У чому полягає різниця в преміальному сегменті у різних автовиробників. Фінал Авто року в Україні

by / Пятница, 27 Сентябрь 2024 / Published in Автоновости

Заради справедливості треба зазначити, що десятку фіналістів конкурсу Автомобіль року в Україні 2024, та й попередніх років також, визначають не експерти, а всі бажаючі через онлайн-голосування. Тільки після цього, безпосередньо на фінальному етапі, за визначення переможця беруться автомобільні журналісти та блогери з багаторічним досвідом тестування автомобілів.

Цікаво, що за даними AUTO-Consulting Premium-сегмент в перші місяці поточного року суттєво просів, вперше за довгий час. Якщо за підсумками продажів 2023 року продажі таких автомобілів збільшились на 90% на фоні зростання ринку на 62%, то за перші 2 місяці 2024 року цей сегмент зріс лише на 7,5% (при загальному зростанні +48,3%). А в січні преміальні автомобілі продемонстрували навіть падіння на -0,4% – вперше за останні 12 місяців.

Premium-сегмент в Україні почав стагнувати

Можливо саме через важкодоступність дорогих автівок вони стають більш бажаними та потрапляють до шорт-листу Авто року? Як би там не було, TOP-10 фіналістів можна поділити порівну: на досить раціональний вибір, коли вартість нового автомобіля не перевищує 2 млн грн або $50 тисяч) та преміум, коли навіть базова модель може коштувати значно вище “стелі” для машин з першої категорії.

Тобто, до раціональних фіналістів можна віднести:
Kia Sportage – від 1 085 108 грн
Mazda CX-60 – від 1 901 200 грн
Peugeot 408 – від 1 220 500 грн
Honda HR-V – від 1 327 900 грн
Volvo EX30 – від 1 312 191 грн

Безумовним преміумом є:
Audi Q8 e-tron – від 2 463 239 грн
BMW XM – від 7 713 696 грн
Volkswagen Touareg – від 2 601 829 грн
Jeep Grand Cherokee – від 2 531 900 грн
Lexus RX – від 2 889 899 грн

Якщо перша п’ятірка фіналістів доступна широким верстам автомобілістам, та й деякі з них були протестовані AUTO-Consulting, то в Premium-сегменті люди підходять до вибору з більш емоційної точки зору. Їм не так цікавий розмір багажника чи позашляхові можливості, хоча й бувають виключення.

На детальний тест та огляд кожного з претендентів у нас не було часу, адже графік був досить щільний, та й колег на фіналі було чимало. Тому кореспондент AUTO-Consulting постарається передати свої суто суб’єктивні враження, адже цифри можна завжди знайти та порівняти у конфігураторі.

Lexus RX
Всі представники автомобільних імпортерів постарались надати членам журі топові версії своїх фіналістів. Для лінійки Lexus RX – це плагін-гібридний повнопривідний кросовер з 2,5-літровим двигуном потужністю 250 к.с. за 3 578 658 грн. Дорожче тільки версія F Sport з 2,4-літровим турбомотором, який в парі з електромотором видає 371 к.с.

Останній, напевно, має більш “збиту” підвіску та гостріші реакції. Але саме така, “звичайна” плагін-гібридна версія, напевно, відповідає первинній ідеології Lexus. Навіть найгірші ділянки тестового маршруту він ковтав з незворушністю справжнього борця сумо. Хоча й інколи мав повторну розкачку кузова, викликаючи асоціації з коливаннями жирових складок сумоіста після вдалого поштовха суперника. На ньому хочеться кудись їхати без поспіху, насолоджуючись якісними матеріалами навколо себе та продуманою ергономікою. Перед очима красива та чітка панель приладів, яка нагадує інструментальну панель суперкару LF-A. Особливо приємно, що окрім екранів тут збережені фізичні клавіші та шайби налаштувань того ж клімат-контролю – це дуже зручно.

Volkswagen Touareg
Якщо ви їздили на будь-якому Volkswagen, то характер оновленого Touareg буде вам знайомий. Так, це досить кремезний потужний дизельний позашляховик, але відчуття автомобіля він передає через класне кермо, обшите цупким матеріалом з перфорацією в місцях хвату, бездоганно. Відчувається, що він близький родич Golf, Polo чи Passat.

Спадковість корпоративної інженерної школи відчувається в усьому – від практично бездоганної ергономіки до ледь помітних пересічному водію налаштувань керованості. Перевіреного надійного 3.0 V6 TDI потужністю 231 к.с. вистачить переважній більшості власників, “автомат” з ним співпрацює без проблем, особливо в спортивному режимі. Радує сідниці адаптивна пневматична підвіска та купа різноманітних асистентів.

Формально Volkswagen до преміуму не відноситься, адже вище за рангом знаходиться Audi, але позашляховик вартістю під сто тисяч доларів (майже стільки коштував тестовий екземпляр), важко назвати народним. Німецький “народний” Premium – це максимальна функціональність та зручність.

