Підсумки ринку причіпної техніки за 2024 рік
2024 рік був дуже складним для перевізників. Починався він з блокування кордонів з боку Польщі, потім хвиля мобілізації, падіння ставок фрахту. Всі ці фактори призвели і до зниження попиту на нову причіпну автотехніку. І на початку року зниження обсягів поставок були майже катастрофічними -50-60%. Вдавалися в знаки і певний «перегрів» ринку, через велике постачання техніки у 2022-2023 роках, коли був пік перебудови логістики на нові маршрути.
Весь рік спостерігалося падіння ринку напівпричепів і лише у грудні відбулася певна стабілізація обсягів і був зафіксований вже невеликий спад -3,7%. Загальний обсяг поставок нових напівпричепів за 2024 рік склав 2033 одиниці, проти 3854 роком раніше.
Обсяги поставок вживаних напівпричепів теж скоротилися з 14850 одиниць у 2023 році до 8182 од. у 2024-му (-45%). То ж маємо майже синхронне падіння ринку як нових, так і вживаних напівпричепів. Що свідчить про системні причини цього явища.
Цікаво, що на фоні загального падіння були три сегменти, які навіть продемонстрували зростання. Це рефрижератори (+37%), платформи (+87%) та нішеві спеціальні напівпричепи для перевезень специфічних вантажів (+25%). Однак їх обсягів було недостатньо, щоб компенсувати падіння поставок головних обсягоутворюючих напрямків.
У грудні AUTO-Consulting теж зафіксував цікаві тренди, які знову ж дають підстави побачити, як же буде відновлюватися ринок у 2025 році. Крім вже зазначених трьох сегментів техніки, пожвавішав попит і на звичайні тентовані напівпричепи (+3%). Тобто, знову ж головною надією є саме перевізники.
Цікаво, а як же головні «гравці» ринку витримали важкий 2024 рік? Лідером українського ринку впевнено залишається Schmitz Cargobull, якому вдалося на фоні стрімкого падіння ринку покращити власну долю з 23% до 34%. Тобто, кожен третій покупець напівпричепів у 2024 році обирав саме Schmitz Cargobull.
Відмінною рисою цього року став також надзвичайно великий розрив між першим та другим місцем рейтингу, який у кількісному вираженні склав приблизно 500 одиниць техніки. А це майже 25% ринку. Таким чином демонструючи тенденцію до розподілу техніки на виробника Schmitz Cargobull та всіх інших.
Ще один цікавий тренд – це вихід у лідери ринку українських виробників, зокрема Everlast. Не зважаючи на те, що Everlast концентрується лише на виробництві цистерн, попит на його продукцію на ринку був настільки високий, що йому вдалося обійти за обсягами замовлень не тільки конкурентів з виробництва цистерн, але й декількох потужних виробників напівпричепів з ЄС.
Як зазначають в AUTO-Consulting, саме спеціалізація українських виробників на певних секторах ринку почала давати гарні результати і вони вже здатні конкурувати з кращими зразками імпортних причепів.
Більше про результати ринку напівпричепів дивіться у графіках.
Schmitz Cargobull продемонстрував яким буде майбутнє причепної техніки
Поиск
Подобные статьи
Zeekr анонсував електрокар з розгоном до 100 кмгод менше 3 с
При цьому установка двомоторного ліфтбека вже в...Фургони PEUGEOT BOXER набирають популярність і як інклюзивний транспорт
За допомогою електрогідропідйомника DHOLLANDIA,...Комунальники продовжують обирати техніку Hidromak на шасі Ford Trucks
Ключові особливості: — Потужний двигун 33...Honda та Nissan планують злиття. Вартість нової компанії може сягнути $50 млрд.
Корпорації 23 грудня підписали меморандум про в...В Україні почались продажі вантажопасажирських фургонів JAC Sunray
Ключові характеристики JAC Sunray: — Кіль...