Що цікавого показали на Виставці побутової електроніки CES цього року?

by / Понедельник, 26 Август 2024 / Published in Автоновости

XPeng показав гібрид суперкара з електричним гелікоптером
EVTOL Flying Car – це концепт літаючого автомобіля від XPeng Aeroht. І щоб не відрубувати голови лопастями з вуглецевого волокна, які розташовані якраз навпроти шиї дорослої людини, вони автоматично складаються в кузов.

Кокпіт вміщує лише двох, оскільки решта корпусу призначена для висувних лопастей. Перед водієм/пілотом розташоване квадратний штурвал, а також джойстик у центрі.

Двигун електричний, але на цьому подробиці закінчуються. Це все ж таки концепт. XPeng Aeroht претендує на звання найбільшої компанії з виробництва літаючих автомобілів в Азії. У неї є ще одна, трохи більш реалістична концепція: модульний літаючий автомобіль. Він складається з наземного модуля у вигляді футуристичного фургона, задня частина якого вміщує крихітний двомісний гелікоптер – повітряний модуль. Наземний модуль має повний привід 6х6 з керованим заднім мостом і, як і всі творіння XPeng, теж електричний. Повітряний модуль може працювати як в ручному, так і в автоматичному режимах, та здатний до вертикального зльоту і посадки.

XPeng заявляє, що «присвячує себе створенню найбезпечнішого інтелектуального електричного літаючого автомобіля для особистого користування». Принаймні, вони створили дійсно круту штуку, яка виглядає дуже доречно навіть у фантастичному фільмі.

Goodyear представила шини для електромобілів, в складі яких – соєва олія та рисове лушпиння
Компанія Goodyear Tire & Rubber Co. розробляє продукт для електромобілів, який допоможе перемогти автомобілі з ДВЗ в ще одному аспекті – терміні служби шин.

Електромобілі мають більшу масу, ніж їхні аналоги з двигунами внутрішнього згоряння через важкі акумуляторні батареї, що спричиняє більший знос шин. Компанія Goodyear прагне збільшити пробіг шин електромобілів за допомогою свого нового продукту – ElectricDrive 2. Перша версія концептуальної шини мала гарантію на 100 тисяч кілометрів пробігу. За даними Kelley Blue Book, середньостатистичні шини для електромобілів зазвичай потребують заміни вдвічі меншого пробігу.

За словами директора з технологій компанії Goodyear Кріса Хелсела (Chris Helsel), ці шини з’являться у продажу в травні. У червні минулого року компанія Goodyear також випустила лінійку шин Urban Max BSA, яка спеціально розроблена для електробусів. За словами Хелсела, серія ElectricDrive 2 буде випускатись у 17 різних типорозмірах – це найбільша лінійка компанії для електромобілів, яка буде обслуговувати такі моделі, як Tesla Model Y, Ford Mustang Mach-E та Chevrolet Bolt.

Очікується, що в новому електромобільному продукті компанії будуть використані такі матеріали, як соєва олія, яку використовують в конструкції шини, натуральний каучук з екологічно чистих джерел, а також високоякісний кремнезем з рисового лушпиння, який є побічним продуктом при переробці рису. Забруднення від шин викликає все більше занепокоєння у промисловості, як наприкінці їхнього життя, так і в процесі використання. Проблема в тому, що вони залишають на дорозі токсичне сміття у вигляді крихітних частинок, що можуть містити мікропластик, леткі органічні сполуки та інші хімічні речовини, які становлять ризик для навколишнього середовища.

VinFast показав VF 3
VinFast привіз на CES 2024 свій маленький електричний позашляховик VF 3, хоча технічно він не є новинкою, адже був показаний ще минулого літа. Але його присутність на CES – це новина: VinFast пропонуватиме його не лише у В’єтнамі, а й по всьому світі.

Коротко про VF 3: це маленький дводверний позашляховик, дуже схожий на Suzuki Jimny, але ще менший. При довжині всього 3,2 метри, він майже на 45 см коротший за Suzuki. Колеса теж досить маленькі – 16 дюймів у діаметрі. Якимось чином в ньому вміщаються чотири людини.

VinFast VF 3 має проїхати 200 км на одному заряді, хоча не сказано за яким циклом. В США VF 3 може коштувати трохи менше $20 тисяч. Кажуть місцеві дилери зацікавились новинкою. Під замовлення його напевно привезуть і “сірі” українські дилери.

Концепт електричного пікапа VinFast Wild
На додаток до електричного позашляховика VF 3, VinFast привіз на CES 2024 абсолютно новий концепт – Wild.

За американськими стандартами він відноситься до середньорозмірних пікапів, хоча його довжина становить 5,3 метри, а ширина – два метри. Він трохи коротший за Rivian R1T, зате вантажна платформа більша.

У своєму прес-релізі VinFast приписує частину роботи над дизайном австралійській студії Gomitiv, хоча на дисплеї він також вказує італійську студію Torino Design. Цікаво, що інші автомобілі VinFast доводила дизайн студія Pininfarina.

