Skoda Fabia святкує 25 років протягом чотирьох поколінь

by / Среда, 18 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

Сучасне четверте покоління Fabia продовжує користуватися високим міжнародним попитом завдяки своїм перевагам, таким як місткість, маневровість і відмінне співвідношення ціни та якості.

Škoda Fabia першого покоління (1999 – 2008)
Серед головних прем’єр 58-го Франкфуртського автосалону стала Škoda Fabia. Вона дебютувала як п’ятидверний хетчбек довжиною 3960 мм і позиціонувалась як наступник Škoda Felicia. Менш ніж через рік після запуску з’явилася версія універсал, а в 2001 році – седан. Дизайн першого покоління Fabia був створений командою з близько двадцяти дизайнерів на чолі з тодішнім керівником дизайну Škoda Дірком ван Бракелем. Перше покоління Fabia було побудовано на передовій платформі для невеликих автомобілів PQ24 і пропонувало широкий вибір силових агрегатів. У березні 2003 року дебютував спортивний варіант RS з потужним турбодизельним двигуном 1.9 TDI потужністю 96 кВт, що поєднує в собі динамічні характеристики та економію палива.

Škoda Fabia другого покоління (2007 – 2014)
У березні 2007 року у Женевському автосалоні відбулася прем’єра Skoda Fabia другого покоління. Заснована на тій же платформі, що й перше покоління, нова модель стала трохи довшою (+22 мм) і вищою (+47 мм). У вересні того ж року була представлена версія універсала. У 2009 році до модельного ряду додалися варіант Scout і версія RS з бензиновим двигуном 1.4 TSI з турбонаддувом (132 кВт). Це покоління Fabia вперше показало популярну версію Monte Carlo.

Škoda Fabia третього покоління (2014 – 2022)
Škoda Fabia третього покоління була представлена у Паризькому автосалоні в жовтні 2014 року. Технологічно переваги вона отримала від сучасної платформи PQ26, тоді як дизайн набув чіткіших і динамічніших ліній, що сприяло зміні пропорцій; автомобіль став на 90 мм ширше і на 30 мм нижче свого попередника. Також були суттєво вдосконалені функції безпеки та комфорту. Škoda Fabia вперше оснастили технологією Front Assist, адаптивним круїз-контролем і системою контролю втоми водія. А оновлення 2018 року ще більше розширили характеристики моделі, представивши світлодіодні фари та систему моніторингу сліпих зон.

Škoda Fabia четвертого покоління (2021 – по сьогодні)
Останнє покоління Škoda Fabia було представлено навесні 2021 року як п’ятидверний хетчбек, побудований на платформі MQB A0. Її дизайн є роботою команди під керівництвом Олівера Стефані. Довжина четвертого покоління перевищує 4,1 метра, а об’єм багажника збільшився до 380 літрів, що на 50 літрів більше, ніж у попереднього покоління. Автомобіль оснащений найсучаснішими функціями, такими як Travel Assist 2.0, Automatic Parking, Lane Assist, Traffic Sign Recognition, Side Assist для зміни смуги руху та Front Assist з прогнозованим захистом пішоходів і велосипедистів.

Škoda Fabia в Україні
У серпні 2002 року з конвеєра заводу Єврокар, що знаходиться у селі Соломоново, Закарпатської області, зійшла перша Škoda Fabia. Відтоді в Україні було продано більш ніж 44 тисячі авто цієї моделі.

За цей час Fabia встигла зібрати безліч нагород:
— У 2008 році на заході «Автомобіль Року» отримала нагороду у двох номінаціях: «Найкраще співвідношення ціна/якість» та «Найкращий автомобіль у своєму класі»;
— У 2015 році за версією «Red Dot Award» здобула перемогу в номінації «Product Design»;
— У 2020 році на заході «Автомобіль Року» — номінація «Автомобіль року в малому класі».

Крім того, у 2023 році у рейтингу продажів, Škoda Fabia зайняла лідерську позицію у своєму класі*. Замовити цей автомобіль та ознайомитись з комплектаціями можна на офіційному сайті.

Панування в автоспорті
Всі покоління Škoda Fabia мали значний вплив на міжнародний ралійний світ. Після того, як Škoda увійшла в цей сегмент автоспорту з першим поколінням Fabia WRC (2003), чеський автовиробник переніс свою увагу з другим поколінням на більш доступну категорію змагань. У 2009 році Škoda Fabia Super 2000 вийшла на ралійну сцену, досягнувши низки успіхів як для заводської команди Škoda Motorsport, так і для команд клієнтів у всьому світі. Однак справжньою віхою стало третє покоління Fabia у 2015 році, коли автомобіль увійшов до категорії WRC2. Гоночні команди по всьому світу придбали понад 470 автомобілів Rally2 і Rally2 evo, що зробило їх найбільш продаваними та найуспішнішими ралійними автомобілями на сьогодні. Нинішнє четверте покоління Fabia служить основою для Škoda Fabia RS Rally2, яка продовжує свій шлях до успіху перемогами в національних і міжнародних чемпіонатах.

* За даними Autoconsulting.ua

TOP