Український ринок продовжують захоплювати китайські електрокари. У серпні буде новий рекорд

by / Воскресенье, 31 Август 2025 / Published in Автоновости

Дійсно, головним драйвером авторинку зараз є електромобілі з Китаю. Їх везуть до України десятки великих і малих операторів. Але й це ще не край, бо зараз в цей бізнес активно заходять аграрні бізнесмени. Вони отримують кошти за врожай і тут же інвестують їх у закупівлю партій електромобілів з Китаю, з тим, щоб ще заробити по 20-25% на електромобільному ажіотажі до кінця року.

В Україні вже зареєстровано понад 180 тисяч автівок на «зелених» номерах
В липні на українському авторинку сформувалася нова реальність

Ризиків майже ніяких. Привіз, розмитнив без жодного мита та ПДВ, поставив на вулиці і продав. Не продав цього року, продасиш в наступному, головне встигнути розмитнити до 31.12.2025 р. — поки діють пільги на електромобілі. Ось такий бізнес. Не потрібно ані будувати автосалони, ані сервісні станції — нічого. Заключив договір з якимось гаражем — і все, вони виконують обслуговування, а ти формально забезпечив сервіс споживачу.

Продажі електрокарів у Китаї вже перевищують 1 млн. авто в місяць

Тому зараз в бізнес з продажу нових електромобілів ринулися входити аграрні потужні підприємства, бо рентабельність велика, ризиків — майже не має (хіба «шахед» може влучити на стоянку авто), а вільні «урожайні» кошти дають змогу ще заробити.

Що було драйвером повернення до зростання авторинку у 1 півріччі 2025 року
В чому китайські автовиробники почали випереджати навіть німецьку Трійку?

У підсумку китайські автомобілі вже зайняли 30,4% українського ринку, причому 94,5% всіх електромобілів до нас приїхали саме з Китаю. Тобто, Україна своїми пільгами зараз стимулює виключно виробництво електромобілів у Китаї. Ось такий парадокс.

Ще більший парадокс, що фактично законодавча пільга на електромобілі, яка діє зараз в Україні — це ремейк «схеми Кафки» початку 2000-х. Але, якщо підприємець Кафка використовував пільгі для легалізації партій авто з мінімальним розмитненням для великих гравців «сірого ринку», то законодавча пільга для електромобілів, яку в останній момент колись запихнули в Закон про бюджет, дала змогу використовувати «схему Кафки» на весь ринок.

У підсумку, український авторинок повернувся назад у 90-і роки. Зараз, за попередніми оцінками AUTO-Consulting, частка «сірого» ринку у серпні 2025 року сягне 26,8%. Чи міг колись мріяти пан Кафка, що його схема розповсюдиться на третину авторинку і стане законом?

Як виглядав український ринок електромобілів на фоні країн ЄС
Електрокари в Норвегії вже досягли 96,9% частки ринку

Схоже, що вже і в Уряді, і в Верховній Раді зрозуміли, що під заклики «екоактивістів» про збереження довкілля, пропустили найбільший схематоз на авторинок, який дав змогу уникнути сплаті десяткам міл’ярдів податків, про які навіть не мріяв ані Кафка, ані Васадзе.

Нещодавно голова комітету Верховної Ради Данило Гетьманцев повідомив, що на нього виходять з натяками на хабарі певні бізнес-кола, щоб подовжити пільги на електромобілі. Але він ще раз дав зрозуміти, що подовження пільг очікувати не слід. От тільки чи витримають шалений тиск з боку «сірого» ринку офіційні дилери, які поки що лише спостерігають, як 28% торгів ринку проходять вже за межами «правил гри».

Чи це вже і є нові «правила гри», коли не потрібно інвестувати в інфраструктуру продажів та сервісу, а достатньо повісити лише вивіску? Що ви на цей рахунок думаєте? — пишіть коментарі у наших соц-мережах.

Слідкуємо за подіями. Щоб не пропустити головні новини на ринку — підпишіться на наші канали:

AUTO-Consulting в TelegramAUTO-Consulting в Facebook

Чому Гетманцев проти електромобілів?

TOP