Як дилерські холдинги спрацювали у 2023 році? Секрети виживання
Як дилерські холдинги витримали два роки війни. Показники за 2023 рік
Цього разу нас особливо цікавили саме дилерські підприємства, адже майже з усіма офіційними імпортерами AUTO-Consulting знаходиться в постійному контакті (хоча й не на всі питання вдається отримати відповіді навіть від них). Хто найбільш активний та ефективний? Як представники дилерських холдингів оцінюють свої підсумки роботи в роки війни? Та чи бачать позитивні тенденції в наступаючому Році Зеленого Дерев’яного Дракону, який за китайським астрологічним календарем наступає 10 лютого 2024 й триватиме до 28 січня 2025 року?
Звісно, ми хотіли б почути думку кожного, надіслали запити багатьом представникам дилерських об’єднань через кілька засобів зв’язку. Без відмов чи тиші у відповідь не обійшлось, в тому числі з боку потужних холдингів, але найактивніші відгукнулись. Картина виявилась досить цікавою – з цифрами, аргументами та фактами.
Не всі з опитаних представників груп компаній нам відкрили конкретні результати своїх продажів за 2023 рік. Тим не менш, AUTO-Consulting склав діаграму, яка показує об’єм ринку, що займає той чи інший автомобільний холдинг, ефективність у першому приближенні їх дилерської мережі тощо.
Як змінилась структура та об’єм доходів автомобільних холдингів з початку повномасштабної війни з росією?
З цим питанням нам допомогла ТОВ «Порше Україна», одна з по-європейські найбільш відкритих автомобільних компаній. Вона виступає на ринку України як імпортер та оптовий продавець автомобілів марок Volkswagen, Audi, SEAT і Cupra та оригінальних запчастин до автомобілів виробництва концерну Volkswagen.
У 2022 році, компанією було реалізовано 2 704 автомобілів в своїй дилерській мережі, що на 62,0% менше ніж у 2021 році, коли покупців знайшли 7 107 автомобілів. Разом з тим, за результатами 2022 року рівень доходу від реалізації автомобілів, запасних частин та послуг зменшився на 56,33% у порівнянні з 2021 роком. Тобто, понад в два рази!
Трохи змінилась і структура доходів. Якщо в 2021 році від реалізації автомобілів холдинг отримав трохи більше 90%, то за результатами 2022 року тільки 84%. В той же час прибуток від продажу автозапчастин виріс майже вдвічі – з 8,8% до 14,9%. Звісно, це пов’язано не з різким подорожчанням запчастин, хоча у звітний період гривня значно послабшала. Насамперед, людям було не до заміни старого автомобіля на новий, треба було підтримувати той що є в робочому стані, та допомогти волонтерам та захисникам. В тому числі й запчастинами.
У 2022 році українська економіка зіткнулася з суттєвими труднощами, пов’язаними насамперед із скороченням надходжень до бюджету, збільшенням військових витрат та необхідністю фінансування соціальних потреб. У результаті ВВП країни впав приблизно на 30,4%, споживча інфляція зросла до 26,6% в річному вимірі, а безробіття досягло 25%. Але у 2023 році почалося відновлення.
Марія Гарань, яка 1 травня 2023 року очолила ТОВ «Порше Україна», позитивно оцінює рік, що минув:
– У 2023 році ми збільшили свою ринкову долю (бренди Volkswagen Легкові автомобілі, Volkswagen Комерційні автомобілі, AUDI, SEAT, CUPRA). Дуже важливим для нас є те, що склад дилерської мережі наших брендів лишається незмінним, – каже Марія.
Чи зміниться обсяг українського авторинку в 2024 році? Які фактори можуть пригальмувати відновлення?
Переважна більшість гравців ринку оцінюють його перспективи в 2024 році консервативно – він буде дорівнювати минулорічному, або трохи підросте. А що скажуть керівники дилерських холдингів, адже саме їх менеджери безпосередньо спілкуються з покупцями авто?
Марія Гарань вважає, що головним фактором залишається війна в нашій країні – геополітична ситуація буде безпосередньо впливати на всі сфери бізнесу в Україні. За нашими оцінками ринок нових автомобілів у 2024 році буде співставним із минулорічним, – каже менеджерка з розвитку дилерської мережі ТОВ «Порше Україна», Наталія Губська.
VIDI
6550* – кількість проданих в 2023 році нових автомобілів.
