Корпорація «Еталон» продовжує відбудовувати власні підприємства і готує нові моделі автобусів

by / Среда, 18 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

Минув рік, і напередодні 2024 року президент корпорації Володимир Бутко повідомив, що компанії вдалося стабілізувати ситуацію, відновити виробництво на більшості ділянок і навіть приступити до розробки нової техніки. Відновлюватись доводиться за рахунок власних коштів, тому цей процес іде не так швидко, як хотілося. Тим паче, що по окремим заводам, наприклад «Український кардан» ступінь руйнувань сягала 48%, а обсяг інвестицій, які необхідні для відновлення, тягнуть на 200 млн. грн.

Яка ситуація на ринку автобусів в Україні в 2022 році
В Україні з’явиться новий виробник електробусів

Серед головних здобутків, які підкреслив президент корпорації «Еталон» Володимир Бутко – це те, що вдалося зберегти колектив. Якщо до війни на чернігівських заводах працювало 1200 чоловік, то зараз чисельність вже 600. Але всі ці люди отримують зарплатню, мають стабільну роботу і перспективи.

Є в цьому і заслуга держави, бо саме державна програма «Шкільний автобус» тримала «Чернігівський автозавод» у 2023 році.

Це підтвердив і генеральний директор ТОВ «Чернігівський автозавод» Олександр Верхулевський. Загалом «ЧАЗ» за 2023 рік виготовив більше 300 автобусів. Крім шкільних моделей, підприємство також виготовляло і машини для перевезень людей з обмеженими можливостями.

«Купуй українське» — повинно стати не гаслом, а щоденною практикою, — міністр економіки
Як міські чиновники навчились використовувати тендери Prozorro, задля просування особистих бізнес-інтересів. Приклад автобусних тендерів

Могли би виготовити і більше, але за словами директора торговельного дому «Еталон» Вадима Шкарупіна, на ринку автобусів у 2023 році практично були відсутні комерційні клієнти. 90% всіх закупівель велися державою і саме програма «Шкільний автобус» врятувала галузь. Лідерами ринку стали українські виробники, «Еталони» були другими (32% ринку) і це був дуже правильний крок з боку уряду. Бо якщо держава піклується про дітей – у цій держави є майбутнє.

На наступний рік автобусовиробники теж очікують фінансування 1 млрд. гривень по програмі «Шкільний автобус», яке заплановано у бюджеті.

Ще один напрямок – це участь у тендерах на поставку тролейбусів, які провадять європейські банки в інтересах українських міст. За словами Вадима Шкарупіна у різні періоди вже було оголошено тендерів на загальну кількість майже 230 тролейбусів, але фактично поставок ще було мало. «Еталон» приймає участь у багатьох тендерах і має надію на перемогу.

Крім того, «Чернігівський автозавод» розпочав програму з оновлення модельного ряду. Вже цього року замовники отримали шкільну модель А08116 з оновленим дизайном.

Чи зможе Україна виробляти власні електробуси та виконати вимоги закону №8172. Думка головних операторів ринку
Чи зможе Україна до 2036 року повністю перейти на електробуси. Думка провідних операторів

Вже готовий експериментальний зразок міського автобусу А08621 «Мальва» з низьким входом та силовим агрегатом Ashok Leyland розташованим позаду.

Будується міжміський автобус А11123 «Мак» зі збільшеними багажними відсіками та сучасним дизайном.

Працюють в «Еталоні» і над власним електробусом А08611 з низьким рівнем входу та батареями зверху.

Оновили на підприємстві і тролейбуси. Так, з’явилася модель тролейбусу» «Е-Барвінок» Т12230 з динамічною підзарядкою і автономним ходом у 20 км та тяговим приводом виробництва компанії «Політехносервіс». Також вже проходить випробування нова модель Т12240 «Барвінок» з обладнанням «Політехносервіс».

Працюють у Чернігові і над власним 3-секційним трамваем TR5300, який має стати заміною застарілої техніки у більшості міст України.

Як бачимо, за рік зрушень у корпорації «Еталон» дуже багато. Підприємства продовжують відбудовуватись і вже працюють на перспективу. Тут треба підкреслили, що держава зробила дуже правильний крок – підтримавши українських автобусовиробників через програму «Шкільний автобус». Це не тільки дало змогу відновити виробництво, але й почати готувати техніку для майбутнього.

Чернігівські підприємства корпорації «Еталон» відновлюють виробництво і вже анонсують нові моделі
Чернігівський автозавод анонсує появу у 2023 році електробуса-маршрутки

TOP