Хронологія автомобільних медіа на території України. Першому автомобільному виданню виповнилось 110 років
«Історичний Автоклуб» вперше організував подібний захід і місцем зібрання стало історичне приміщення, де розташовувалася редакція першого київського автомобільного журналу «Автомобильная жизнь и авиация», за адресою вул. Б.Хмельницького, 10.
Це був перший автомобільний журнал на території України і він почав видаватися у листопаді-грудні 1913 року під головуванням В. Топорова. Звісно, приміщення багато разів переобладнувалось та й фасад змінювався, але історична будівля вціліла, переживши не одну війну. Встоїмо і нині, підтримуючи ЗСУ та один одного.
А от перший київський автожурнал припинив свій вихід вже восени 1914 року. Така ж доля спіткала і другий авто журнал «Южный Автомобилист», який почали видавати в Одесі з самого початку 1914 року. Перші паростки автомобільних медіа на території України зруйнувала Перша світова війна. Далі була велика пауза, і тільки у 1929 році у Харкові з’являється наступне видання «Авто та Шляхи», вже українською, яке проіснувало до 1932 року. І знову величезна пауза. Довгі роки єдиним автомобільним виданням на території України був московський журнал «За рулем». Зрідка потрапляли і закордонні видання, але власного автомобільного журналу в Україні так і не було.
І ось, в 1986 році журналіст Леонід Сапожников та керівник відділу пропаганди безпеки дорожнього руху при МВС ДАІ УРСР Владислав Волошин, задумали заснувати український аналог «За рулем». Але у ті часи, потрібно було отримати згоду Москви на створення такого журналу. Ці погодження затягнулися на декілька років, і тільки у квітні 1990-го такий дозвіл було отримано. І з того часу і почалося формування першого українського автомобільного журналу «Сигнал». Його засновниками стали ДАІ МВС України та спілка автолюбителів, а перший номер вийшов у 1991 році. Так, Україна знову отримала власне автомобільне медіа. Про те, як створювали «Сигнал» і хто там працював – дивіться у цьому відео:
У 1992 році в Україні починають з’являтися і автомобільні газети. Першу газету «Автомобиль» теж заснував Леонід Сапожніков в альянсі з холдингом «Довіра» (видавець газети «Київські ведомості»), але через шалену інфляцію медіа було тоді дуже складно. У березні 1993 року з’являється ще одна газета «Автомобиль. Сегодня», яка проіснувала півроку і припинила своє існування.
Але ці перші автомобільні медіа стали справжньою кузнею кадрів. У листопаді 1993 року в Україні з’являється перша кольорова газета «Автопрофі», яка була орієнтована на сегмент вантажних автомобілів та перевізників. У тому ж 1993 році починає виходити і ще одна кольорова газета «Автомаркет», яка стрімко набирає обертів. Про появу перших автомобільних газет – дивіться у цьому відео:
У 1994 році в Україні починає виходити ще один автомобільний журнал – Motor News. Це був не просто журнал, а спроба створити видання європейського рівня. Motor News пише про автомобілі так, як ніхто інший. Як створювали Motor News і хто там працював – дивіться у цьому відео:
Далі медіа ринок починає стрімко наповнюватись і на перші позиції починають виходити класіфайди: з серпня 1995 року стартувала «Автофотопродажа», а з 1997 року і «Автоцентр». Появу цих двох видань треба розглядати в одному блоці, бо в них були ті ж самі засновники і спочатку були однакові шляхи.
Команда «Автофотопродажі» дуже потужно стартувала, запропонувавши ринку новий формат – фото оголошення, а двотижнева, а потім і тижнева періодичність забезпечила оперативність тих реклам. Видання швидко захоплює ринок секонд-хенду, а великий тираж і автомобільна аудиторія почали цікавити вже і автомобільних дилерів. Але, як це часто буває серед зростаючих команд, почалися чвари серед засновників. І у 1997 році Ігор Діденко та Олег Яровий, залучивши ще й Сергія Тарнавського засновують нове видання «Автоцентр».
Концепція та ж сама – фото оголошення і обкладинки з рекламою, тільки в «Автоцентрі», на відміну від АФП, з самого початку починають друкувати статті. Як створювали ці видання, та як вони трансформувалися згодом — дивіться у цьому відео:
Крім того, дуже помітну роль у 90-е відігравала і автомобільна рубрика у газеті «Бізнес». Спочатку це були лише окремі матеріали в рамках розділу «Компанії та ринки», але згодом «Бізнес» створює спеціальну рубрику «Автократія».
Крім друкованих видань, перші автомобільні програми з’являються і на радіо. Також саме у 90-і роки починається таке явище, як ралі журналістів. У 90-і роки такі ралі збирали екіпажі зі всієї України. Докладніше про це дивіться у відео.
На зустрічі з нагоди 110-річчя українських автомобільних медіа приємно було побачити і почути розповіді видатних людей, які протягом останніх 32 років не просто створювали автомобільний контент в Україні, але й наділяли його змістом, формуючи автомобільну культуру. А для багатьох – навіть долю.
