у Ганновері

На IAA IVECO представила два нових транспортних засоби з нульовим рівнем викидів:
— новий електричний легкий комерційний автомобіль, розроблений спільно з Hyundai, з яким IVECO дебютує у сегменті до 3,5 т – IVECO eMoovy,

А також електричний IVECO S-eWay rigid — універсальне рішення з нульовим рівнем викидів, для міських та регіональних потреб.

IVECO представила серійну електричну модель S-eWay та заходить в легкий сегмент LCV

Крім футуристичних новинок стенд IVECO був вщент заповнений практичними рішеннями спецтехніки, виконаними різними виробниками на шасі Daily, EuroCargo, T-Way та інших моделей. Це саме та техніка, яка щоденно працює у містах та сервісі.

А як же тренд по використанню газу, як палива? Так, він є, і у IVECO тут потужні позиції. Компанія продовжує пропонувати газові вантажівки і була відповідна пропозиція і у ганновері. Крім того, газову тематику потроху розвивають і інші. Наприклад, Scania теж демонструвала газову версію, як найбільш реалістичну і швидку альтернативу екологічного транспорту. Але в умовах України попит на CNG вантажівки виявився дуже слабким через відсутню розгалужену мережу заправних станцій. У підсумку, навіть ті вантажівки, які були придбані у нас раніше, власники були змушені вивезти за кордон, де є ширша мережа газових заправок. Але в Європі газова тема ще не забута, хоча вже і не є мейнстрімом.

Ось таким були головні новинки виставки IAA 2024, на які AUTO-Consulting хотів би звернути Вашу увагу.

Хто отримав титул Truck of the Year 2025. Як визначали переможця

TOP