Обслуговування авто взимку: 12 речей, які має знати кожен водій. Частина 1
Зима – либонь, найскладніша пора року і для автомобіля, і для його власника. На міцність машину й водночас нерви водія випробовують сніг, ожеледиця, низькі температури, тоді як славнозвісні українські дороги не додають оптимізму – лише додаткові випробування. За таких умов від керманича вимагається не лише максимально уважне водіння, а й особлива підготовка авто.
Отже, як водію звести ризики до мінімуму, убезпечити себе і свого залізного коня і уникнути неприємних сюрпризів на дорозі (частину з яких можна передбачити)? Відповідають фахівці GM GROUP, котрі поділилися найважливішими особливостями грамотного поводження з авто, які точно треба знати початківцям і про які не варто забувати навіть професіоналам з десятками і сотнями тисяч подоланих кілометрів.
1. Обов’язковий перехід на зимову гуму
Не просто наполеглива рекомендація, а залізобетонне правило для відповідального автовласника. Заміна літніх шин на зимові – перший і чи не найважливіший крок, який зазвичай роблять, коли середньодобова температура становить нижче 5–7 °C; для більшості регіонів України це початок листопада, а іноді і кінець жовтня. Крім того, вже на початку жовтня вона може опускатися нижче цієї позначки – йдеться про періоди рано-вранці та ближче до ночі, тож враховуйте це, якщо часто їздите в такий час.
Чому це так важливо? Все просто: зміна автошин потрібна, тому що їхні характеристики відповідають особливостям сезону. Літні шини втрачають свої властивості за низьких температур, тоді як зимова гума залишається еластичною навіть при сильному морозі й забезпечує надійне зчеплення з дорогою. До того ж рисунок протектора зимових шин відрізняється від літнього і допомагає машині зберігати прохідність машини попри вологість і слизькість дорожнього покриття. Штрафу за їзду взимку на літніх шинах ви не отримаєте, зате ризикуєте поплатитися власним здоров’ям.
Під час вибору відповідних шин орієнтуйтеся на маркування 3PMSF (піктограма сніжинки в контурі трьох гірських вершин) і M+S на боковині. Принагідно спеціалісти нагадують, що їздити на зимових шинах з глибиною протектора менше 4 мм – не рекомендовано, і закликають регулярно перевіряти тиск у них.
2. Прогрівання бензинового двигуна: таки варто, але недовго
Виробники сучасних автівок не вказують у супровідній документації, що прогрівати мотор – обов’язково, та й чим довше ви це робите, тим більше викидів надходить в атмосферу, що точно не йде на користь довкіллю. А от механіки переважно виступають за прогрівання, особливо взимку, і ось чому.
Старі добрі закони фізики ніхто не скасовував. За низьких температур рідини в машині – зокрема мастило – набувають густішої консистенції (простіше кажучи, стають більш в’язкими), що ускладнює їх перекачування. Розігрівання сприяє їхньому розрідженню, а значить, кращому змащуванню деталей двигуна. Отож морозного зимового ранку все ж слід виділити певний час на цю процедуру.
Головне в прогріванні – знати міру. Так, взимку зазвичай достатньо всього декількох хвилин. Після цього потрібно плавно почати рух і перший час їхати на помірній швидкості, не доводячи мотор до високих обертів (понад 2000–2500 об./хв).
3. Чисті фари і номерні знаки – чітка видимість і без штрафів
Взимку видимість і так неабияк страждає – для чого ускладнювати собі й іншим життя, залишивши фари забрудненими і знизивши тим самим ефективність освітлення? Бруд, сніг та лід – усього цього не повинно там бути.
Те саме стосується і автомобільних номерів, за забруднення яких поліціянти дуже охочі штрафувати. І хоч сума покарання не надто відчутна – 1190 грн, навіщо вам зайві проблеми із законом?