1693* – реалізовані в 2023 році вживані автомобілі.
VIDI є одним з лідерів українського роздрібного автомобільного бізнесу. Група компаній заснована в 1994 році Віталієм Джуринським та є сімейним бізнесом родини Джуринських. Кінцевими бенефіціарними власниками групи компаній VIDI є громадяни України Віталій, Олександр та Олег Джуринські.
Вся сім’я об’єднується навколо труднощів у роботі і разом радіє успіхам. За принципами сім’ї Джуринських, здобути «Щастя» можна єдиним шляхом – «Мріяти», тобто ставити перед собою великі цілі; «Трудитись» не покладаючи рук на благо своєї сім’ї, а в результаті – «Досягти» своїх «Мрій».
Звідси й девіз сім’ї Джуринських – «Мрій, Трудись, Досягай».
Про результати 2023 року
– Останній рік був і для нас дуже непростим. Але ж ми впорались і змогли зберегти не тільки робочі місця, а й збільшити частку VIDI на автомобільному ринку України до 9,03% (+1,5%) та до 18,46% (+2%) по київському регіону, – каже CEO та співвласник бізнесу VIDI, Олександр Джуринський.
В 2023 році ми майже вийшли на показники продажів 2020 року. Доля корпоративних продажів в загальних продажах VIDI стабільна з трендом на зростання (46,44% у 2023 році, проти 42,16% у 2022-му році). Поступово відновлюється й активна клієнтська база післяпродажного обслуговування.
І цей результат не став би можливий без участі команди VIDI та активної допомоги від імпортерів, – підсумовує Олександр.
Яким буде обсяг автомобільного ринку в 2024 році?
– Ми розглядаємо сценарій в межах 80-90 тисяч, але це нові легкові, та легкі комерційні автомобілі (LCV) разом, – передбачає Джуринський.
Головним фактором, який може вплинути на відновлення ринку, безумовно, є війна. Це може бути або покращення ситуації на фронті, або інші непередбачувані моменти, які пов’язані з війною. Вона безпосередньо впливає на бізнес, на кадровий потенціал, адже головне в будь-якій успішній команді – це люди, професіонали.
VIDI відновила свій кадровий потенціал ще у кінці 2022 року. На той момент у команді нараховувалося 1028 працівників (до війни – 1070). Станом на сьогодні – вже 1049 працівників. Крім того, 61 працівник VIDI мобілізовано до лав Сил Оборони України, 3 – загинуло на фронті, 1 – рахується у списках зниклих безвісти.
– Лихо війни ще більше згуртувало колектив, виявило в ньому справжніх лідерів, внесок яких у спільну справу важко переоцінити. У 2023-му році ми мали плинність кадрів 18%, що на 3% менше ніж у 2022-му році. Зараз ми активно наймаємо працівників, у роботі понад 57 відкритих вакансій, – каже Олександр.
GM Group
Цікавий дилерський холдинг, який розбудовує авто бізнес з 1996 року і на сьогодні представлений у семи областях України. Загалом GM Group оперує 17 автосалонів, з них 13-ть 3S-концептуальних дилерських центрів, в яких представлено 10 автомобільних брендів: Audi; Skoda; Toyota; Renault; Volkswagen; Subaru; Peugeot; Hyundai; Mitsubishi; JAC.
Показово, що за результатами 2023 року цей холдинг реалізував: 3353 нових авто та 895 вживаних авто, і посів 4,6% українського авторинку.
НІКО Авто Холдинг
2546 – кількість проданих в 2023 році нових автомобілів.
Група НІКО була заснована в 1991 році як офіційний представник корпорації Mitsubishi Motors. З того часу компанія виросла у вертикально інтегровану автомобільну структуру і стала домінуючим гравцем на українському ринку.
Сьогодні НІКО є провідним оператором автомобільного ритейлу та дистрибуції в Україні та здійснює свою діяльність у сфері логістики, фінансових та ІТ-послуг.
Ярослав Вовк, Директор в НІКО Авто Холдинг, позитивно оцінює результати продажів у минулому році:
– У нас є досить значні досягнення, наприклад, НІКО Мегаполіс – дилер №1 в Україні по продажу Renault, а НІКО Захід Преміум досяг результатів продажу Audi на рівні довоєнного 2021 року. Загалом, доля ринку дилерів НІКО склала 3,5% і в продажах ми зросли більше, ніж ринок загалом у порівнянні з 2022-м роком.