Інтер’єр виглядає досить вишукано та мінімалістично, з великою кількістю коричневої шкіри. На передній панелі домінує єдиний центральний екран, а перед кермом водія є тонкий дисплей з показниками приладів. Технічної специфікації концепту виробник не надав.

Штучний інтелект в твоєму Mercedes
Mercedes-Benz представив перспективну операційну систему MB.OS ще два роки тому. З тих пір інформаційно-розважальна система не з’явилася в жодному серійному автомобілі, оскільки всі вони все ще працюють на версіях MBUX. На CES 2024 Mercedes заявив, що першими автомобілями, які отримають MB.OS, стане сімейство автомобілів на платформі MMA, яке включатиме моделі початкового рівня, такі як CLA, GLA та інші.

Одним з важливих елементів цієї нової інформаційно-розважальної системи стане віртуальний асистент, керований штучним інтелектом. Ви можете налаштувати його як завгодно, але він створений для того, щоб вивчати ваші звички, робити проактивні пропозиції та говорити з вами більш емоційним голосом, ніж звичайні автомобільні асистенти.

Навігація в MB.OS буде ще більш захоплюючою, ніж зараз, оскільки Mercedes заявляє, що використовуватиме ту саму 3D-графіку для накладання «того, що бачить автомобіль» на цифрову панель приладів. Ви побачите цифрові зображення людей, інших автомобілів або велосипедистів в анімації, і все це з маршрутними вказівками, накладеними на них.

Сторонні додатки продовжуватимуть відігравати все більшу роль в інформаційно-розважальних системах Mercedes, і хоча MB.OS – новачок на ринку, очікується, що MBUX буде оновлена такими додатками, як Microsoft Teams (для відеозустрічей), Booking.com, getAbstract, JustEat Takeaway «і багато іншого». Ігровий простір буде розширено за рахунок ретро-ігрового сервісу Anstream Arcade. Крім того, на екранах Mercedes з’явиться потокова передача відео з RIDEVU від Sony Pictures Entertainment – сервісу, що дозволяє брати напрокат або купувати фільми.

Android Auto покращить навігацію по Google Maps
Компанія Google щойно опублікувала всі свої новини з виставки CES, і є ціла низка нових функцій для Android Auto та автомобілів з вбудованими інформаційно-розважальними системами Google, з якими варто ознайомитися.

Електромобілі матимуть набагато глибшу інтеграцію з картами Google під час навігації. Google Maps знатиме ваш поточний рівень заряду, прогнозуватиме рівень заряду для пункту призначення, пропонуватиме зупинки для зарядки по дорозі для найбільш ефективного маршруту і навіть повідомлятиме вам, скільки часу займе кожна зупинка для зарядки, залежно від вашого транспортного засобу. Це рівень інтеграції, якого ми раніше не бачили при використанні Android Auto в електромобілях, і він повинен зробити планування маршруту набагато більш спрощеним процесом.

Звичайно, застереження тут полягає в тому, що Google потрібно буде працювати з виробниками, щоб отримати доступ до даних про транспортний засіб, необхідних для того, щоб така цілісна навігаційна система для електромобілів працювала без збоїв. Google заявляє, що ця функція буде доступна на Ford Mustang Mach-E та F-150 Lightning «в найближчі місяці, а потім і на інших автомобілях».

Що стосується новин про вбудований Google, Google повідомляє, що від сьогодні ви зможете відправити поїздку, яку ви запланували на телефоні, на свій автомобіль за допомогою програми Google Maps. Незважаючи на те, що Google Maps є рідною навігаційною системою для багатьох автомобілів сьогодні, все ще простіше спланувати маршрут з кількома пунктами призначення на телефоні, ніж натискати рухи на екрані автомобіля, але з цим оновленням це більше не буде проблемою.

У магазині Google Play Store з’являються додатки, які ви також можете завантажити у свій автомобіль. Пізніше цього року автомобілі Volvo та Polestar зможуть завантажити браузер Google Chrome, щоб ви могли переглядати веб-сторінки безпосередньо з інформаційно-розважальної системи.

Honda запустить лінійку електромобілів 0 Series EV
Honda зробила свій внесок у перетворення CES на автомобільну виставку, представивши перші два концепти нової лінійки повністю електричних транспортних засобів «0 Series», які з’являться в США у 2026 році. Нові моделі закладуть основу для електрифікованого майбутнього Honda.

Два концепти Honda, представлені на CES, отримали назви Saloon і Space-Hub. Saloon, за словами Honda, стане першою моделлю в лінійці 0 Series, а другий – флагманом у новій лінійці електромобілів. Він побудований на спеціальній платформі, розробленій з використанням філософії Honda M//M: людина – максимум, машина – мінімум.

Цікаво, що повністю автономного режиму не передбачено. Так, в той час як Honda обіцяє прогрес у технологіях безпеки водія та напівавтоматичних системах безпеки, Saloon орієнтований на водія, і нові технології мають зробити досвід керування ще більш захоплюючим.

Використовуючи багаторічний досвід компанії в галузі робототехніки, Saloon оснащений системою контролю пози водія, яка допоможе водієві в різних ситуаціях водіння, щоб реалізувати «радість водіння» в епоху електромобілів.

