Скільки коштує саморобний транспорт для ЗСУ
Головна причина в тому, що потрапити на відомчі випробування цій техніці занадто складно. Треба готувати купу паперів, бути кодифікованим виробником і ціла низка інших вимог. Все це потребує додаткових коштів і часу, якого у авторів цих проєктів просто не має. Крім того, задля здешевлення своїх виробів часто використовують вживані запчастини, що при серійному виробництві неприпустимо. Тому у більшості цих виробів не має жодного шансу стати офіційним постачальником Міноборони України. Але виготовляти потрібну техніку по запиту від знайомих бригад ніхто не забороняє. Тому волонтерські майстерні і взяли курс на цей сегмент. Вони намагаються робити дешево, з того що є під рукою, використовують деталі від вживаних авто, але саме те, що потрібно фронту. І в них непогано виходить.
Мотоцикли для евакуації
При відсутності у ЗСУ легкого транспортеру переднього краю, яким раніше був ЛуАЗ-967, потреба в ньому нікуди не зникла. Треба підвезти на опорний пункт (ОП) провіант, боєкомплект, щось важке, а при потребі вивезти пораненого. І все це треба робити кожного дня, коли небо переповнене FPV-дронами.
Пікапів на передку не так багато, та й вони доволі помітні і достатньо дорогі. І от на цю роль спробували український мотоцикл «Дніпро». При певному допрацюванні, Дніпро МТ з боковим причіпом чудово підходить на роль такого транспорту. Він може везти 3-чоловік, багато вантажу, а за потреби можна і евакуювати пораненого. Є у Дніпра і ще одна перевага — це вартість.
Вживаний, але ще «живий» КМЗ Дніпро можна знайти за 5000-15000 грн. Він обов’язково потребує ремонту, заміни мастил, фарбування + доопрацювання. Але все рівно, більш менш придатний мотоцикл обійдеться у 30000-50000 грн.
За ці гроші нічого автомобільного і близько не знайдеш. От і роблять волонтерські майстерні такі «військові» Дніпри. Фінансують це або самі, або через фонди, або збирають всім світом.
І став Дніпро звичним явищем на цій війні. Але на відміну від Другої Світової, на ньому тепер не їздять колоною, а здебільшого ховають по кущах, щоб не помітили з повітря.
Підтримати волонтерів, які роблять такі мотоцикли можна тут.
Багі, тактичні машини
Окремий вид техніки, який є дуже затребуваний. Їх роблять у багатьох майстернях, на агрегатах чого тільки можна. Але зазвичай використовують двигуни і мости ВАЗ, який є вдосталь. Сам каркас може відрізнятися, в залежності від потреб.
Ось, наприклад таке багі «Мангуст» виготовляють у Черкасах. Його вартість 214 000 грн.
На агрегатах «Ниви» виготовляють ось таке багі у м. Пирятин.
Обходиться такий у 204 000 грн. Але все залежить за скільки вдасться придбати донора.
Ще один цікавий варіант — це багі, які створюють в Івано-Франківській області. Такі машини, зазвичай роблять на агрегатах ВАЗ, але можуть виготовити і з двигуном Opel, VW, тощо. Є навіть дизельні варіанти.
Хлопці з цієї майстерні за час війни виготовили вже 130 таких для ЗСУ. Це для розуміння того, яка величезна потреба в таких багі. Обходяться тактичні «Бандеромобілі» у них від 190 тис. до 250 тис грн, в залежності від двигуна.
Подібних варіантів «бандеромобілів» існує дуже багато. Ми тут привели лише декілька. Іх вартість коливається від 120 до 250 тис. грн. Виробляють їх у багатьох містах України, але в них не має жодного шансу потрапити в лист закупівель Міноборони. Причини тут очевидні і ми їх називали спочатку статті. Проте саме ці багі і тактичні позашляховики дуже потрібні на фронті, їх замовляють самі військові, фінансують такі закупівлі волонтери, або самі бійці, збираючи на «банку».
А чи є шанс, що такий транспорт централізовано колись все ж почне постачати Міноборони? Так, зразки тактичних баггі, які можуть викотовлятися промисловим методом з нових комплектуючих теж існують. Про них ми розповімо в наступній публікації.
Поиск
Подобные статьи
Volkswagen впроваджує нову стратегію найменування моделей
Томас Шефер, генеральний директор бренду Volksw...На виставці IAA MOBILITY 2025 у Мюнхені буде представлений і український стартап
Раніше ми вже розповідали про їх легкий вантажн...У серпні відбувся корінний злам на українському авторинку
Що було драйвером повернення до зростання автор...В Україні почали забудовувати автопаливозаправники на шасі ще одного бренду
Виготовили 4 нові односекційні автоцистерни міс...В Україні офіційно дебютував електричний пікап JAC T9 EV
Виставка «Електроспектива» – це уніка...