Напруженість у Червоному морі спричиняє тривалу зупинку торгівлі

by / Среда, 28 Август 2024 / Published in Автоновости

Як вже повідомляв AUTO-Consulting, через напади бойовиків-хуситів в Ємені були перебої в судноплавстві в Червоному морі, що спричинило фактичну зупинку великогабаритного морехідства. Криза в регіоні може тривати не один місяць, попереджають експерти, що може вплинути на ланцюги поставок та призвести до дефіциту танкерів, які транспортують пальне.

Напади союзних Ірану бойовиків-хуситів на судна в регіоні з листопада сповільнили торгівлю між Азією і Європою та занепокоїли великі держави – це ескалація більш ніж тримісячної війни Ізраїлю з палестинськими бойовиками ХАМАС у Газі.

Хусити заявляють, що діють на знак солідарності з палестинцями, і погрожують поширити атаки на американські кораблі у відповідь на удари військ США та Великобританські по їхніх об’єктах в Ємені.

Maersk та інші великі судноплавні компанії наказали сотням комерційних суден триматися подалі від Червоного моря, відправивши їх по довшому та дорожчому маршруту навколо Африки або взагалі призупинивши рух до тих пір, поки не буде забезпечена безпека суден.

«Це надзвичайно руйнівно, оскільки близько 20% світової торгівлі проходить через Баб-ель-Мандабську протоку (до Червоного моря), – сказав генеральний директор Maersk Вінсент Клерк.

«Це одна з найважливіших артерій світової торгівлі та глобальних ланцюгів поставок, і зараз вона закрита», – сказав він в інтерв’ю Reuters Global Markets Forum в Давосі.

Згідно зі світовим індексом контейнерних перевезень морської консалтингової компанії Drewry, ставки фрахту з початку грудня зросли більш ніж удвічі, а джерела в страхових компаніях повідомляють, що премії за військові ризики для перевезень через Червоне море також зростають.

Банківські керівники заявили, що вони стурбовані тим, що криза може створити інфляційний тиск, який в кінцевому підсумку може відкласти або скасувати зниження процентних ставок.

Альтернативний судноплавний маршрут навколо південноафриканського мису Доброї Надії може додати 10-14 днів до шляху товарів, порівняно з проходом через Червоне море до Суецького каналу.

За словами генерального директора саудівського нафтового гіганта Aramco, тривалі напади хуситів на судна призведуть до дефіциту танкерів.

«Якщо конфлікт триватиме недовго, то танкери можуть бути доступні… Але якщо ситуація затягнеться, це може стати проблемою», – сказав генеральний директор Амін Насер в інтерв’ю на Всесвітньому економічному форумі в Давосі.

Як повідомили Reuters два американських чиновники, адміністрація президента США Джо Байдена планує повернути повстанців-хуситів до американського списку терористичних організацій, щоб перекрити їм шляхи фінансування і постачання зброї.

Прогноз українського авторинку у 2024 році від провідних автомобільних імпортерів

TOP