В Україні знайшли 50-річну «капсулу часу — мотоцикл Дніпро МТ9

by / Среда, 28 Август 2024 / Published in Автоновости

Мотоцикл КМЗ Дніпро МТ9 було продемонстровано у тому вигляді, в якому його було знайдено, без проведення реставрацій і навіть без мийки.

Нагадаємо, що важкий мотоцикл КМЗ Дніпро МТ9 пішов у серійне виробництво у 1971 році і отримав дуже важливі на той час принципові відмінності, від попередньої моделі КМЗ К-650 (ще одна назва МТ8). Вперше, саме Дніпро МТ9, було обладнано вказівниками поворотів, новітньою коробкою передач КМЗ-804 із заднім ходом і автоматичним вимкненням щеплення. Двигун залишився той же самий — 649 см3 потужністю 32 к.с. і спочатку мав ручне регулювання випередження запалення. Не змінився і зовнішній вигляд мотоциклу МТ9, у порівнянні з попереднім К-650, окрім появи вказівників поворотів.

Але у 1973 році Київський мотозавод починає освоювати опитно-промислове виробництво новітньої моделі мотоциклу Дніпро МТ10, яка мала змінитися як ззовні, так і принципово перейти на новий стандарт 12В електросистеми. Для цього КМЗ освоює виробництво нових елементів мотоциклів і починає поступово запроваджувати їх у серійній продукції.

З листопада 1973 року мотоцикли Дніпро МТ9 починають комплектувати паливним баком на 19 л нової форми, використовують автоматичне регулювання запалення, переходять на головки циліндрів зі зменшенним оребрінням (типу МТ10), тощо.

І саме мотоцикл Дніпро МТ9 у такому виконанні було знайдено нещодавно у заводському стані, бо його виготовили 27 грудня 1973 року.

Але виявилося, що цей МТ9 мав і ще одну цікаву особливість — він вже мав 12В електрообладнання, встановлене вже на заводі. Про існування таких версій Дніпро МТ9 до сих пір було не відомо, бо їх виготовили дуже мало. Однак, стан «капсули часу» з невеликим пробігом, заводські документи, які засвідчують саме 12В електрообладнання на конкретно цьому мотоциклі, і обладнання тих часів — дають підстави стверджувати, що такі виконання МТ9 теж існували. Цей мотоцикл було укомплектовано блоком циліндрів, генератором Г-424, реле РР-330, які застосовували на мотоциклах МТ10 у 1973 році. Однак, ззовні він так і залишився Дніпро МТ9 і має відповідне виконання.

Мотоцикл Дніпро МТ9 на Київському мотозаводі виробляли до 1976 році, але у 6В виконанні. Паралельно з ним випускалася і нова модель МТ10 вже виключно з 12В електрообладнанням. Загалом, з 1971 року КМЗ випустив 189463 одиниць Дніпро МТ9, який перевершив результат попередньої моделі К-650 (95384 шт) майже у 2 рази.

Цікаво, що саме Дніпро МТ9 вважається найнадійнішою і найвдалішою моделлю Київського мотозаводу за всю історію. Саме на цьому мотоциклі у 1975 році італієць Луїджі Мортореллі проїхав 1500 км через пустиню Сахара, фактично по маршруту майбутнього Дакару (на той час таких перегонів ще взагалі не існувало). Також Дніпро МТ9 їздив через пустиню Вікторія в Австралі.

Тому КМЗ Дніпро МТ9, та ще й у заводському стані — це важлива знахідка для української технічної історії. До того ж, МТ9 мав багато оригінальних частин, які не завжди застосовують при численних реставраціях цієї моделі, а на знайденому екземплярі всі вони в первісному стані.
Детальніше про цю знахідку і історію КМЗ Дніпро МТ9 — дивіться у цьому відео:

TOP