Прогноз на рік
– При рівні продажів 2023 року однозначно рентабельними є монобрендові дилери провідних гравців преміум-сегменту та, можливо, ще кількох брендів, які знаходяться в ТОП-5 ринку. Наш базовий прогноз на 2024 рік – зростання ринку на 10%, – Ярослав Вовк.
Автотрейдінг Атолл Груп
2460 – кількість реалізованих в 2023 році автомобілів.
Національна дилерська мережа Автотрейдінг Атолл Груп об’єднує всі частини України: Київ, Вінниця, Одеса, Харків, Дніпро. Асортимент включає такі автомобільні бренди як Skoda, Suzuki, Seat, Renault, Hyundai та Ford.
Нещодавно в холдингу впровадили новий стиль, щоб краще відобразити цінності і бажання бути більш зручними та технологічними для клієнтів. Нове гасло «Рухайся вперед», відображає невпинне бажання розвиватися і допомагати клієнтам рухатися вперед за допомогою сучасних технологій.
Галина Шипулова, Директорка ТОВ «Автотрейдінг Атолл Груп», теж позитивно оцінює минулий рік:
– Наша дилерська мережа в 2023 році була успішною по більшості брендів портфелю, і в цілому виросла в загальній частці на ринку легкових автомобілів на 15%. Найбільший внесок в наше зростання зробили бренди Skoda і Suzuki.
Прогноз на 2024 рік
– Прогнозуючи обсяг українського автомобільного ринку на 2024 рік, ми передбачаємо помірне зростання до 70 000 легкових авто, але необхідно враховувати, що цей прогноз може змінитися у випадку змін макроекономічної ситуації. Геополітична нестабільність, спад економічної активності, зміни курсів валют, епідеміологічна ситуація – всі ці чинники можуть вплинути на економічну ситуацію та споживчий попит, – каже Галина.
Almaz Group
1602 – кількість проданих в 2023 році нових автомобілів.
Оцінка результатів 2023 року?
– У порівнянні з 2022 роком, продажі всіх брендів холдингу зросли, але цей показник не є стабілізацією усієї галузі, бо дякуючи ЗСУ, були знижені ризики, які могли знищити перспективи існування автомобільної галузі як такої, – відповідає Алла Сушина, генеральний директор Almaz Group.
– Безумовно частка ринку змінилася, тут треба розглядати окремо кожен з брендів, але ж ми розуміємо в якому стані економіка нашої країни і які ризики та випробування нас очікують у майбутньому.
– Можу зазначити, що всім гравцям ринку довелося пройти черговий стрес-тест на міцність війною, після Covid кризи, та найголовніше – нам вдалося зберегти працівників. Основні оператори втримали позиції.
Прогноз на 2024 рік
– Обсяг залежить від ситуації в країні та регіонах (фактори всім давно зрозумілі – поширення бойових дій, відсутність фінансування від країн партнерів та ймовірна тотальна мобілізація всіх працівників галузі).
Згідно поточної ситуації в економіці країни, в оптимістичному сценарії можливе зростання на 5%, — вважає Алла Сушина.
Як бачимо, всі наші співрозмовники прогнозують невеличке зростання автомобільного ринку і ці прогнози базуються на досвіді і спілкуванні з клієнтами. І їх впевненість додає оптимізму і нам всім.
Наступного разу AUTO-Consulting обговорить з керівниками провідних автомобільних холдингів далеке майбутнє автобізнесу у перспективі 5 років та загрозу сучасного тренду онлайн-продажів. Наші співрозмовники знову нас вразили. Щоб не пропустити – підписуйтесь на наші соціальні мережі!
Як головні автомобільні оператори пережили другий рік війни. Статистика по дистрибьюторах
Поиск
Подобные статьи
Уряд спростив облік гуманітарних транспортних засобів для військовослужбовців
На засіданні Уряду 29 жовтня 2024 року внесено ...Ford Trucks поставляє в Україну велику партію автобетонозмішувачів
Головні прем`єри Ford Trucks у Гановері Ці авто...На автодороги в 2025 році планують витратити більше 24 млрд грн.
Про це повідомила заступниця голови парламентсь...З 1 січня в Україні вступить в дію новий закон про автоцивілку
Закон передбачає збільшення страхових сум майже...В Тернополі на маршрути вийдуть 8 нових автобусів
оновленням рухомого складу, адже частина автобу...