Стало зрозуміло, хто цього разу збирається виграти величезний київський тендер по тролейбусах
Як повідомили у КП «Київпастранс» на розкритті тендерних пропозицій, надійшла тільки одна пропозиція від турецького виробника Bozankaya Otomotiv, який пропонує за 49 997 078 евро поставити до Києва 69 одиниць 12-метрових тролейбусів, та 2 одиниці 18-метрових тролейбусів.
Цікаво, що у порівнянні з попередньою пропозицію цього ж виробника, яку вони подавали у 2023 році, коли був присутній ще один конкурент — Skoda Electric, за подібні кошти турецький виробник пропонував поставити 71 тролейбус 11,9 м завдовжки та три 18,5 м завдовжки. Тобто, КП «Київпастранс» вже «натендерив» для киян -2 тролейбуси довжиною 12 м і -1 тролейбус 18,5 м. Але цікавий і ще один нюанс. Виявляється, що банківську гарантію турецькому виробнику Bozankaya, яку оприлюднили на розкритті тендерних пропозицій, надав…український ПАТ «Укргазбанк» і зробив це 1.08.2024 р. Ось чому строк подачи пропозицій за цим тендером подовжували на тиждень, а не зробили це 31.07.2024 р.
Ніби в цьому і не має нічого такого, але погодьтесь, що КП «Київпастранс» так чутливо реагує на листи одного з учасників і вже третій раз не чує звернень від українських виробників. Тут одразу виникають ще й інші запитання: Чому український державний банк так легко дає банківську гарантію іноземному виробникові, а не українським виробникам тролейбусів? Наші заводи через складні умови цього тендеру навіть не змогли прийняти в ньому участь! Про це AUTO-Consulting вже розповідав раніше. Де в цьому тендері і в цих діях реалізація програми президента «Зроблено в Україна»? Чи відповість хтось за прямі збитки, які ми вже наочно бачимо від тендера до тендеру, навіть у зменшенні кількості запропонованих тролейбусів одним і тим же виробником?
І це ми ще не бачили ту кількість тролейбусів, які б отримав Київ від українських виробників, якби хтось не прописав умови тендеру так, щоб їх залишити «за бортом». Але AUTO-Consulting може порахувати це на прикладі іншого тендеру, який нещодавно відбувся у Хмельницькому. Там, за 16,5 млн евро «Чернігівський автозавод» поставить 44 тролейбуси довжиною 12 м. Тобто, якби до київського тендеру допустили цього виробника, Київ отримав би ….133 тролейбусів, а не 69+2. А якби у тендері прийняли участь ще й луцький завод і львівський «Електрон», та броварський PTS — тролейбусів було б ще більше через конкуренцію.
Але чомусь тендерні умови були такими, щоб жоден український виробник на цей тендер навіть не міг подати власну пропозицію. І це вже відбувається втретє. То може це не випадковість?
Як бачимо, питань до КП «Київпастранс» багато, а у підсумку маємо лише одну пропозицію від Bozankaya Otomotiv на 69+2 тролейбуси, яку тепер і будуть розглядати. А киянам теж слід уважніше придивитися до підсумків цього тендеру.
Поиск
Подобные статьи
Електричний Lotus Emeya зможе розігнатися до 100 кмгод за 2,7 с
Свою третю електричну модель Lotus належить до ...За 2024 рік 204 тис. громадян вперше отримали водійські посвідчення
Для цього необхідно виконати кілька важливих кр...Новий Nissan Qashqai отримав нагороду «Лідер ціни та якості»
Nissan Qashqai e-Power: електромобіль, який не ...В Україні офіційно стартували продажі нових Renault Duster і Renault Taliant
Оберіть модель автомобіля, місто, зручний час д...Як головні автомобільні оператори пережили третій рік війни. Статистика по дистрибьюторах
Про головні тренди 2024 року AUTO-Consulting вж...