«Народний» автомобіль Opel Kadett B святкує 60-річний ювілей
Невдовзі після презентації останнього в 1965 році стало зрозуміло, що Opel Kadett B ідеально втілив дух часу і не тільки продовжить успіх першого покоління моделі, але й точно перевершить його. У наступні роки саме Opel Kadett B став першим представником Бренду Opel, що подолав позначку в мільйон проданих автомобілів! І цей успіх забезпечили кілька причин: різноманітність та універсальність гами версій – адже пропонувались кузови седан, універсал та купе – і також гучні спортивні досягнення легендарного Opel Rallye-Kadett.
Десятиліття успіху в класі компактних автомобілів, які Бренд Opel розпочав завдяки дебюту моделей Kadett A та Kadett B у 1960-х роках, сьогодні продовжує поточне покоління моделі Astra. Нове покоління Opel Astra все також зосереджено на пропозиції різноманітності для будь-якої мети та побажання клієнта: спортивний та елегантний хетчбек, максимально практичний та гнучкий універсал Sports Tourer, різноманітні комплектації.
Основа для довгострокового успіху: запуск моделей Opel Kadett A та Opel Kadett B
У далекому 1962 році Бренд Opel вперше заклав основу для історії успіху своїх моделей компактного класу – завдяки серійному запуску першого повоєнного автомобіля Opel Kadett з кодом-позначенням A. Завдяки просторому салону для чотирьох людей, великому багажнику, сучасним (на той час) двигунам та низькими витратами на експлуатацію, автомобіль Opel Kadett A швидко знаходив покупців.
Але керівництво Opel уже дивилося в майбутнє – і наступне покоління моделі Kadett з кодом-позначенням В, з’явилося всього через три роки, в 1965 році. Уже з самого початку продажів, автомобіль Opel Kadett B запропонував чотири варіанти кузова: двох-дверний або чотири-дверний седан, трьох-дверний караван-універсал, а також стильне купе. Певну «родзинку» мав і салон нового автомобіль: хоча попередник міг розмістити максимум чотирьох осіб, новий Opel Kadett B вперше був офіційно зареєстрований як п’ятимісний автомобіль, для варіантів з кузовом типу «седан».
Крім того, новий Opel Kadett B суттєво збільшився в довжину – одразу на 18 сантиметрів – завдяки чому перевершив позначку в чотири метри. Колісна база та ширина автомобіля також дещо зросли, завдяки чому вдалось значною мірою покращити внутрішній простір салону. Нарешті, багажне відділення теж додало в об’ємі, причому одразу на 12 відсотків – і тепер об’єм багажника зріс до 337 літрів згідно з вимірюваннями за стандартами VDA. Також варто відзначити дуже місткий та практичний кузов типу «універсал», який зі складеними задніми сидіннями міг перевозити вантажі довжиною до 1,57 метра.
Автомобільні експерти були в захваті: автомобіль Opel Kadett B пропонував більше варіантів кузова, ніж раніше, а також був комфортнішим, просторішим, безпечнішим та потужнішим – і все це за додаткову плату всього в 100 німецьких марок! Рекламні гасла того часу, за допомогою яких Бренд Opel рекламував модель Kadett, цілком відповідали характеру автомобіля та ідеально відображали сприйняття покупців: новий Opel Kadett часто позначали як О.К. (мовляв «Все добре») або ж використовувалось гасло «Opel Kadett. Das Auto» (в перекладі «це Автомобіль», причому саме з великої літери А, що підкреслювало шанобливе ставлення людей до цього автомобіля).
Коли елегантність зустрічається зі спортивним характером: стильне купе Gill Coupé та багаторазовий переможець ралійний перегонів Rallye-Kadett
Новий Opel Kadett міг бути не лише практичним, але й надзвичайно емоційним та мрійливо бажаним – усе завдяки дизайнерам Opel, які створили приголомшливе купе. Натхненням для нього стали моделі з кузовом типу «фастбек» зі США: плавна похила задня частина надавала купе динамічного силуету та відверто натякала на швидкість. Три вентиляційні отвори на задній стійці даху одразу стали класикою автомобільної історії: саме вони незабаром подарували привабливому двох-дверному автомобілю характерне прізвисько Gill Coupé (слово «Gill» перекладається як «зябра»). І сьогодні ось такий варіант купе Opel Kadett є особливо популярним серед автомобільних колекціонерів.
З іншого боку – спорт-кар Opel Rallye-Kadett став справжнім об’єктом бажання для багатьох автолюбителів та шанувальників автоспорту. Адже саме з ним Бренд Opel міцно зайняв нішу доступних компактних спортивних автомобілів. Купе, яке візуально вражало матовим чорним капотом та декоративними смугами, спочатку було доступне з двох-карбюраторним 1,1-літровим двигуном потужністю 44 кВт (60 к.с.), а починаючи з 1967 року – навіть з об’ємним 1,9-літровим агрегатом! Завдяки появі нового двигуна потужність 66 кВт (90 к.с.), автомобіль міг розганятись до 170 км/год й непогано почуватись на цій швидкості, адже спеціально налаштоване спортивне шасі забезпечувало додаткову безпеку керування. Таким чином, спортивні характеристики та чудові ходові якості зробили Opel Rallye-Kadett ідеальною основою для популяризації автоспорту.
