Швидкоплинний тренд чи неминуче майбутнє? Переваги, недоліки та перспективи електромобілів. Бачення українського автохолдингу
А як насправді? Можливо, істина, як завжди, десь посередині? На це та інші запитання відповідають аналітики вітчизняного автохолдингу GM GROUP. Експерти запевняють: з електромобілями не все так однозначно, – а щоб розібратися, потрібно почати з самого початку.
Як електрокари змінюють звичне уявлення про автотранспорт
Як очевидно з назви, електромобілі використовують для живлення електроенергію. На противагу традиційним авто з двигуном внутрішнього згоряння, для роботи якого потрібен паливний бак, мотор електрокара працює від електричної енергії, що зберігається в акумуляторі, який, своєю чергою, заряджається від електричної мережі через спеціальний кабель.
Якщо звернутися до історії, то можна зі здивуванням виявити, що автомобілі на електротязі і автомобілі з ДВЗ з’явилися приблизно в один і той же час, проте майже на століття пальму першості захопили саме останні. Вони стали по-справжньому масовими завдяки більшій універсальності, доступності та дешевизні пального, а ще тому, що з огляду на свою невелику кількість, по суті, не створювали серйозних проблем для довкілля. Електричні автомобілі ж довгий час були аутсайдерами через акумуляторні батареї – масивні, важкі, дорогі і такі, що забезпечували недостатню дальність поїздки на одному заряді.
Однак все йде, все змінюється. Сьогодні електрокари активно відновлюють свої позиції, створюючи дуже привабливе майбутнє – з куди чистішим, ніж зараз, повітрям, і тихішими вулицями. Вже невдовзі повсякденною дійсністю може стати відвідування заправок тільки заради перекусу під час поїздки, і більше не доведеться витрачати марно дорогоцінне у всіх сенсах пальне, простоюючи в заторах.
Тому зовсім не дивно, що у 2022-му серед кожних 100 проданих нових авто 14 були електричними, а майже 50 % європейців, які збиралися купувати нову машину наступного року, планувати вибрати саме електрокар. Мільйони електромобілів уже зараз їздять автошляхами, а в найближче десятиліття це число може вирости до сотень мільйонів. У чому причини такої тенденції? Читайте далі.
8 ключових плюсів електромобілів
До основних переваг електричних авто можна сміливо віднести, зокрема:
1. Екологічність. Певно, саме безпечність для довкілля це головний плюс машин на електротязі. Вони не продукують парникових газів, адже працюють суто на двигуні з акумулятором і не споживають традиційного пального. Ба більше, навіть з урахуванням викидів протягом повного життєвого циклу електрокара він має нижчі показники порівняно з авто на викопному паливі.
2. Економічність. Можливість заощадити на заправці приваблює безліч водіїв. Власники електрокарів витрачають на заправку – а точніше, зарядку – куди менше порівняно з власниками традиційних авто. Звісно, конкретні цифри залежать від вартості пального та електроенергії в тій чи тій країні, але в середньому вигода дорівнює приблизно 60 %. Крім того, відсутність складних компонентів бензомотора і менша кількість рухомих деталей (тієї ж коробки передач) дозволяють залишити в минулому регулярні спустошення гаманця на технічне обслуговування, зокрема поточні ремонти та періодичні заміни свічок запалювання, мастила тощо. Навіть попри вищу стартову вартість, в довгостроковій перспективі електромобілі можуть бути вигіднішими завдяки нижчим витратам на «пальне» й обслуговування.
3. Енергоефективність. ККД електродвигуна досягає вражаючих 85–95 %, тоді як ККД паливного – 30 % у кращому випадку.
4. Чудову продуктивність. З погляду керованості, крутного моменту та прискорення сучасні електрокари не поступаються бензиновим моделям і навіть часто випереджають їх. Доволі солідний запас ходу – в середньому до 400–500 кілометрів – дозволяє покрити більшість щоденних потреб пересічного автомобіліста. Щоб наочно проілюструвати цей факт, достатньо згадати, що в ЄС водії в середньому проїжджають близько 33 кілометрів на день, що значно менше за те, на що здатен сучасний електричний автомобіль.
5. Простоту конструкції. Для приведення такого транспорту в рух використовується всього одна деталь – електромотор.
6. Безпеку. Зміщений униз центр ваги такого авто забезпечує кращу керованість під час різких маневрів і знижує ризик, що машина перевернеться.
7. Легке й доступне заряджання. Поповнити запас енергії авто не становить особливих проблем – зробити це можна в багатьох місцях, адже пункти підзарядки розташовуються на АЗС, паркінгах, поблизу торгово-розважальних і бізнес-центрів, офісних будівель, готелів, закладів громадського харчування тощо. Зарядити електромобіль можливо навіть удома від побутової електромережі – правда, зарядка може тривати відчутно довше. В міру того як кількість зарядних станцій росте, а час самого заряджання скорочується, володіння електрокаром за зручністю не поступається традиційному авто.
8. Відсутність шумового забруднення. З електромобілем можна забути про гучні звуки двигуна, характерні для авто з ДВЗ, і сповна насолодитися майже безшумною трансмісією.
Така кількість плюсів, звісно, не може не радувати. Менше з тим експерти закликають не поспішати з висновками.
8 вагомих мінусів електричних авто
А що там з підводними каменями? Ох, їх теж вистачає (як, втім, і помилкових уявлень про електрокари), і про них слід поговорити детальніше.
