Прихована реклама або скільки платять автовиробники за просування свого бренду в кіно
AUTO-Consulting наводив приклади продакт-плейсменту в кіно, де на рівні з головними героями не менш важливими персонажами ставали їх автомобілі. Або навіть самі автівки були головними героями, як у франшизі “Трансформери”. Звісно, для таких екранізацій та ж корпорація General Motors надавала всі потрібні моделі, ще й в кількох екземплярах, на випадок їх участі в ефектних ДТП.
Як автовиробники просувають свої авто через кіно та блокбастери
Скільки коштує продакт-плейсмент для виробників?
«Цікаво, скільки вони заплатили за те, щоб їхня машина з’явилася в цьому фільмі». Ця думка часто виникає, коли за кермом блискучої нової моделі з’являється відомий актор. На диво, майже завжди правильною буде відповідь – нічого! Особливо це стосується класичних фільмів.
І все це завдяки мистецтву та секретності, як у шпигунському трилері. Адже колись продакт-плейсмент автомобілів був радше везінням, аніж сухим розрахунком маркетологів.
А якби Шон Коннері не використовував Aston Martin DB5 у фільмі «Голдфінгер» 1964 року, або Стів МакКвін не був за кермом Ford Mustang, переслідуючи Dodge Charger у фільмі «Буллітт» 1968 року? Можна лише здогадуватися, як це могло б вплинути на розвиток того чи іншого бренду або моделі.
Заряджена легенда: Ford Mustang Mach-E
Сьогодні продакт-плейсмент став дуже складним, а стратегія просування настільки комерційно продумана, що жоден автовиробник ніколи відверто не розкриє усіх карт “під запис” скільки їм довелось витратити, щоб потрапити в той чи інший блокбастер.
Відомо, що тактика 1960-х років була дуже ефективною в той час, коли прокат обмежувався кількома телеканалами або кінотеатрами, але сучасні медіа більш розпорошені (особливо в інтернеті), тому отримати переваги від продакт-плейсменту набагато складніше.
Проте там, де є можливість долучити бренд до культурної події світового рівня в актуальний момент, і точно відомо що франшиза випробувана часом, тоді таке просування має особливу цінність. Наразі продакт-плейсмент зростає, і близько третини реквізиту в усьому світі пов’язані з автомобілями, навіть якщо пряму вигоду від продажу важко виміряти.
Деякі персонажі та автомобілі викликають прямі асоціації: якщо ви за кермом Aston Martin, можна уявити себе Джеймсом Бондом, та отримати частку відповідної харизми. Але українськими вулицями частіше можна було бачити білі Peugeot 406 з шашечками таксі, майже як у відомому фільмі.
Як працює продакт-плейсмент
У більш ніж 90% випадків на телебаченні немає ніякої оплати телеканалу або продакшн-компанії за безкоштовно наданий реквізит у вигляді автомобіля.
Продакшн-компанія отримує автомобілі вартістю мільйони гривень на тривалий період, а натомість бренд отримує вимірюване екранне охоплення, яке можна оцінити.
А яка світова практика? Наприклад, в BBC ситуація наступна: жодних гарантій показу, безкоштовна позика автомобіля і жодних платежів у будь-якому випадку. І це при тому, що кінцевий телевізійний продукт може розміщуватися на багатьох платформах – ITV, Netflix, навіть в кіно.
Продакт-плейсмент – це угода між продакшн-компанією та автовиробником. І це не обов’язково гроші. Може бути надання автомобілів у тимчасове користування на рік в обмін на просування продукту. Укладається договір між власником бренду та продакшн-компанією або мовником, де гарантується певний рівень охоплення.
Взаємовигідна кооперація
У випадку з фільмами існує хибна думка, що автовиробники платять великі гроші кінематографістам. Адже самі автомобілі вже розглядаються як оплата “натурою”. Наприклад, у випадку з франшизою про Джеймса Бонда, Aston Martin надає автомобілі для зйомок: деякі просто з заводу, деякі мають спеціальне оснащення, наприклад, повний привід, а деякі взагалі “на убій” для сцен з аваріями.
Автовиробники проводять певну інформаційну кампанію до прем’єри фільму: в друкованих ЗМІ, в Інтернеті, чи іншому цифровому форматі, або спеціально орієнтовану на клієнтську базу даних. Зазвичай це відбувається за три тижні до виходу фільму в прокат та кілька тижнів після.
Часто така кампанія проводиться через спеціалізовану агенцію та по заздалегідь пропписаному сценарію. Хоча іноді автовиробники та продакшн-компанії працюють напряму. Вони оцінюють персонажа, синопсис фільму, цільову аудиторію та території, на які буде розповсюджуватися фільм, але намагаються уникати пасток, таких як асоціації з водінням в нетверезому стані.
В інтересах фільму, щоб автовиробники максимально використовували його на всіх платформах. Такий “інформаційний бартер” додає синергічного ефекту і йде на користь обом. Адже глобальна комунікаційна міць таких компаній, як BMW – величезна.
Свіжий приклад
Позаштатні «координатори бойовиків» знають агентства та автовиробників і чудово розуміють, які моделі в які фільми та серіали можна запропонувати.
Свіжий приклад, вдале розміщення автомобіля Renault у серіалі Netflix «Тіла» (Bodies). В кадрі з’явився автомобіль Scenic Vision, який на момент виробництва кримінального міні серіалу ще не існував в серійному вигляді, але це не стало на заваді. Використали прототип.
Дія цього серіалу розгортається між 2023 і 2053 роками. Продюсери сказали, що їм потрібен футуристичний автомобіль для сцен 2053 року. У Renault був концепт-кар Scenic Vision – єдиний у світі – і його взяли для Bodies. Серіал виявився успішним, його подивилось багато мільйонів кіноманів і покриття, якого досяг цей автомобіль, було абсолютно феноменальним.
Висновок
Але не завжди автовиробники йдуть на зустріч кіновиробникам. Так, не кожен погодиться надати необхідну модель для сцени, наприклад, в якій наркобарон когось б’є, кладе в багажник машини, та везе на вершину скелі, щоб скинути тіло в прірву. Престижні бренди цураються подібних асоціацій, занадто багато негативу викликають такі сцени.
От якби та ж модель “грала” в перегонах та першою приходила до фінішу – на таку роль надати автомобіль був би готовий, мабуть, кожен автовиробник. І навіть грошей би ще додав. Але суму все рівно не став би розголошувати. Хіба що віджартувались би кіношною фразою: вони могли б розповісти, але тоді їм довелося б нас вбити.
Які новинки з`являться в Україні в 2024 році. Календар автомобільних прем`єр
Поиск
Подобные статьи
Електричний гіперкар Rimac Nevera оновив 23 рекорди. Скільки тепер займає розгін до 400 кмгод?
Всі заїзди виконував стандартний гіперкар Never...Електричний Lotus Emeya зможе розігнатися до 100 кмгод за 2,7 с
Свою третю електричну модель Lotus належить до ...USAID передала на Сумщину 4 автомобілі для ремонту енергомереж
Ці автомобілі виконані на базі Iveco Daily та п...Opet пропонує антифризи для комерційної техніки
Вантажні автомобілі, спеціальна та аграрна техн...ЄІБ надав понад 60 млн євро на відновлення доріг та оновлення міського транспорту в Україні
З наданого фінансування 43,48 млн євро призначе...