До речі, матово-чорний капот був не стільки дизайнерським трюком, скільки реальною необхідністю зі світу спорту – адже такий матовий капот запобігав засліпленню водіїв яскравим сонячним світлом. Таким чином, автомобіль використовував напрацювання, які реально походили з ралійних перегонів. А це примітне фарбування швидко стало фірмовою рисою моделі Opel Rallye-Kadett.
Вдома та за кордоном, спорт-кар Opel Rallye-Kadett постійно потрапляв у заголовки газет завдяки численним успіхам на гоночних трасах. Список перемог стабільно зростав: однаково надійний і недорогий спортивний автомобіль святкував успіхи на ралі Штутгарт-Ліон-Шарбоньєр (Stuttgart-Lyon-Charbonnières Rally), ралі Гессен (Hesse Rally), ралі Тріфельс (Trifels Rally) та в перегонах Тур Люксембург (Tour de Luxembourg). Свого часу Гюнтер Ірмшер (Günther Irmscher) виграв перегони Тур Європи (Tour d’Europe) у 1967 році, а згодом компанія Irmscher стала відомою своїм тюнінгом для автомобілів Бренду. Того ж року Opel Rallye-Kadett відсвяткував власний найбільший успіх – перемогу у своєму класі на престижному Ралі Монте-Карло! Статистика за 1968 рік доводить, наскільки популярним та успішним був Opel Rallye-Kadett: загалом беручи участь у 238 заходах, цей спорт-кар здобув 222 перемоги у своїх класах, а також заслужив 345 золотих та 287 срібних медалей.
Для вимогливих індивідуалістів: елегантний варіант Opel Kadett – історично відомий як окрема модель Opel Olympia
У вересні 1967 року з’явився Opel Olympia A – новий автомобіль, який був преміальним варіантом Opel Kadett B та дозволив Бренду Opel зайняти нішу між добре відомим компактним бестселером та великим автомобілем Opel Rekord. Як стверджували прес-матеріали Бренду Opel: «Новинка Opel Olympia – це логічне продовження успішної концепції Kadett з рухом вгору на автомобільному ринку. Зберігаючи компактні зовнішні розміри, новинка Opel Olympia переконує у власній винятковості завдяки високій продуктивності, чудовому рівню оснащенням, а також надзвичайному комфорту водіння».
Розкішний компактний автомобіль Opel Olympia A пропонувався з двигунами потужністю 44, 55 та 66 кВт (60, 75 та 90 к.с. відповідно), а його розширений перелік обладнання включав оздоблення передньої панелі декоративними вставками з цінних порід дерева та килимки з особливим дизайном. Крім того, автомобіль виділяла оригінальна решітка радіатора, хромовані смужки, елегантні прямокутні фари, збільшені задні бокові вікна та інші візуальні покращення екстер’єру.
Надзвичайна різноманітність: вісім типів кузова, чотири типи двигунів, унікальний варіант з електричним приводом
Автомобіль Opel Kadett B міг запропонувати вражаючий вибір з восьми варіантів, враховуючи різні типи кузова та різні виконання: двох-дверний та чотирьох-дверний седан, двох-дверне купе Gill Coupé, трьох-дверний або п’яти-дверний універсал, двох-дверний або чотирьох-дверний хетчбек LS та двох-дверне купе LS. Крім того, варто окремо загадати і модель Opel Olympia, що на момент свого дебюту була доступна у трьох версіях з кузовом хетчбек. Також варто відзначити широкий вибір двигунів. Адже автомобілі серії Kadett B оснащувалися вже перевіреними часом рядними чотирициліндровими двигунами з різними варіантами робочого об’єму – починаючи від 1,1 літра, продовжуючи двигунами на 1,2 літра та 1,7 літра, завершуючи найбільшим двигуном об’ємом 1,9 літра.
Свого часу саме Opel Kadett B став справжнім піонером електричної мобільності від славетного німецького Бренду. Адже саме на його основі було побудовано автомобілі Opel з електричним приводом – наприклад, гібридний тестовий автомобіль Stir-Lec I (1969 рік) та навіть повністю 100% електромобіль Kadett XEP (1970 рік).
В липні 1973 року успішна та цікава кар’єра Kadett B завершилася. Але до того часу він точно запам’ятався як справжній «світовий автомобіль», який продавався у понад 120 країнах світу. Водночас, Opel Kadett B став не тільки «легендою імені себе», але й став основою для інших вражаючих автомобілів – наприклад, відомий спорт-кар Opel GT побудований на спільній технічній платформі.
Завітайте на офіційний сайт Opel в Україні, щоб дізнатись більше про історичні моделі Бренду, переглянути актуальну гаму моделей Opel, або обрати бажаний автомобіль Opel серед вже наявних в Україні на складах дилерів та імпортера.
Поиск
Подобные статьи
Volkswagen впроваджує нову стратегію найменування моделей
Томас Шефер, генеральний директор бренду Volksw...На виставці IAA MOBILITY 2025 у Мюнхені буде представлений і український стартап
Раніше ми вже розповідали про їх легкий вантажн...У серпні відбувся корінний злам на українському авторинку
Що було драйвером повернення до зростання автор...В Україні почали забудовувати автопаливозаправники на шасі ще одного бренду
Виготовили 4 нові односекційні автоцистерни міс...В Україні офіційно дебютував електричний пікап JAC T9 EV
Виставка «Електроспектива» – це уніка...