Історія Renault Trucks на теренах України. 130 років успіху
Але цього разу AUTO-Consulting розповість про шлях Renault та Berliet саме на території, яка належить сучасній Україні. Як з’ясувалося, це також дуже давня і цікава історія.
Факти про Renault на території України.
Вже, починаючи з свого першого авто, Луї Рено вдалося вдалося навіки вписати своє ім’я в історіографію світового автопрому, бо він був перший, хто застосував карданний вал для приводу коліс. У 1900 році Луї Рено вже створює свою першу вантажівку на базі Renault Type C з 1-циліндровим двигуном 3,5 к.с., встановивши позаду ящик-кузов вантажопідйомністю 250 кг. На ній фермери возили молоко до Парижу.
А от у 1906 році Renault на виставці у Парижі вже представляє спеціальні вантажні платформи Type G, які викликають надзвичайно великий інтерес. Так починалася ера комерційного транспорту Renault.
Справи у Renault йдуть все краще і у 1907 році фірма починає експансію на Схід і приймає участь у виставці в Санкт-Петербурзі. А 1908 року Renault представляє першу 3-тонну вантажівку та 8-містний омнібус. Після цього Renault отримує декількох представників по всій Російській Імперії і відкриває представництва у Києві та Одесі.
Вже у 1908 році перші Renault у Києві вдалося сфотографувати у дворі Київського Клубу автомобілістів за адресою вул.. Фундуклеївська (зараз Бордана Хмельницького), 10. А через рік у Києві з’являється і червоний спортивний Renault Type C, який належав власнику м’ясних магазинів.
З того часу, Renault приймають участь у різноманітних автопробігах київських автомобілістів.
В Одесі французька марка теж набуває популярності. Тут відкривається «Рено-Палас» і у 1911 році у місті вже налічувалося три автомобіля Renault. Цікавий збіг, що інтереси французького автовиробника у Одесі представляв барон з прізвищем Рено. А один з 12-сильних Renault з номером №23339 в «Рено-Паласі» купує заможний одесит Олександр Леонард. У 1912 році Renault присутні і на першій виставці у Одесі.
А як розвиваються справи у Berliet? Теж відмінно. Маріусу Берліє теж вдалося створити вантажні авто. У 1906 році Berliet демонструє 2-тонний вантажний автомобіль Type L з двигуном 17 к.с., а наступного року вже 22-сильну модель М, яка могла перевозити 3,5 т вантажів. Проте головну частку продукції фірми, як і у Renault, становлять легкові автомобілі.
З’являються вони і на території сучасної України. Численні Berliet були зафіксовані у Києві, Одесі, Харкові. Саме на Berliet їздив і секретар Київського Клубу автомобілістів Іван Подборський.
В Одесі теж був бум на Berliet. Так, за переписом 1912 року Berliet займала друге місце за популярністю. Таких автомобілів у місті налічувалося вже 15 одиниць. Були зафіксовані Berliet і у Харкові та Сумах.
Перша світова війна виявилася для французьких автовиробників справжнім клондайком. Замовлення на вантажівки не встигали виконувати. У кінці війни Berliet виробляла 1000 авто у місяць, а на її заводах працювало 12000 робітників. Аналогічно зростало і виробництво у Renault. Тільки Російська Імперія у 1917 році замовила у Франції 820 вантажівок, більшість з яких становили Berliet та Renault. І їздили вони і дорогами України.
В 20-і роки в Одесі французька армія вперше застосовувала легкі танки Renault FT-17, а її війська теж переміщувалися на Renault та Berliet.
Вже у 1923-1925 роках імпорт Renault до СРСР поновили і частина машин потрапила і до України. Наприклад, у Криму курсував автобус Renault, на який було встановлено кузов радянського виробництва. Зустрічалися і авто-таксі Renault 10CV. Проте цей період був дуже коротким і СРСР припинив закупівлі. А от у Львові Renault були поширені до самого початку Другої Світової війни. Renault можна було зустріти на стоянках «таксі» у місті і у приватних власників.
