Renault разом з CEA продовжують створення автомобіля майбутнього

by / Понедельник, 26 Август 2024 / Published in Автоновости

Після 2 років досліджень і випробувань, в результаті яких було подано близько десяти патентів, Група Renault і CEA розробили складну сітчасту структуру. Використовуючи один матеріал і за один етап адитивного виробництва методом 3D-друку, ця структура виробляє компоненти з адаптивною механічною поведінкою та покращеними експлуатаційними характеристиками.

Більш потужні, легкі та настроювані компоненти, створені за допомогою цієї інновації, можуть замінити інші, які зазвичай складаються з комбінації декількох матеріалів, такі як сидіння та спинки сидінь, підлокітники, центральна консоль тощо.

Унікальна решітчаста структура
Інновація полягає у використанні революційних цифрових методів та інструментів для проектування стратегічно організованої структури. Кожна з ниток, що складають сітку цієї решітчастої структури, може бути тривимірно параметризована, утворюючи багатошарові мережі комірок, в яких кожен шар має унікальну функцію і характеристики.

Незважаючи на складнішу конструкцію, отримані монолітні та мономатеріальні деталі простіше виготовляти за одну операцію 3D-друку без жодної збірки, що мінімізує вуглецевий слід і не призводить до утворення брухту.

Виготовлені з ТПУ (термопластичного поліуретану), ці інноваційні структури придатні для вторинної переробки. Дослідження продовжуються для оцінки сумісності з іншими матеріалами, зокрема, з матеріалами біологічного походження.

Для персоналізації до міліметра
Наприклад, для сидінь ця інновація повинна дозволити, зробивши їх легшими (приблизно на 30%) і тоншими, використовувати один матеріал для досягнення рівнів комфорту, амортизації і підтримки, яких неможливо досягти за допомогою звичайних матеріалів (тканин, пінопласту, арматури тощо).

Сидіння може бути навіть змодельоване відповідно до морфології водія, а його різні зони можуть бути сконфігуровані зі специфічними властивостями, щоб реагувати на індивідуальні зусилля тиску і, таким чином, забезпечувати унікальний рівень комфорту та амортизації.

Дизайн також не залишився поза увагою: адитивний 3D-друк також пропонує широкий вибір форм, текстур і варіантів персоналізації.

Перспективи адитивного виробництва
Адитивне виробництво, яке вже кілька років використовується на промислових об’єктах Групи Renault для оснащення деталей, також увійшло в проектування прототипів деталей. Процес відомий як адитивне виробництво, оскільки він базується на накладанні тонких шарів матеріалу, один за одним, з більш-менш складного цифрового файлу.

Структура, розроблена Групою Renault та CEA, відкриває шлях до нових застосувань, включаючи зони, з якими контактують водії транспортних засобів, такі як передні сидіння, підлокітники дверей, центральна консоль, задні сидіння, рульове колесо тощо.

«Ця інновація є результатом об’єднання науково-дослідницького досвіду двох великих гравців у сфері інновацій — CEA та Групи Renault. Вона може дозволити нам запропонувати клієнтам по-справжньому відмінний досвід водіння. Ми продовжуємо вивчати весь її потенціал, щоб досягти ще більшої персоналізації, а також отримати нові переваги для різних частин автомобіля», — сказав Жан-Франсуа Салесі, старший віце-президент з синтезу транспортних засобів і технологій видобутку, інженерний підрозділ Групи Renault.

«Майже повна свобода дизайну, економія матеріалів та ваги, інтеграція функцій та скорочення часу виробництва — все це означає, що адитивне виробництво є галуззю, яку активно підтримує CEA. Цей проект з групою Renault підтверджує силу цієї дисципліни, яка зосереджена на розробці нових матеріалів, створених за допомогою дизайну, їх характеристиці та інтеграції у застосування», — сказав Філіп Ватто, директор з інновацій у відділі технологічних досліджень CEA.

TOP