Audi Q8 e-tron
Довгий час гаслом Audi була фраза Vorsprung durch Technik, що з німецької дослівно можна перекласти як “Перевага завдяки технологіям”. Для нормального знайомства з таким високотехнологічним кросовером, як Audi Q8 e-tron й цілого дня може бути замало. Особливо, якщо поблизу не буде швидкої зарядки.

Так, завдяки потужності в 300 кВт та моменту в 664 Нм, кросовер спорядженою масою в 2585 кг здатен розігнатись з місця до 100 км/год за 5,6 секунди. Але якщо така стартувати з кожного перехрестя, то зазначених 582 км пробігу на одній зарядці ніколи не досягти. З іншого боку, м’який хід підвіски не провокує “рисачити” без огляду на запас ходу, на відміну від інших представників німецької трійки.

Преміум від Audi, окрім технологій – це продуманість, майже бездоганна якість матеріалів та передбачуваний характер. Цей автомобіль більше підлаштовується під тебе, ніж змінює твій настрій власною аурою.

BMW XM
А ось цей кросовер має настільки потужну ауру, що здатен підлаштувати на свій лад навіть боксера. Можливо це й найпотужніший М-автомобіль від BMW.

Важко віднести до спортивних автомобіль спорядженою масою як мінімум 2750 кг, але гібридної потужності в 480 кВт або 653 к.с., як то кажуть “позаочі”. Сам факт того, що цей “навіжений бегемот” може розміняти першу “сотню” за 4,3 секунди під гуркіт випускної системи, звучання якої для пасажирів підсилюється динаміками – вражає.

Водія ж вражає, що навіть в М-режимі цей XM починає рухатись, та переходить на низьких швидкостях, на електротягу. Так-так, це гібридна “емка”, яка в певних режимах може бути досить економічною. Або й зовсім не спалювати викопне паливо, адже батареї корисної ємності в 25,7 кВт*год на півсотні кілометрів може вистачити точно.

Преміум в кузові BMW XM – це дика потужність та швидкість в оболонці кремезного кросовера. Відмінні матеріали, спірна зовнішність та висока технологічність. Але є й зворотня сторона, наприклад, зажата підвіска досить некомфортна на поганих ділянках доріг, яких більшість в Україні. Особливо на таких масивних 23-х дисках, як у XM.

Jeep Grand Cherokee
Справжній індіанець цей американець, але багатодітний та на пенсії. Адже довгобазний Jeep Grand Cherokee довжиною 5,2 метрів з легкістю прийме на борт сімох дорослих. І в цьому разі, напевно, буде більш комфортним, бо водій з одним пасажиром не буде перехвалювати підвіску. Серед фіналістів він був найбільш валким, хоча дорогу тримав непогано, враховуючи свої масо-габаритні характеристики. В принципі, пневматичну підвіску QUADRA–LIFT можна перевести в спортивний режим, що покращить керованість, але по-справжньому вона розкривається на позашляхових маршрутах, де її можна підняти до вражаючих 276 мм.

Я – легенда / Jeep в Україні пропонує 3 легенди
Чому Jeep – це не тільки автомобіль, а культурний феномен
Jeep: 80-річна історія підкорення бездоріжжя

Американський преміум – це шкіряний великий салон, вставки під дерево (чи справжні, сказати важко), гігантський функціонал та сучасні мультимедійні системи. Звісно, вже “в базі” наявні всі можливі системи безпеки, а ось систем повного приводу на вибір аж три: Quadra–Trac I та II, а також найбільш просунута Quadra–Drive II, з диференціалом підвищеного тертя на задній вісі.

Звісно, найбільш потужного для нас бензинового 3.6 V6 (285 к.с., 400 Нм) має вистачити для більшості випадків, але й розхід палива у нього не дитячий. Хоча, в якості сімейного авто для подорожей Grand Cherokee дуже гарний варіант!

Повернення легенди: Історія появи Jeep, Willys та Overland

Volvo EX30
Переможець конкурсу Авто року в Україні 2024 буде оголошений вже на початку квітня, і щось нам підказує, що ним може стати й більш народний автомобіль, ніж описані вище представники Premium-сегменту. Хоча це, безумовно, сильні «гравці» на автомобільному ринку. А ще непогані шанси має Volvo EX30, який теж можна віднести до преміальних. Принаймні, сучасні автомобілі Volvo мало чим поступаються тій же німецькій трійці в плані комфорту та якості матеріалів так точно.

Тим приємніше, що ціни на електрокар EX30 починаються з прийнятних величин. І вражає він не лише відносною доступністю, а перш за все якістю пересування. Підвіска не лише бездоганно відпрацьовує складні ділянки доріг, але й чудово проходить швидкі повороти. Не дарма цей міський кросовер в найбільш потужній версії з двома електромоторами став найбільш динамічним Volvo за всю історію компанії з результатом 3,6 секунди з місця до 100 км/год!

Але не будемо поспішати з висновками, бо членів журі було багато, і у всіх були різні точки зору на автомобільну зовнішність, практичність і власні відчуття від драйву. Почекаємо оголошення результатів конкурсу Авто року в Україні 2024.

Які новинки з`являться в Україні в 2024 році. Календар автомобільних прем`єр

TOP