Stellantis вироблятими електричні фургони у Великобританії

by / Вторник, 17 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

Нещодавно AUTO-Consulting аналізував, як Закон №10321 вплине на ситуацію в сегменті легких електричних вантажівок та фургонів. І провідні оператори ринку, всі як один, досить песимістично висловились на цей рахунок. Що про це думають імпортери, можна почитати в матеріалі:

Як скасування ПДВ вплине на ринок електричних вантажівок? Думка операторів

Тим не менш, Закон підписав Президент України і він вступить в силу з 1-го березня 2024 року. У Великій Британії свої проблеми, в тому числі пов’язані з наслідками Brexit, коли країна вийшла зі складу євросоюзу.
Компанія Stellantis попереджала протягом року, що може закрити свої заводи в Британії, якщо будуть введені тарифи на експорт до ЄС, але в грудні була зроблена обнадійлива заява, яка послужила основою для подальших інвестицій.

Деякі автовиробники, зокрема Honda й Ford, вирішили закрити свої заводи в Британії замість того, щоб інвестувати у виробництво електротранспорту.

У листопаді Nissan оголосив про значні інвестиції у будівництво двох електромобільних моделей у Сандерленді, тоді як індійська компанія Tata Sons, яка володіє брендами Jaguar і Land Rover, заявила в липні, що побудує артилерійський завод у Сомерсеті на суму $5 млрд. У вересні BMW оголосила про витрати в розмірі $760 млн на модернізацію свого заводу з виробництва електричних автомобілів Mini.

Завод у Лутоні має багату історію, він був заснований у 1905 році, і перші комерційні автомобілі були вироблені там у 1932 році. А з 2026 року завод буде виготовляти електричні фургони для брендів Vauxhall, Citroën, Peugeot та Fiat Professional.

Він буде першим у світі, який виготовлятиме лише електричні автомобілі серед всіх підприємств Stellantis. Однак Citroën і Peugeot закликали уряд зробити більше для стимулювання попиту на ці електромобілі. Суттєве занепокоєння викликали недостатня зарядна інфраструктура та зростання вартості життя, що спричинили зниження попиту не лише на електромобілі.

Нещодавно британський підрозділ компанії Arrival, виробника електромобілів, оголосило про адміністративне банкрутство, що поставило під загрозу майже 200 робочих місць. Крім того, у жовтні компанія Volta, яка спеціалізується на виробництві електричних вантажівок, також подала заяву про банкрутство, що вплинуло на 600 робочих місць.

Статистика показує, що на дорогах Великої Британії з’явилось 60 517 нових електричних фургонів з 2018 року, і вони складають 5,9% ринку фургонів у 2023 році. Прогнозується, що цей показник зросте до 9,4% у поточному році. Проте недостатня кількість пунктів зарядки лишається головною перешкодою для популярності електричних фургонів.

Марія Грація Давіно, керівник Stellantis UK, відзначила, що фінансування «свідчить про впевненість Stellantis у майбутньому заводу», проте вона також зауважила, що влада Великої Британії повинна «стимулювати попит на ринку електротранспорту та підтримувати виробників, які вкладають кошти в країну до сталої енергетики».

Завод у Лутоні буде виробляти машини переважно для Великобританії, а також фургони з лівим кермом для Європи. У 2023 році частка ринку електричних фургонів Stellantis становила 47,9%.

Stellantis буде збирати в Лутоні електричні версії Vauxhall Vivaro, Peugeot e-Expert, Citroën e-Dispatch та Fiat E-Scudo – кожен з них матиме свої особливості дизайну, але загалом це одна модель, призначена для різних ринків.

Компанія вже виготовляє електричні версії Vivaro на своєму заводі в Ордені, Франція, і планує збільшити виробництво, очікуючи зростання попиту на електричні фургони у майбутньому.

Завод у Лутоні може виробляти до 100 000 автомобілів на рік, хоча за останній десятиліття він виготовляв від 60 000 до 78 000 фургонів на рік.

Поки будуть налаштовані виробничі лінії для електричних моделей, Stellantis продовжуватиме збірку версій з двигунами внутрішнього згоряння.

Stellantis витратить $6 млрд на нові ДВЗ

TOP