Хто були перші жінки-автомобілістки на теріторії України
Стверджувати про точність можна через те, що відомі і попередні власники перших авто, але усі вони були чоловіками.
23 березня 1896 року княгиня Анна Абамелек (у дівочистві Гижицька) з Одеси, замовила собі ось такий автомобіль Peugeot Type 11, а у червні його отримала. Нажаль, фото або портрету Анни Абамелек відшукати не вдалося, але запис про її придбання зберігся у французькому архиві. Його і відшукали дослідники з Історичного Автоклубу. До речі, Анна стала першим покупцем автомобіля марки Peugeot на теріторії України, і першою автомобілісткою взагалі у Російської Імперії.
Ще одною відомою автомобілісткою була Галина фон Мекк — донька того самого магната, який був серед засновників Київського Клубу автомобілістів у 1904 році. Галина їздила на Daimler і навіть у 1911 році прийняла участь у перегонах Санкт-Петербург-Київ-Севастополь.
Це перший автомобіль сім‘ї фон Мекків у с. Копилів Київської області. Фото 1898 року. За кермом Микола фон Мекк, а Галина на задньому сидінні.
Була відома жінка-автомобіліст і у Херсоні. Це Надія Сухомлінова, яка єдина з жінок, входила до першого складу Одеського автоклубу. Їздила вона на Benz, а згодом на Berliet.
Але згодом у Одесі була зафіксована ціла «сімка» жінок-власниць авто. Сьогодні ми можемо їх назвати всіх поіменно, і їхні машини також. Це були: княгиня Марія Іванівна Андроннікова скромно їздила на 10-сильному Peugeot, Луїза Гесселівна Ашкіназі – на Renault у 19 к. с., а Марія Петрівна Кріун – на Berliet у 15 к. с. Песя Аронівна Рабінович обмежилася 5-сильною машиною Ruppe, а Олена Костянтинівна Аснаш віддала перевагу Musse в 12 к. с. Але всіх перевершила Олена Миколаївна Надєждіна, яка міняла автомобілі як рукавички. У результаті на неї було записано аж шість машин – від 10-сильного Brennabor до 25-сильного Berliet.
Слід згадати і ще одну видатну українку — Соломію Крушельницьку. Шляхетна пані Соломея вправно їздила на своєму Fiat Zero за кермом.
Пані Соломія часто подорожувала на своєму авто і була у багатьох містах.
Був авто і у ще однієї відомої нашої землячки — Шарі Федак (повне ім’я — Шарлотта Клара Марія Федак), яка народилася у Берегові на Закарпатті. Вона була примою Будапештського оперного театру та актрисою і вважається першою жінкою-водієм в Угорщині. Згодом вона привезла автомобіль Peugeot і до Берегова, своєму батькові лікарю Іштвану Федаку.
Слід згадати, що один з перших Rolls-Royce на теріторії України теж належав жінці — графині Браницькій з Київщини. Але він був реквізований і згодом опинився у Києві.
Їздила на Сіtroen AC4 Berlina de Luxe 1929 року і графиня Потоцька у Львові. Був у їх гаражі і Peugeot 201.
Ось такі були перші жінки-автомобілістки, родом з України — сміливі, шляхетні і талановити. Більш детально історії про них та їх авто — дивіться у цьому відео:
Яким був перший автомобіль у Києві
Поиск
Подобные статьи
В дилерській мережі GM GROUP пропонують сервісне й технічне обслуговування автомобілів усіх марок
Як і будь-якій людині, йому необхідні постійні ...На вихідних пройшов масштабний фестиваль Kyiv Car Fest Vol.4
Парковка біля столичного ТРЦ Retroville на віке...В Україні представлять новий самоскид на базі DONGFENG
Самоскид 10 т/7 м3 на DONGFENG DFH4180B-KN1W-97...На Паризькому Автосалоні 2024 дебютували нові CITROEN С4 та С4 Х
Новий CITROЁN С4 та Новий CITROЁN С4 Х: змінени...Дніпропетровщина отримала ще 5 шкільних автобусів
Машини вітчизняного виробництва — компані...