Показники виробництва Заводу Техкомплект наблизились до результату довоєнного року

by / Вторник, 17 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

Досягнути майже довоєнних підсумків, звісно, було нелегко, адже негативно впливають такі фактори, як:
— Істотний брак професійного персоналу (як усюди, доволі великий відсоток професійних працівників було мобілізовано).
— Проблеми з імпортом (суттєві затримки отримання кіт-комплектів, запчастин, розхідних матеріалів і аксесуарів внаслідок відсутності прямого авіасполучення з Україною і необхідністю виконувати перевезення через завантажені або заблоковані кордони із Польщею, Угорщиною, Румунією тощо).
— Висока конкуренція серед інших виробників аналогічної спецтехніки.
— Інші фактори (проте, на відміну від 2022 року карантинні обмеження та відключення електроенергії не впливали на темпи роботи виробництва у 2023 році).

ТЕХКОМПЛЕКТ – ЛІДЕР УКРАЇНИ ЗІ ЗБУТУ АВТОГІДРОПІДІЙМАЧІВ З ІТАЛІЇ ТА ПІВДЕННОЇ КОРЕЇ
Майже 30% в загальному обсязі виробництва заводу складають сучасні автовишки, купити які на нашому заводі приймають рішення більшість українських енергетичних та комунальних компаній. За 2023 рік крупновузлове складання італійських автовишок у порівнянні з 2022 роком виросло в 2,5 рази: торгові марки Comet (основна торгова марка-флагман) та частково TM CTE і корейського походження (торгова марка Dasan серії Skyman).

Найбільш популярними та затребуваними автовишками стали наступні моделі АГП (дані наведені у порядку зниження кількості проданих автовишок відповідної моделі):

1. COMET 19 | 2 | 14 HQ – автогідропідіймач з Італії, який має робочу висоту 18 м телескопічної стріли, навантаження на робочий кошик 250 кг і максимальний виліт до 14 м.

2. COMET 18 | 2 | 6.5 (7.5) HQ — автогідропідіймач з Італії, який має робочу висоту 18 м комбінованої стрілі (телескоп + пантограф), навантаження на робочий кошик 260 кг і максимальний виліт до 7,5 м.

3. DASAN Skyman DS300 – автовишки з Південної Кореї, які мають робочу висоту 30 м, навантаження на робочий кошик 300 кг і максимальний виліт до 18 м.

ВИРОБНИЦТВО АВАРІЙНО-РЕМОНТНИХ МАЙСТЕРЕНЬ ТЕХКОМПЛЕКТ ЗРОСЛО В 3,5 РАЗИ
Чверть всього обсягу виробництва Техкомплект (25%) займає виготовлення аварійно-ремонтних майстерень. Нових аварійно-ремонтних машин Техкомплект у порівнянні з 2022-м роком стало в 3,5 рази більше.

І ця статистика не враховує галузеву спеціалізацію вантажопасажирських автобусів із суцільнометалевим фургоном, яка в загальному обсязі замовлень заводу має власні 7%.

Зокрема, в 2023 році почала активно виконуватись спеціалізація пікапів.

За попередніми звітами ІАГ «Автоконсалтинг» Завод спецтехніки Техкомплект у 2023 році досягнув наступних результатів у виробництві та збуту спецтехніки:
— Увійшов у п`ятірку найбільших виробників спецтехніки.
— Став лідером у продажах автогідропідіймачів, зайнявши 45,22% ринку*, збільшивши цей відсоток з 40,28% (за даними 2022 року). Крупновузлове складання та збут автовишок збільшились в півтора рази*.
— Аварійно-ремонтні майстерні від Техкомплект посіли друге місце з результатом 23,15%* в загальному обсязі виробництва подібної спецтехніки.
— За напрямами виробництва самоскидів, зерновозів, автопаливозаправників Техкомплект входить у ТОП-3 основних виробників, хоча за цими напрямами істотного зростання виготовлення техніки у 2023 році не відбувалось.
— Що стосується продавців автокранів, виробників бортових платформ і монтажників крано-маніпуляторних установок – Техкомплект увійшов у ТОП-5 основних забудовників і продавців такої вантажної техніки.

