Як міські чиновники навчились використовувати тендери Prozorro, задля просування особистих бізнес-інтересів. Приклад автобусних тендерів
Конференція мала тему «Особливості проведення тендерних закупівель в умовах воєнного часу: чому купують старі автобуси за ціною нових?», але ж і до повномасштабної війни, саме таким чином відбувались закупівлі не один, і навіть не два рази. А те, що зараз така практика продовжується – викликає ще більше обурення.
Так от, перший приклад, який наводять вітчизняні виробники, стався в м. Івано-Франківську. Там міська влада об’явила тендерну закупівлю вживаного громадського транспорту: за майже 64 млн. грн. планують придбати 8 б/в автобусів. Тобто по ціні 8 млн. грн. за 1 вживаний автобус.
Як розповіли представники «Еталон Авто» (який теж планував прийняти участь у тендері), за ці кошти вітчизняний виробник готовий був запропонувати свої автобуси майже з тими ж технічними характеристиками, але абсолютно нові. Крім того, на думку представників «Еталону», подібний бувший у використанні автобус, можна придбати за 1,5 млн. грн– як це і зробила, наприклад Чернігівська міська влада.
Нажаль, технічні умови саме цього тендеру були прописані так, що не давало змоги взяти участь у тендері «Чернігівському автозаводу». Оскільки на думку виробника ці умови не були значущими, але суттєво обмежували коло потенційних учасників закупівлі, представники «Еталон Авто» звернулись зі скаргою і проханням внести зміни в тендерну документацію, щоб розширити коло потенційних учасників тендера.
Технічні умови змінили, але залишили вимогу, щоб автобус був вживаним і постачальник мав досвід торгівлі вживаними автобусами!!! На додачу, строк постачання автобусів у тендері такий, за який його нереально виготовити «Чернігівському автозаводу». Тобто всі ці умови чомусь виписані таким чином, щоб український виробник не зміг взяти участь у тендері і запропонувати місту нові машини за ті ж кошти.
Інший приклад – закупівля автобусів у Миколаєві. 5 квітня 2023 року КП «Миколаївпастранс», у рамках відновлення співпраці з ЄІБ за проєктом «Міський громадський транспорт України» оголосив тендер на закупівлю низько підлогових автобусів із дизельним двигуном завдовжки від 8,2 м до 10,5 м. Пропозиції подали ЧАЗ і дві турецькі компанії. За визначену суму ЧАЗ пропонує 55 автобусів, а турецькі компанії — відповідно 28 і 26. Тобто український виробник пропонує поставити вдвічі більше автобусів. Але, як і декілька років тому, коли Миколаїв обрав МАЗ, цього разу тендер теж може завершитися перемогою імпортних автобусів. І знову «зачепка» та ж сама — українська модель автобусу має часткову низьку підлогу.
І взагалі, ні за 2022-й рік, ні за 2023-й, у закупівлях українських міст ані через Прозорро, ані через гранти Європейського Банку, не було придбано жодного автобуса вітчизняного виробника.
Українські виробники вкотре звертаються до Уряду з проханням навести лад у тендерних закупівлях. Чиновники на місцях навчилися просувати власні бізнес-інтереси через Prozorro, виписуючи технічні умови вже під конкретного переможця, і не даючи змоги прийняти участь у тендері конкурентам.
В результаті, формально тендер ніби й провели, але держава від цього не виграла, а програла. А те, що українські виробники не можуть прийняти участь у цих тендерах – це вже взагалі абсурд. Бо, якщо держава власним коштом підтримує закупівлю вживаної іноземної техніки, то про який розвиток економіки може йти мова? – обурюються представники «Чернігівського автозаводу». В разі придбання української продукції , держава отримує податки з суми тендера, сотні людей отримують роботу і зарплатню. Замовлення комплектуючих отримують десятки підприємств-постачальників в Україні, а це знову робочі місця. Це ж очевидні переваги! Тому Уряд повинен втрутитися і виправити хибну практику, яка склалася останнім часом в автобусних тендерах, — вважають представники автобусної галузі України.
Поиск
Подобные статьи
Електричний гіперкар Rimac Nevera оновив 23 рекорди. Скільки тепер займає розгін до 400 кмгод?
Всі заїзди виконував стандартний гіперкар Never...Електричний Lotus Emeya зможе розігнатися до 100 кмгод за 2,7 с
Свою третю електричну модель Lotus належить до ...USAID передала на Сумщину 4 автомобілі для ремонту енергомереж
Ці автомобілі виконані на базі Iveco Daily та п...Opet пропонує антифризи для комерційної техніки
Вантажні автомобілі, спеціальна та аграрна техн...ЄІБ надав понад 60 млн євро на відновлення доріг та оновлення міського транспорту в Україні
З наданого фінансування 43,48 млн євро призначе...