На українському ринку почали пропонувати перші електромобілі Toyota bZ4X

by / Четверг, 05 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

bZ – абревіатура від beyond Zero, «за межами нуля». Toyota таким чином підкреслює ініціативу зі створення моделей із нульовим рівнем шкідливих викидів, тобто електромобілів. Ця лінійка включатиме 15 машин різних типів і класів: минулого року Toyota подала заявки на реєстрацію товарних знаків від bZ1 до bZ5.

Машина має нарочито футуристичний вигляд. Кузов зі складною пластикою зовнішніх панелей, короткий капот, звужена матрична LED-світлотехніка. Попереду немає звичної решітки радіатора, оскільки електроустановка не потребує великих повітрозабірників, на відміну від ДВЗ. Завалені задні стійки надають машині візуальної стрімкості.

Toyota bZ4X створена з чистого аркуша на платформі e-TNGA, розробленій спільно з Subaru для електромобілів із переднім, заднім або повним приводом. Загальна довжина кузова становить 4690 мм, ширина – 1860 мм, висота – 1650 мм. bZ4X за габаритами майже не відрізняється від RAV4 п’ятого покоління, але при цьому у електромобіля помітно більша колісна база – 2850 мм проти 2690 мм. Завдяки цьому новинка забезпечує запас простору для пасажирів другого ряду на рівні седанів D-класу.

Усередині Toyota bZ4X дивує насамперед кермом-штурвалом. Щоправда, такий незвичайний орган управління передбачений як опція, а не штатно. Toyota називає його One motion grip: оскільки такий «бублик» повертається лише на 150 градусів у кожен бік, керувати автомобілем можна без зміни хвата, як у Lexus RZ450e, який скоро офіційно прибуде в Україну. Як селектор режиму трансмісії використовується шайба, що обертається, і окрема кнопка паркінгу.

У Toyota bZ4X дві версії – з одним і двома електромоторами. У передньопривідному виконанні передбачено один мотор на 204 к.с., у повнопривідному – два по 109 к.с. (у сумі 218 к.с.). Час розгону 0-100 км/год становить 8,4 і 7,7 секунди відповідно.

Незалежно від кількості двигунів використовується літій-іонна батарея ємністю 71,4 кВт*год. Запас ходу – 500 км для передньопривідної версії та 460 км для задньопривідної (цикл випробувань WLTC). Підтримується швидка зарядка потужністю до 150 кВт (до 80% за 30 хвилин).

Варто зазначити, що Toyota bZ4X, випущений на китайський ринок, буде оснащений акумуляторною батареєю, розробленою спільно з CATL, і вироблятиметься на ексклюзивній виробничій лінії Toyota.

Можна замовити і аналог від Subaru – Solterra. Це абсолютна копія Тойоти, відмінності лише в окремих декоративних деталях. До речі, повнопривідні версії електричних японських кросоверів не безпомічні на бездоріжжі завдяки фірмовій субарівській системі X-Mode.

Ціни краще дізнаватися самостійно, адже їх розліт між сірими дилерами може бути значним: від $25 тисяч передньопривідну просту версію Toyota bZ4X Elite Joy Version до $64 тисяч за повнопривідну Hi Performance Pro Version з максимальним набором оснащення.

Toyota випустить 10 нових моделей на електричній тязі

TOP