* За уточненими даними усіх зроблених та реалізованих автогідропідіймачів цей показник Техкомплект складатиме близько 61%, а збут автовишок зріс не в 1,5, в 2,5 рази у порівнянні з 2022 роком. Є припущення, що ця похибка пов`язана з тим, що державні підприємства, яким треба було купити автовишку, регіструють нові спецавтівки із істотним запізненням. Така сама проблема розбіжності офіційної статистики і внутрішніх підрахунків заводу виникла із кількістю зроблених аварійно-ремонтних майстерень – реальний відсоток АРМ від Техкомплект у загальному підрахунку подібних спецавтівок складатиме 34,5%, що дає підстави казати про вихід Техкомплект на лідерські позиції за цим напрямом (наразі лідерську позицію аналітики Autoconsulting віддають компанії «Спец-Ком-Сервіс»).

ШАСІ ЯКИХ ТОРГОВИХ МАРОК ВИКОРИСТОВУВАЛИСЬ ДЛЯ ВИГОТОВЛЕННЯ СПЕЦТЕХНІКИ ТЕХКОМПЛЕКТ У 2023 РОЦІ?

Щодо використання базових вантажних шасі, то у 2023 році статистика наступна:

1. Традиційно лідирують італійські шасі IVECO (31% загального обсягу). Завод спецтехніки Техкомплект активно співпрацює з усіма офіційними постачальниками техніки IVECO в Україні, зокрема «АМАКО УКРАЇНА» є одним з найбільших дилерів італійського бренду і найактивнішим продавцем нашої спецтехніки на базі ІВЕКО.

2. Автівки PEUGEOT, SITROEN, FIAT, OPEL від одного з наших основних постачальників – концерну «Стелантіс» (Опель, Пежо, Ситроен, Фіат) та його регіональних дилерів — 25% загального обсягу спецтехніки, яку було виготовлено в 2023 році.

3. Третє місце посідає китайська торгова марка JAC (14%), на базі якої активно продають нашу спецтехніку такі відомі компанії, як «АГСОЛКО Україна», Міжнародний Автомобільний Холдинг «Соллі-Плюс». Більше всього на базі JAC було встановлено автогідропідіймачів.

4. Четверту сходинку зайняли самоскиди та автопаливозаправники на базі FOTON (5%), які замовлялись для кінцевих покупців наших дилерів – «Ерідон Тех» та «Автек».

5. П`яте місце посіли Hyundai та Dongfeng (по 4%). Нагадуємо, що спецтехніку на базі Донгфенг можна придбати у наших дилерів – «Голекс», «Техноторг», а також маємо власну дистриб`юцію вантажних автомобілів DONGFENG.

Резюме: Більше 63% спецтехніки Техкомплект виготовлено на європейській техніці, що навіть більше у порівнянні з довоєнним періодом. «Азійці» ще в 2022 році повністю зайняли нішу, яка раніше належала вантажним брендам з рф та рб, імпорт яких наразі в Україну заборонено**.

** На складах екс-дилерів МАЗ та ГАЗ ще зберігаються певні запаси техніки 2021 р.вип., яку можна використати під забудову автовишками, автопаливозаправниками, самоскидами, бортовими платформами, аварійно-ремонтними майстернями тощо. Зокрема, є такі нові автівки на зберіганні і в нашого заводу, які можна дуже швидко «перетворити» в новий самоскид, бензовоз, бортовий автомобіль, автовишку та ін.

ПЕРСПЕКТИВИ НА 2024 РІК
В 2024 році завод планує зосередити свою увагу на серійному виробництві автовишок та аварійно-ремонтних майстерень, галузевій спеціалізації вантажопасажирської техніки та інтенсивному оновленні автопарків енергетичних, комунальних та транспортних компаній.

Також завод планує збільшити виробництво бортових платформ, на які встановлюватимуться крано-маніпуляторні установки.

В Україні визначили найбільш популярні моделі автогідропідіймачів

TOP