Наступна поява Renault та Berliet на території України знову сталася через війну. Цього разу німецькі війська використовували вантажівки обох фірм для переміщення безкрайніми степами України. Заводи окупованої Франції за час війни постачали німцям десятки тисяч авто, з яких тільки Renault надійшло 32877 одиниць. Більшість з них – це безкапотні Renault AHS. Саме за це після війни Луї Рено було арештовано і звинувачено співпраці з фашистами, а у 1945 році компанію Renault націоналізовано. Мариюс Берліє також потрапив до в’язниці і втратив контроль над компанією, але згодом сім’ї Berliet все ж вдалося повернутися до управління заводами.
Після Другої Світової війни постачання Renault до України знову припинилося і українці почали забувати цей бренд. А тим часом, у 1974 році Renault купує фірму Berliet, ще раніше входить до її орбіти і ще одна відома французька фірма SAVIEM. Саме остання у 1967 році продає ліцензію у Чехословаччину на виробництво фургонів SG, які отримують назву AVIA A21, A31. Їх тисячами постачають до СРСР, в тому числі і до України. Тому опосередковано продукція Renault все ж була присутня на українському ринку і у 70-80-і роки, хоча й у вигляді чеських машин AVIA. У 1983 році на виставці «Автосервіс-83» у Києві чеська AVIA демонструвала новинки своєї продукції, після чого закупівлі цих синіх (їх чомусь постачали до нас саме у такому кольорі) ще збільшилися.
У 1977 році Renault остаточно припиняє використовувати бренди інших виробників, які увійшли у склад концерну, і сворює нове об’єднання – RVI (Renault Vehicles Industries), яке згодом трансформується у Renault Trucks.
А от перша поява офіційних вантажівок Renault вже у незалежній Україні відбулася 26 травня 1993 року на автосалоні KIMS-93 у Києві. Французи привезли до столиці України новітній Renault Magnum, та першу офіційну вантажівку з українськими номерними знаками – Renault Major, що належала українському перевізнику «Укртранс». До речі, Renault Major на той час задавав нову планку потужності на вантажівках, представивши версію у 420 к.с., якої не мали інші виробники у Європі. А Renault Magnum, над створенням якого працював геніальний дизайнер Марчелло Гандіні, взагалі змінював уявлення про комфорт вантажівок.
Renault Trucks швидко завойовує популярність у українських перевізників, наприклад, саме на Renault майже повністю переходить транспортна компанія «Рошен». Згодом Renault розпочинає і спільні проекти з українськими виробниками забудов.
У 2021 році, саме на Renault Kerax, вперше у ралі Dakar Classic проїхав український екіпаж на чолі з Сергієм Маліком, які й підняли український прапор на фініші. Але далі була знову війна.
Renault Trucks знову масово поїхали до України. Саме на агрегатах Renault створено 155-мм самохідні гаубиці Caesar, які першими із західного важкого озброєння прибули до України у травні 2022 року. Саме французькі гармати зупиняли ворогів на багатьох напрямках. А згодом до України почали прибувати і бронетранспортери VAB та колісні танки AMX-10 RC, які були надані Францією для захисту України. Всі вони виконані на агрегатах і у співпраці з Renault. А вантажівки Renault зараз допомагають тримати паливний, енергетичний і військовий фронт України.
Ось такими були ці 130 років історії Renault, з яких, майже 116 років, Renault присутня на території сучасної України. І ця історія буде тривати і далі. Слава Україні! І vivat Renault!
Поиск
Подобные статьи
Уряд спростив облік гуманітарних транспортних засобів для військовослужбовців
На засіданні Уряду 29 жовтня 2024 року внесено ...Ford Trucks поставляє в Україну велику партію автобетонозмішувачів
Головні прем`єри Ford Trucks у Гановері Ці авто...На автодороги в 2025 році планують витратити більше 24 млрд грн.
Про це повідомила заступниця голови парламентсь...З 1 січня в Україні вступить в дію новий закон про автоцивілку
Закон передбачає збільшення страхових сум майже...В Тернополі на маршрути вийдуть 8 нових автобусів
оновленням рухомого складу, адже частина автобу...