Коли і як з’явивилася назва «Верховина» на львівських мопедах

by / Пятница, 13 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

Верховина-3 став першим серійним мопедом ЛМЗ із 16-дюймовими колесами, легким та зручним. Комплектувався двигуном Ш-51К з робочим об’ємом 49,8 см3 і потужністю 2,0 л. з генератором Г-420, паливний бак мав ємність 5 л.

Але не багато хто знає, що бренд «Верховина» існував ще 1966 року. Так називався перспективний мопед Львівського мотозаводу із двигуном Ш-55 потужністю 4 к.с. та з 4-передачами. У серійне виробництво він не пішов. А вигляд мав ось такий.

Існували і інші варіанти мікромотоциклів, над якими у другій половині 60-х років працювали конструктори Львівського мотозаводу, але, як то кажуть, не склалося.

А Верховина-3 стала компромісним варіантом, який виявився дуже вдалим та прославив Львівський мотозавод.

Виробництво Верховина-3 стартувало у січні 1970 року, а припинилося 29 червня 1973 року, коли їй на заміну прийшла вже нова модель — ЛМЗ-2.152 «Верховина-4». Як відбувався цей перехід на конвейері — можна подивитися у цьому відео архівної кінохроніки.

Цікаво, що існувала окрема експортна версія МП-048 «Верховина-3», бо цей мопед активно почали постачати на ринки соціалістичних країн. І досі там знаходять екземпляри львівських мопедів.

На протязі 3-х років виробництва «Верховина-3» змінювалася і оновлювалася. Існувала у 1971 році і окрема туристична версія МП-048Т «Турист», який став першим мопедом такого типу. Більш детально про цю модифікацію — дізнавайтеся тут.

У підсумку, «Верховина-3» став третім за важливістю і обсягом випуску мопедом за всю історію Львівського мотозаводу. Цікаво, що багато цих мопедів і досі на ходу.

TOP