Ще один приклад плагіату техніки за часів СРСР

by / Вторник, 27 Август 2024 / Published in Автоновости

На 1937 рік було заплановано виробництво ще й мотовелосипеда на Московському велозаводі з навісним двигуном потужністю 1,3 к.с. одеського заводу «Червоний профінтерн» і навіть розміщено фото майбутнього виробу. У статті багато пишуть, як багато над новою технікою попрацювали радянські конструктори. У тому ж ключі викладає ці факти і О. Куріхін у своїй книзі Перші вітчизняні мотоцикли. Прекрасна історія, якби не ось це фото з музею фірми NSU у Некарзульмі. А ось і відео звідти.
На світлинах з музею NSU видно, чиї конструктори насправді попрацювали над створенням цієї техніки. Секрет цих «розробок» був у постачанні до СРСР комплектів для збирання мототехніки NSU. І у журналі «За кермом» було розміщено фото NSU Motosulm зразка 1931 року. Точно такий же є в музеї фірми. І жодного стосунку ніякі радянські конструктори до нього не мають. Це ще один міф, який тиражують по різним виданням, буцімто були якісь розробки і до Другої світової війни. На справді, перший мотовелосипед радянської розробки з’явився тільки у 1958 році на Харківському велозаводі (ХВЗ В-901), після появи двигуна Д-4. Ось така історія.

TOP