Друга концепція, що отримала назву Space-Hub, повністю нахилена в інший бік. Honda описує його як «гнучкий простір, який миттєво вміщує пасажирів і стає «хабом», що з’єднує людей один з одним та зовнішнім світом», що б це не означало. Крім того, 0 Series отримає нову емблему.

Hyundai буде літати з Supernal S-A2 VTOL?
За останні кілька років багато автомобільних компаній показали концепти літаків з вертикальним злетом і посадкою (VTOL), причому з різним ступенем пропрацювання. Але, схоже, Hyundai налаштована найсерйозніше. На виставці CES 2024 її дочірня компанія Supernal, що спеціалізується на літаках, показала останню розробку транспортного засобу під назвою S-A2, розкривши деякі технічні характеристики.

S-A2 – це електричний літак з вісьмома гвинтами, які повністю повертаються. Кількість пасажирів – четверо плюс пілот. Але з’явилися додаткові деталі щодо експлуатації. Літак розрахований на крейсерську швидкість 120 миль/год (193 км/год) на висоті 1500 футів (450 метрів) і може долати відстані від 25 до 40 миль (40-65 км). Очевидно, батарея розроблена таким чином, щоб її можна було легко модернізувати в майбутньому. Supernal також заявляє про вражаючу тишу: літак видає лише 65 децибел шуму при зльоті та посадці, а на крейсерській швидкості цей показник знижується до 45. Приблизно стільки ж шуму видає посудомийна машина.

Компанія оголосила, що планує провести тестовий політ у грудні цього року. Найближчим часом вона також збирається подати апарат на сертифікацію FAA. Supernal підкреслив, що, як і інші літаки, S-A2 має ретельне резервування систем управління та силової установки. І якщо все піде за планом, компанія сподівається, що S-A2, або як би не називалася серійна версія, почне експлуатуватися в 2028 році.

Lamborghini Telemetry X дає вам уроки водіння на треку в режимі реального часу
Lamborghini має багато нових технологій у розробці. Однією з них є експериментальна система під назвою Telemetry X, яка використовує три технології, щоб допомогти водієві встановити швидший час проходження кола.

Telemetry X ґрунтується на вже існуючій телеметричній системі Lamborghini та на уроках, які компанія винесла з багаторічного досвіду участі в перегонах. Це поєднання трьох систем: віддаленого гаража в режимі реального часу, системи біометричних даних та цифрового штурмана. Перша функція, продемонстрована в Revuelto, полягає в записі та відображенні відео та телеметричних даних про роботу водія на трасі в режимі реального часу. Додайте до цього зв’язок 5G, і віддалений тренер з водіння може використовувати систему, щоб провести вас через всі тонкощі, скажімо, траси Нюрбургринг у Німеччині.

Наприклад, інструктор може надавати поради, такі як «гальмувати пізніше» або «прискорюватися раніше», через гарнітуру, стежачи за ключовими точками даних, що з’являються на екрані. Тим часом система біометричних даних відстежує дані водія, такі як частота серцебиття й рівень стресу, і надсилає ці дані інструктору. Обидві системи працюють з цифровим штурманом – голосовим помічником, який аналізує дані, зібрані віддаленим гаражем у режимі реального часу та системою біометричних даних, щоб дати водієві додаткові поради щодо того, як їхати швидше.

Хоча італійці підкреслюють, що Telemetry X залишається на стадії прототипу, існує велика ймовірність того, що система буде запущена у виробництво в недалекому майбутньому. Можливо, показово, що Lamborghini має щонайменше два великих запуски продуктів на найближчі кілька років: вона випустить наступника Huracán та виведе на ринок свою першу електричну модель у 2028 році.

Sony Honda Mobility показала оновлений концепт Afeela
Sony Honda Mobility повернулася на CES цього року, щоб показати оновлену версію свого концепту Afeela. Звичайно, він виглядає точно так само, тому що фізично він не змінився. За лаштунками ведеться копітка робота, доводиться апаратне забезпечення та софт, але коли з’явиться його серійна версія досі невідомо – пізніше в цьому десятилітті.

Відтоді як Honda взяла курс на електрифікацію, ми ще не бачили жодної серйозної концепції автономного автомобіля від японців. Замість цього в компанії вирішивши сконцентруватись над драйверськими аспепетами своїх майбутніх електромобілів та більш орієнтованих на водія темах. В Sony підхід трохи інакший і варто очікувати, що Afeela матиме досить розвинений автопілот, але поки що інформаціі про це не багато.

Компанія також оголосила, що завдяки партнерству з Epic Games привнесе нові «враження», тож можемо очікувати, що з’являться розважальні опції на кшталт Tesla, включно з іграми.

Наразі у SHM є лише кілька років, щоб показати серійний автомобіль. Очікується, що клієнтські зразки з’являться вже у 2026 році, якщо не станеться якихось глобальних проблем з ланцюжком поставок (чи взагалі з будь-якими іншими).

Топ події в світовому автопромі за 2023 рік

TOP