Як перші іномарки підкорювали Україну у 80-і роки
Сталося це рівно через 70 років після останнього києвського автосалону 1913 року. І цього разу дивували киян своїми авто Nissan, Mercedes-Benz, а також чеські та польські фірми.
У кінці 80-х відбувається і ще одна знакова подія — у травні 1988 році було прийнято закон «О кооперації», який дав старт підприємництву і можливості офіційно заробляти більше, ніж офіційна зарплатня на радянських підприємствах. Це також сприяло попиту на іномарки. Зіграв велику роль у популярізації іномарок і кінематограф.
У 1989 році, після відміни держмонополії на зовнішню торгівлю, починаються вже перші масові поставки іномарок східноєвропейського блоку. До України прибувають сотні Dacia 1310, Aro 24, Oltcit Club 11R, Wartburg 353, Skoda Favorite та інш.
Чому саме східноєвропейські авто першими приїхали до України? Справа у тому, що наші підприємства спочатку мали змогу працювати тільки з інвалютним рублем, який ходив у странах СЄВ, тобто тільки у соціалістичних країнах. Крім того, починався період бартерних схем, які також практикували у соцкраїнах.
Наприклад, масові поставки румунських Dacia 1310 до України почав київський станкобудівний завод (в майбутньому концерн «Веркон»). Саме його співробітники отримали можливість придбати Dacia і стали власниками невідомих в Україні авто.
Велику партію також румунських Oltcit Club 11R до України завіз і Обухівський папекартонний комбінат. Саме промислові підприємства у 1989-91 роках були імпортерами іномарок ARO 24, Wartburg 353, Polonez, та інш.
У кінці року з‘являється і СП « Мінолта Трейдинг Україна», яке стає першим офіційним імпортером автомобілів Mazda, і яке згодом ми будемо знати, як Mazda Ukraine.
Починався вже новий час, коли саме офіційні імпортери автомобілів почали формувати конкурентну пропозицію на авторинку. Зникав дефіцит та черги на автомобілі, починалася нова епоха цивілізованого авторинку, який прийшов на заміну викревленній радянській системі обмежень і тотального дефіциту.
Більш детально про те, як починалися перші масові поставки іномарок до України — дивіться у цьому відеоподкасті.
Інші відео по історії українського авторинку
Поиск
Подобные статьи
Електричний гіперкар Rimac Nevera оновив 23 рекорди. Скільки тепер займає розгін до 400 кмгод?
Всі заїзди виконував стандартний гіперкар Never...Електричний Lotus Emeya зможе розігнатися до 100 кмгод за 2,7 с
Свою третю електричну модель Lotus належить до ...В Україні з`явиться найпотужнійший автогідропідіймач Hansin на вантажному шасі DAEWOO
Модель Hansin HS560 — телескопічний автог...АВТЕК виводить на український ринок новітні моделі лісових мульчерів FAE
Ця техніка стане незамінною в обробці великих л...Стало відомо, хто поставить 2 автобуси Євро-6 для «Енергоатому»
Автобуси відповідатимуть усім технічним вимогам...