Китайські автомобілі захоплюють російський авторинок

by / Понедельник, 23 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

“Із січня до вересня, за різними оцінками, продано від 630 до 717 тисяч машин. Зростання порівняно з 2022 роком — від 26% до 51%. І значна частина з цих проданих автомобілів дійсно китайські. У першій десятці брендів, що продаються, три російські (АвтоВАЗ, ГАЗ і УАЗ) та шість китайських”, — пише видання “Радіо Свобода”.

Натомість продажі південнокорейської KIA в Росії знизилися на 83%. “Просто тому що Південна Корея перестала співпрацювати з Росією, й розпродавалося просто те, що було зібрано на російських складальних підприємствах до початку війни, до введення міжнародних санкцій, до того, як було зупинено конвеєри. Все інше — китайці. Сукупна частка тільки марок, що входять до топ-10 китайських автомобілів, перевищує 45%, відповідно, половина російського ринку. З чим це пов’язано? З тим, що інші автомобілі в Росію не завозяться і не збираються”, — сказав російський економічний оглядач Максим Блант.

За даними російської митної служби, 97% ввезених у країну нових автомобілів — китайські. До повномасштабного вторгнення Росії в Україну у РФ було представлено 60 брендів авто, сьогодні 14 — три російських, решта китайські. Тобто слова Путіна про те, що росіяни купують китайські машини через оптимальне співвідношення ціна/якість, виявляються черговим міфом. У громадян просто немає альтернативи, наголошують експерти.

“Китай отримав величезний подарунок, причому це стосується не тільки російського ринку автомобілів. На інших ринках приблизно така сама картина. Якщо ми подивимося, що відбувається з побутовою технікою, Китай отримав дуже непоганий ринок, який абсолютно був вичищений від конкурентів внаслідок міжнародних санкцій. І навіть якби не було санкцій, торгувати з європейськими, корейськими або японськими виробниками складно, оскільки є ще фінансові санкції. А оплачувати росіяни якщо і можуть щось, то в юанях”, — сказав Блант.

Така швидка експансія може піднести неприємний сюрприз російським автолюбителям у найближчому майбутньому.

“За 8 місяців 2023 року на ремонт відправили на 35% більше китайських авто віком до 4 років, ніж за аналогічний період минулого року. Найчастіше на СТО заїжджали автомобілі Chery, Lifan і Geely. Найбільше зростання звернень зафіксовано серед власників Haval (+88%), Changan (+33%) і JAC (+60%)”, — пише видання “Фокус”.

Інша проблема — відсутність спеціалізованих сервісних центрів і комплектуючих. Щоб налагодити таку систему, знадобиться не один рік.

Чи підуть остаточно з російського ринку Hyundai та Kia?

TOP