4. Зимовий омивач – мастхев
Автомобільний омивач – рідина, призначена для очищення стекол від різноманітних забруднень, починаючи зі звичайного бруду та пилу і закінчуючи комахами, та усунення інших факторів, які суттєво погіршують видимість. Літній омивач, як і вода, банально замерзне при мінусовій температурі, тому потрібно використовувати зимовий, більш відомий як «незамерзайка». Він спеціально розроблений для експлуатації при низьких (до -40 °C) температурах і містить спирт, через який, власне, і не відбувається замерзання рідини. Зимовий омивач не лише видаляє забруднення, а й запобігає появі на лобовому склі льодового нальоту і забезпечує плавне ковзання щіток склоочисника, тим самим гарантує гарну видимість. Впізнати його й водночас відрізнити від літнього варіанту легко можна за синім або зеленим кольором.
Важливо! Фахівці не радять змішувати літній та зимовий омивач через різницю у хімічному складі. А от що сміливо рекомендують, то це завчасно, доки не почалися сильні морози, залити підхожу рідину в бачок омивача. Інакше залишки літнього можуть замерзнути і пошкодити систему.
5. У багажнику має бути рятувальний «зимовий» набір
Непередбачувані ситуації на дорозі взимку – поширене явище. Вибратися зі скрутного становища – і в прямому, і в переносному сенсі – допоможуть «рятувальники», про наявність яких у багажнику треба подбати заздалегідь. Що повинно там бути:
• Лопата, яка стане в пригоді на випадок, якщо автівка застрягне в снігу.
• Щітка зі скребком для очищення стекол й кузова від снігу та льоду, бажано з м’яким ворсом, щоб не пошкодити лакофарбове покриття.
• Протиковзні ланцюги – просто незамінні для руху по ожеледиці чи засніженій ділянці дороги.
• Спрей для швидкого запуску двигуна внутрішнього згоряння – як бензинового, так і дизельного.
• Пуско-зарядний пристрій, що здатен оживити розряджений чи промерзлий акумулятор.
• Розморожувач замків – насамперед автомобільних, але має всі шанси знадобитися і в побуті.
• «Антидощ» – таку нехитру назву мають спеціальні водовідштовхувальні засоби для нанесення на стекла та зовнішні дзеркала.
• Міцний трос для буксирування – тут і так все зрозуміло.
• Так званий домашній набір, який допоможе зігрітися у випадку тривалої зупинки, – термос з напоєм, плед, теплий одяг, термошкарпетки (а ще ліхтарик, який ніколи не буде зайвим).
Переформульовуючи відоме прислів’я, поінформований (принаймні частково, адже попереду не менш корисна частина друга) – значить озброєний. Втім, це не панацея: проблеми з авто, особливо вживаними, можуть виникнути в будь-який момент. Та є й хороша новина! Практично будь-які негаразди з автомобілем – незалежно від того, трапилися вони взимку чи в іншу пору року, – зможуть виправити в автосервісах холдингу GM GROUP, який має свої представництва в семи областях України.
Ваше авто точно заслужило на технічне та сервісне обслуговування безкомпромісної якості, яка підтверджується з року в рік сотнями клієнтів. Ви можете стати одним із них й особисто перевірити, чи так це насправді!
Поиск
Подобные статьи
Електричний Lotus Emeya зможе розігнатися до 100 кмгод за 2,7 с
Свою третю електричну модель Lotus належить до ...За 2024 рік 204 тис. громадян вперше отримали водійські посвідчення
Для цього необхідно виконати кілька важливих кр...Новий Nissan Qashqai отримав нагороду «Лідер ціни та якості»
Nissan Qashqai e-Power: електромобіль, який не ...В Україні офіційно стартували продажі нових Renault Duster і Renault Taliant
Оберіть модель автомобіля, місто, зручний час д...Як головні автомобільні оператори пережили третій рік війни. Статистика по дистрибьюторах
Про головні тренди 2024 року AUTO-Consulting вж...