Негативними сторонами електромобілів є:
1. Шкідливі викиди внаслідок виробництва акумуляторів. Вони становлять суттєву частку від загального обсягу вуглецевих викидів.
2. Проблеми з утилізацією батарей. Труднощі виникають через токсичні метали, які містять акумулятори (літій, свинець, ртуть тощо) і складність процесу переробки.
3. Неекологічність електромереж, використовуваних для заряджання електрокарів. Справа в тому, що для живлення електричних мереж (від яких потім поповнюють енергію електрокари) здебільшого використовують викопне паливо, яке аж ніяк не можна назвати екологічно чистим.
4. Втрата дальності ходу на одній зарядці в холодну погоду. Встановлені в електрокарах батареї досить чутливі до стрибків температури – під час похолодання запас енергоресурсу знижується на 20–30 %, а в сильний мороз втрати можуть сягати і всіх 50 %. Увімкнений кондиціонер додатково зменшує запас заряду.
5. Час заряджання. Електромобілі відновлюють запас енергії щонайменше кілька годин (за рідкісними винятками) і в цьому плані серйозно відстають від, наприклад, бензинових чи дизельних транспортних засобів, яким для заправлення потрібні лічені хвилини.
6. Усе ще недостатня поширеність відповідної інфраструктури. Станом на сьогодні кількість зарядних станцій для електрокарів не йде в жодне порівняння з числом бензоколонок, які можна знайти буквально на кожному кроці.
7. Обмежена дальність поїздок, особливо для недорогих моделей. Це може стати перешкодою для тих водіїв, яким часто доводиться здійснювати довгі поїздки.
8. Висока вартість. Це фактор, який може стати вирішальним, позаяк початкові витрати при купівлі електрокара значно вищі порівняно з традиційним автомобілем.
Отже, з електромобілями не все так райдужно, як можна було подумати.
Volkswagen: не поспішайте списувати традиційні автомобілі!
На тлі стійкого збільшення інтересу до електромобілів неабияку цікавість викликає позиція всесвітньо відомого німецького концерну. Нещодавно автомобілебудівний гігант заявив, що планує інвестувати солідну суму в розвиток бензинових і дизельних двигунів. Йдеться про мільярди доларів, причому, що дуже цікаво, кошти збираються взяти з бюджету, виділеного на розвиток якраз-таки електрокарів.
Компанія вважає інвестиції в бензинові двигуни важливою стадією процесу плавного переходу до електромобільності. У Volkswagen підкреслюють: бензомотори ще довгі роки залишатимуться актуальними з огляду на доступність, надійність, а також розвинену інфраструктуру АЗС, – тому концерн має на меті максимізувати їхню ефективність і зменшити шкідливі викиди. Для цього, зокрема, німці співпрацюватимуть з іншими автобудівними підприємствами й дослідницькими центрами.
Власне кажучи, стратегія Volkswagen цілком зрозуміла і являє собою збалансований підхід до вирішення викликів, що постали перед сучасним авторинком. Розвиток електрокарів і одночасне вдосконалення традиційних ДВЗ дозволяє німецькому концерну не втрачати конкурентоспроможності і продовжувати задовольняти потреби автомобілістів-«консерваторів».
Підбиваючи підсумки
Висновки нехай кожен робить сам для себе. Поки ж скидається на те, що електромобілі, хоч і багато в чому випереджають традиційні авто, все-таки не позбавлені відчутних недоліків, і їм ще далеко до того, щоб називатися ідеальним видом транспорту. Експерти GM GROUP з цим солідарні.
Як же врешті-решт бути? Рішення за вами. Можливо, після прочитаного ви зміните свою думку про електрокари і знову придивлятиметеся до машин з традиційними ДВЗ. А може, вирішите, що все-таки прийшла пора певних змін – і вашим фаворитом стане гібрид, про переваги якого ми згадували в попередній статті.
7 вагомих причин, чому варто вибрати гібридний автомобіль
Хай там як, а холдингу GM GROUP в будь-якому разі є що вам запропонувати! Компанія представлена в семи областях України, а у її складі функціонують 17 офіційних дилерських центрів, де можна придбати як нові, так і вживані авто (всебічно перевірені, у відмінному стані та з унікальною гарантією!) 10 відомих марок. Серед них – Volkswagen, Audi, Toyota, Mitsubishi, Skoda, Renault, Peugeot, Hyundai, Subaru, JAC.
Пропозиції GM GROUP охоплюють широкий асортимент як традиційних автомобілів з бензиновими та дизельними двигунами, так і гібридів, тож вибрати точно буде з чого. А фахівці холдингу завжди прийдуть на допомогу, продемонструвавши, яким має бути топове клієнтське обслуговування.
Ласкаво просимо!
Поиск
Подобные статьи
Напередодні холодів рекомендують проводити комплексне обслуговування паливної системи
Часткове погіршення якості пального на регіонал...В Україні з`явився новий потужний дилер MAXUS
Нещодавно імпортером було оголошено конкурс на ...IVECO передала права дистрибуції у Північній Європі незалежній компанії
IVECO завершила передачу операцій з дистрибуції...ЗСУ отримають ще 200 БТР Stryker
Очікується, що БТР передадуть підрозділам, які ...Українські рятувальники отримали 18 автоцистерн на базі шасі Daewoo
Автомобіль виготовлений на базі шасі Daewoo Max...