Хто став новим власником ЛАЗу і що тепер буде з підприємством?

by / Понедельник, 09 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

Новим власником «Львівського автобусного заводу» стало ТзОВ «Львівінвестактив», що входить до групи родини Луцьких з Івано-Франківська, яка є власником відомої в місті будівельної компанії «Благо» та приватного «Університету імені короля Данила».
Інвестор погасив борги заводу і отримав мажоритарну частину його акцій. Про це свідчать дані судового реєстру і сервісу YouControl, де кінцевим бенефіціарним власником ЛАЗу вказаний Андрій Луцький, — повідомляє Захід
У квітні 2023 року Господарський суд Дніпропетровської області затвердив план санації (оздоровлення) ЛАЗу. Інвестором підприємства стало ТзОВ «Львівінвестактив» та упродовж року погасило борги заводу на 178,6 млн грн і влило в компанію 82 млн грн. Після цього в грудні 2023 року «Львівінвестактив» став мажоритарним власником ЛАЗу із часткою 57,58%. У березні 2024 року Личаківський районний суд Львова і Печерський суд Києва скасували арешти на майно заводу.

До статутного капіталу ЛАЗу увійшли гроші ТзОВ «Львівінвестактив» і будівлі заводу на вул. Стрийській, 45 у Львові.

Від 2001 року Львівський автобусний завод належав росіянину Ігорю Чуркіну, який довів його до банкрутства. Як повідомляв ZAXID.NET, у жовтні 2023 року працівники ДБР заочно повідомили про підозру російському олігарху Ігорю Чуркіну у заволодінні майном Львівського автобусного заводу. На початку 2024 року правоохоронці в Аргентині затримали сина Ігоря Чуркіна – Ігоря Чуркіна-молодшого, якого ДБР звинувачує у спробі зберегти активи в Україні обманним шляхом.

ТзОВ «Львівінвестактив» засноване рік тому інвестиційним фондом «Хайф», що належить Андрію Луцькому. Основний вид діяльності ТзОВ «Львівінвестактив» – будівництво житлових і нежитлових будівель. Андрій Луцький є співвласником івано-франківських будівельної та інвестиційної компаній «Благо», а також приватного «Університету імені короля Данила» разом із братом Мирославом і сестрою Наталією Луцькими. Також у його власності перебуває ще низка компаній, пов’язаних із будівництвом та інвестиціями.

Цікаво, що ще раніше, 5 липня 2021 року «Укрексімбанк» продав на відкритих торгах борги збанкрутілого Львівського автобусного заводу. Права вимоги за кредитними договорами та дебіторську заборгованість заводу перед банком за понад 170 млн грн купила київська компанія ТОВ «Капітал-Фінанс», власником якої є львівський бізнесмен Максим Чухен. За 170 млн грн ТОВ «Капітал-Фінанс» придбало право вимоги на 13 будівель, які належали збанкрутілому ЗАТ «Завод комунального транспорту» – одній з юридичних осіб, яка володіла майном ЛАЗу. Це, зокрема головний виробничий корпус площею 123 тис. м2, колишня актова зала заводу – пам’ятка архітектури місцевого значення «Комплекс монастиря ордену кармелітів босих та костелу Матері Божої Шкаплерної» площею 4,3 тис. м2, виробниче обладнання, склади, майстерні та інші об’єкти.

Як бачимо, активи колишнього ЛАЗу відійшли структурам, які мають зв’язки з будівельним бізнесом і не мають інтересу до відродження виробництва автобусів. Тут слід згадати, що 9 липня 2021 року виконавчий комітет Львівської міської ради прийняв рішення про заборону будівництва житла на території колишнього ЛАЗу на вул. Стрийській. Територію заводу передбачили під виробничі та громадські приміщення. Таким чином, нові власники скоріше за все забудують колишню теріторію автобусного заводу новими спорудами. Нажаль, ось такий фінал колишнього найпотужнішого підприємства автобусної галузі України.

Що залишилося від ЛАЗу. Фото з цехів

TOP