Як головні автомобільні оператори пережили третій рік війни. Статистика по дистрибьюторах

by / Воскресенье, 19 Январь 2025 / Published in Автоновости

Про головні тренди 2024 року AUTO-Consulting вже розповідав раніше, то ж цього разу сконцентруємо увагу саме на компаніях, які ці автівки у нас продають.

У грудні український авторинок пригальмував, але за підсумками року вийшло зростання

Кількість операторів, які реалізували більше 10000 авто за рік не змінилася і це, як і минулого року лише одна компанія — «Тойота Україна», яка представляє в Україні два бренди: Toyota та Lexus. За підсумками 2024 року «Тойота Україна» вдалося збільшити обсяги продажів на 5%. Це трохи менше зростання по ринку, але теж непогано.

Майже підішла до відмітки у 10000 авто на рік, але не перетнула її, «Рено Україна». Але подивіться, як стрімко зростали продажі Renault (+17%). Це дійсно було потужно.

На третьому місці на українському ринку за підсумками 2024 року опинилася компанія Stellantis, яка оперує брендами Peugeot, Citroen, Opel, Jeep, DS. Компанії вдалося зайняти загалом 8,6% українського ринку, випередити одного конкурента і зрости за рік…на +32%. Це — найкращий результат у Топ-10.

Найбільш резонансні події на українському авторинку за 2024 рік

Потужно додала за минулий рік і компанія «Порше Україна», яка у нас оперує продажі VW, Audi, Seat, Cupra. Їм вдалося не тільки випередити двох суперників, але й зрости загалом на +17%.

А кого ж всі ці амбітні команди випереджали? Замикає п’ятірку операторів «Укравто Груп», яка у 2024 році контролювала 6,9% українського авторинку. У минулому році цей показник був 7,9%. Дорого ж обійшлися компанії експерименти з «мамою українського автопрому». У підсумку ні ребрендінг з корпорації «Укравто» в «Укравто Груп», ні нова креативна стратегія — поки що не спрацювали. Загальний обсяг реалізації за підсумками 2024 року знизився і її випередили два конкуренти.

Майже в одному кроку від «Укравто Груп» тепер опинилася компанія «Еврокар», яка збільшила обсяги на 3% і перетнула межу у 5000 авто на рік.

На які типи двигунів перейшли українці за час війни. Електро в ТОПі

Потужний рік був і у AWT. Компанія додала +11%, гарно спланувала свої дії і модельний ряд, і цілком близько підійшла до відмітки у 5000 авто на рік. То ж у цьому році ми, скоріше за все, будемо спостерігати велике протистояння між «Укравто Груп», «Еврокар» та AWT.

Цікаву стратегію протягом 2024 року проводив і Winner, коли йому доводилося компенсувати «провал» у модельному ряду обсягогенеруючого Ford. Але у підсумку Winner додав у продажах +17% і навіть покращив позицію серед головних операторів.

А от наступні два оператори (Авто Інтернешнл та «Богдан») завершили 2024 рік з втратами. В силу різних причин, серед яких головними були логістичні, це відобразилося на підсумках. АВТО Інтернешнл майже вдалося втримати минулорічні обсяги продажів (-1%), а от у компаній з орбіти колишної «Богдан» було падіння по всіх показниках (-13%).

Український авторинок за 11 місяців вже перевищив минулорічні обсяги
Український ринок електрокарів втрачає позиції на фоні європейських країн

Слід відзначити, що протягом 2024 року в AUTO-Consulting фіксували значне зростання так званих «інших» мереж +12,7%. В цю категорію ми відносимо неофіційних представників, які здебільшого пропонували електромобілі з китайського ринку. Вони додали і у кількості, і у географії своїх мереж і тепер разом займають майже 19,6% українського ринку. І їм вдалося разом теж подолати обсяг у 10000 авто на рік.

Як бачимо, головні оператори по-різному пережили третій рік війни, але головне, що всім вдалося зберегти дилерські мережі і забезпечити зростання авторинку у 2024 році.

* — під підсумками роботи AUTO-Consulting оцінює первинні продажі лише дистриб’юторських компаній (імпортерів чи виробників), без урахування роботи дилерських мереж. Для оцінки частки ринку враховувалися лише кількісні показники продажу авто в штуках, не враховуючи їхню вартість.

Підсумки роботи операторів за 2023 рік

TOP