Китай посилює контроль за експортом графіту для виробництва акумуляторів
Деякі види графіту з 1 грудня будуть підпадати під так званий експортний контроль «товарів подвійного призначення», йдеться в заяві Міністерства торгівлі Китаю. Під подвійним використанням мається на увазі застосування у військовій сфері.
Наказ Пекіна з’явився через кілька днів після того, як адміністрація Байдена активізувала зусилля, спрямовані на те, щоб не допустити постачання передових мікросхем до Китаю – кампанія, яка включає обмеження на продаж процесорів, розроблених спеціально для китайського ринку. Посол США в Китаї Ніколас Бернс в інтерв’ю в четвер заявив, що ці заходи необхідні для закриття лазівок.
За даними міністерства торгівлі, графітові вироби підпадали під дію тимчасового наказу про експортний контроль, ініційованого в 2006 році. Водночас Китай заявив, що скасує тимчасовий експортний контроль на менш важливі категорії графіту, які використовуються в сталеливарній, металургійній та хімічній промисловості.
Графіт є важливим інгредієнтом анодів акумуляторів для електромобілів, клем всередині акумуляторної батареї. Виробники акумуляторів можуть використовувати для виготовлення анодів або природний графіт, видобутий з шахт, або синтетичний матеріал, який, як правило, дорожчий, але служить довше, швидше заряджається і підвищує безпеку. Китай є основним джерелом сировини, і на нього припадає близько 60% потужностей з виробництва природного графіту і 90% – синтетичного.
Шокуючий розвиток
«Це сильно вплине на промисловість електромобілів та акумуляторів», – сказав Даніель Коллар, керівник відділу автомобілебудування та ланцюгів поставок консалтингової компанії Intralink, посилаючись на домінування Китаю у виробництві матеріалів. «Це також залежатиме від того, наскільки сильно Китай хоче тиснути на іноземні галузі».
Міністерство торгівлі заявило, що його заходи є звичайним коригуванням, яке не спрямоване на якусь конкретну країну або регіон, і що експорт, який відповідає відповідним правилам, буде дозволений. Китай експортує графіт до таких країн, як США, Південна Корея та Японія.
Джеймс Лі, аналітик, який займається матеріалами для акумуляторів у Сеулі в компанії KB Securities Co., назвав цю подію «шокуючою».
«Китай використав свою останню, найсильнішу карту в переговорах зі США щодо регулювання галузі електромобілів», – сказав він. Тепер США можуть відповісти своїми заходами, наприклад, обмежити використання китайських акумуляторів в автомобілях, вироблених Tesla Inc. Фірма Ілона Маска має завод у Шанхаї, на який припадає більше половини загального обсягу виробництва американської компанії.
«Ми вивчаємо наслідки, тому я утримаюся від коментарів», – заявив головний секретар кабінету міністрів Японії Хірокадзу Мацуно. «Якщо це несправедливі заходи по відношенню до нашої країни відповідно до СОТ та інших міжнародних правил, ми відреагуємо належним чином згідно з цими правилами».
У серпні Китай почав обмежувати експорт галію та германію – двох металів, які мають вирішальне значення для деяких галузей напівпровідникової, телекомунікаційної та електромобільної промисловості. Експорт відновився наступного місяця.
Як Китай залишив світ далеко позаду в гонці акумуляторів
Поиск
Подобные статьи
Напередодні холодів рекомендують проводити комплексне обслуговування паливної системи
Часткове погіршення якості пального на регіонал...В Україні з`явився новий потужний дилер MAXUS
Нещодавно імпортером було оголошено конкурс на ...IVECO передала права дистрибуції у Північній Європі незалежній компанії
IVECO завершила передачу операцій з дистрибуції...ЗСУ отримають ще 200 БТР Stryker
Очікується, що БТР передадуть підрозділам, які ...Українські рятувальники отримали 18 автоцистерн на базі шасі Daewoo
Автомобіль виготовлений на базі шасі Daewoo Max...