Майстерність приходить з часом, роками та практикою, а гарно описувати всі тонкощі та нюанси нового автомобіля, після короткого знайомства, здатен не просто талановитий оповідач, але й технічно підкована людина зі стійкими навичками безаварійного керування. Але починалось все з хобі, вирізання чорно-білих фото машин з газет, записування автомобільних передач на касети й проходження гоночних ігор на комп’ютері. Звісно, не всі захоплені автомобільними чарами хлопчаки пов’язують своє життя з ними, дехто з часом втрачає інтерес, інші лишають дитячу пристрасть як хобі, але й немало переходять в автомобільний бізнес, чи стають автомобільними літописцями.
Ми мали змогу з середини побачити весь процес створення машини, яка для нас є майже таким же повноцінним членом суспільства, як і жива істота. Намотуючи тисячі та десятки тисяч кілометрів по всьому світі на різноманітних новеньких авто – чи це не робота мрії? Звісно, про це неодноразово казав навіть Джеремі Кларсксон, мабуть найбільш відомий автожурналіст світу, якого ми дивились в Top Gear багато років.
Нажаль навіть таке топове видання як Top Gear завершує своє існування, принаймні у вигляді телевізійного шоу. Формально через травмування одного з ведучих, ім’я якого більшості з вас нічого не скаже, адже легендарна трійця на чолі з Кларксоном давно покинула проект. Навіть для BBC фінансування настільки дорогого шоу виявилось нерентабельним. Не дивно, що українські видання фактично перестали існувати, принаймні в друкованому вигляді – реклама перестала покривати витрати на дорогу поліграфію.
Змінився і світ, традиційні медіа зникають під тиском блогерів, інфлюенсерів та інших ЛОМів. Тому нам важливо було зібратися хоча б для себе, нехай ми й з останніх могікан, які ще застали прес-матеріали в якості діафільмів…
Цей важливий ювілей ми відсвяткували разом із головними редакторами та керівниками автомобільних медіа, які всі ці роки розповідали читачам, слухачам та глядачам про автомобілі. Постаралися згадати всі автомобільні журнали, газети, передачі, інтернет-портали, телеканали, які були за цей час в Україні. Хронологію склали зі слів присутніх, адже тематичного архіву чи музею не існує, хіба що у фрагментованому вигляді на полицях та жорстких дисках безпосередніх учасників процесу. Тому цей перелік може бути не повним, а хронологія – не точною. І тому, правки не тільки приймаються, але й вітаються – приєднуйтесь до наших соцмереж та творіть історію разом з нами!
Хронологія появи автомобільних медіа в Україні
1913 р. – «Автомобільне життя та авіація» м. Київ.
1914 р. – «Южный автомобилист» м. Одеса.
1929 р. – «Авто та шляхи» м. Харків
1950 р. – «Автошляховик України» м. Київ
1991 р. – журнал «Сигнал», м. Київ
1992 р. – газети «Автомобіль», «Автомобіль Сьогодні» м. Київ
1993 р. – газета «АвтоПрофі», «Автомаркет», м. Київ
1994 р. – журнал MotorNews, TV Зелений фургон (Одеса), TV Автошоу
1995 р. – газета «АвтоФотоПродажа», «КиївАвтоТорг», TV Авторанчо, TV Соняшники м. Київ
1996 р. – журнал Автомир, Автомир+, Радіо Лідер, СвітАвто, газета «Київтранссервіс» м. Київ
1997 р. – газета «Автоцентр» м. Київ.
1998 р. – ПроФормула, 4х4 clubs, Автопарк TV.
1999 р. – Autoconsulting.com.ua м. Київ
1999 р. – газета «Автофорум», Автократія (Бізнес), Автобазар, «Український автосалон», TV Автосапієнс, autoua, журнал «Дорога».
2000 р. – TV AutoStyle, Автосвіт
2002 р. — Автопілот News, Комерційні авто, Motor TV, Car&Music, Tuning.
2003 р. – Autobild, Автоледі, Autodigest, TV AutoNews, TV Драйв
2004 р. – TV Екіпаж.
2005 р. – «Україна. За Рулем», AutoCar
2006 р. – «Авто-Ревю. Україна», Driver, Коммерсантъ-Авто
2007 р. – «Тест-Драйв», «Auto Bild Все ведущие», «Авто та Ціни»
2008 р. – 1 Auto TV (Перший Автомобільний), Virus Свободи, Ретро-Авто, Evo, А-95, CAR.Україна.
2009 р. – Fashion Drive.
2012 р. – Автосвіт-Drive.
2013 р. – Капітал-Авто.
2017 р. – Auto24.TV
Далі буде…
Поиск
Подобные статьи
Напередодні холодів рекомендують проводити комплексне обслуговування паливної системи
Часткове погіршення якості пального на регіонал...В Україні з`явився новий потужний дилер MAXUS
Нещодавно імпортером було оголошено конкурс на ...IVECO передала права дистрибуції у Північній Європі незалежній компанії
IVECO завершила передачу операцій з дистрибуції...ЗСУ отримають ще 200 БТР Stryker
Очікується, що БТР передадуть підрозділам, які ...Українські рятувальники отримали 18 автоцистерн на базі шасі Daewoo
Автомобіль виготовлений на базі шасі Daewoo Max...