Київський тендер по закупівлі тролейбусів наближається до чергового фіаско

by / Понедельник, 09 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

Нагадаємо, що великий київський тендер оголошено вже втретє. КП «Київпастранс» через тендер із залучення кредитних коштів Європейського Інвестиційного Банку (ЄІБ) планує придбання 12 та 18 метрових тролейбусів на загальну суму до 50 млн євро. Але, згідно з оголошенням, закупівля відбувається в рамках одного лоту, за яким постачальник має поставити як 12 метрові одиночні тролейбуси, так і 18 метрові двосекційні тролейбуси. Разом з тролейбусами очікується також поставка запчастин, інструментів та обладнання.

А от скільки столиця збирається придбати 12-и, а скільки 18-метрових тролейбусів? — у КП «Київпастранс» чомусь втретє забувають уточнити і навіть пропорцію їх кількості не наводять. Між тим, різниця у вартості одно- та двосекційних 18-метрових тролейбусів дуже істотна. Достатньо буде якомусь з учасників апропонувати 1 двосекційний тролейбус, а інші – односекційні – все, умову виконано.

І здається, що це не дуже хвилює замовника — КП «Київпастранс», що ж він в решті решт отримає. Бо цей тендер вже оголошено втретє. Перша спроба провести таку закупівлю була ще в листопаді 2022 року, але в ньому ніхто не взяв участі. Вдруге КП «Київпастранс» спробував знову придбати тролейбуси в серпні 2023 року, але й цей тендер виявився невдалим і його було остаточно скасовано. Тоді в ньому прийняли участь лише два учасника — чеська ŠKODA ELECTRIC та турецька Bozankaya. Škoda пропонувала за 49 900 070 євро поставити 70 тролейбусів 11,9 м завдовжки та три 18,5 м завдовжки. Bozankaya — за 49 750 000 євро 71 тролейбус 11,9 м завдовжки та три 18,5 м завдовжки.
КП «Київпастранс» зовсім не бентежить, що у тендері не прийняли участь жоден з українських виробників, хоча вони чудово розуміють причини. Бо, умови участі у тендері такі, що їх виконати українські виробники просто не в змозі. AUTO-Consulting про це вже детально розповідав.
Можливо такі перепони створює ЄІБ? Бо жоден з українських виробників не в змозі через війну мати успішний досвід аналогічних поставок тролейбусів або електробусів, або трамваїв у кількості не менше 100 одиниць за останні 5 (п’ять) років або 50 одиниць за останні 3 (три) роки. За данними AUTO-Consulting, за підсумками 2023 року всі українські міста придбали лише 27 нових тролейбусів. У 2022 році весь ринок становив 30 тролейбусів, а у 2021 році – 167 одиниць, і тоді левову частку займали білоруські виробники.

Але в КП «Київпастранс» про ці перепони добре відомо. Але щось ніхто не б’є на сполох.Чи можливо, у КП «Київпастранс» і не збираються підтримувати програму президента «Зроблено в Україні»? А інакше як зрозуміти, що висуваються не реалістичні вимоги, щоб дати таке замовлення українським виробникам. Тут слід нагадати, що у попередні роки «Київпастранс» активно закуповував білоруську техніку, до якої зараз не має запчастин. Здавалось б, слід зробити висновки! Але ні. То ж втретє, на цьому тендері ми не побачимо українських виробників. А кого ж побачимо?

Це стане зрозумілим вже на початку серпня, коли відбудеться розкриття тендерних пропозицій. А от чи враховані будуть у цій закупівлі побажання пасажирів чи експлуатаційників? Достатньо буде місту одного чи двох 18-метрових тролейбусів, а ішні 12-метрових? Чи надійні будуть ці тролейбуси? Як така кількість коротких тролейбусів відобразиться на корках у місті? І хто за ці недалекоглядні рішення, врешті решт, відповість? — Як бачимо, питань багато, а відповідей поки що жодної. А мали б бути перед тим, як витрачати 50 млн евро коштів киян.

TOP